Citat:
Visst vore det mest logiska att T skulle cyklat hem direkt efter Nöjet. Ja, vad hindrade henne? Om J/M försökt tvinga henne med sig hade nog folk observerat det, så utgångsläget får väl vara att T gick självmant.
Bråket på Nöjet torde vara tämligen högljutt, då flera noterat det, och att direkt efter det bestämma att tala vidare hemma hos J och fredligt promenera dit, tror jag inte riktigt på. Dock talar samtalet med A för att det faktiskt förhöll sig så. Var T helt ärlig mot A eller ville hon inte oroa honom?
T torde varit drivande, annars kunde hon bara cyklat iväg, vilket får mig att tro att önskan att lösa konflikten enbart fanns hos T, inte hos J. Kanske en frustration, ilska och agg växte sig stark hos J under vägen.
Den slarviga cykelparkeringen kan berott på vädret, som någon skrev, men det kan även vara att T ville försäkra sig om att hinna med in, innan dörren gick i lås.
Vad som händer när portdörren stängs är del två i dramat. Gick de till källaren eller gick de upp?
Bråket på Nöjet torde vara tämligen högljutt, då flera noterat det, och att direkt efter det bestämma att tala vidare hemma hos J och fredligt promenera dit, tror jag inte riktigt på. Dock talar samtalet med A för att det faktiskt förhöll sig så. Var T helt ärlig mot A eller ville hon inte oroa honom?
T torde varit drivande, annars kunde hon bara cyklat iväg, vilket får mig att tro att önskan att lösa konflikten enbart fanns hos T, inte hos J. Kanske en frustration, ilska och agg växte sig stark hos J under vägen.
Den slarviga cykelparkeringen kan berott på vädret, som någon skrev, men det kan även vara att T ville försäkra sig om att hinna med in, innan dörren gick i lås.
Vad som händer när portdörren stängs är del två i dramat. Gick de till källaren eller gick de upp?
Det är väl ganska självklart att TT gick frivilligt från krogen och tog sällskap med JJ/MH.
Vadå högljutt bråk på krogen? Vilka "flera noterat det"?
Som jag skrev för en stund sedan, TT kanske vill hjälpa sin vän MH (redigt berusad) hem till JJ.
Samtalet med A kanske oroade honom så mycket att han åkte hem till JJ per omg (utan telefon). Ju fler som hugger så fort A kommer på tal i fallet får mig att bli mer misstänksam! Kanske har han och JJ haft något för sig och han känner att de kvinnorna (JJ/TT) kommer inte att gå bra ihop. Kan ha kommit dit försent... något har redan hänt och de hjälps åt att få bort kroppen?
JJ.s bil som fastnat på kameran fastställer inte vilka som satt i bilen. Polisens uttalande om att de följt MGM säger inte (som jag förstått det hela) att MH.s telefon var med till fyndplatsen... kanske följd till hemmet tidig morgon.