Citat:
Har hållt upp i ett halvår nu men det där att supa till mitt i veckan hände alltför ofta. Det var såklart kämpigt första gångerna (och man skämdes precis som du säger) men tyvärr vänjer man sig snabbt. Det gick ju vägen sist så då kan man göra det igen, och igen. Det är bara en i raden av barriärer som raserades på vägen ner i misären. Kunde också dra i mig dom mängderna en måndag liksom, sitta uppe och fastna framför tv:n till klockan ett på natten. Ja, sen var det bara att släpa sig in i duschen nästa morgon och försöka dölja så gott det gick att man stank alkohol, sitta och darra som ett asplöv på måndagsmötet med ångest.Hur har ni hanterat det med alkohol o jobb? Har aldrig supit medans jag jobbat. Däremot har det hänt att man springer till systemet en tisdag efter man jobbat 8 timmar o super sig full för att sedan gå upp 5 för att göra sig redo att jobba. Fy fan hände 1 gång när jag söp som fan en torsdag. Drack 8 styckna 7.5or och la mig vid säkert 23:30. Tänkte ”det är ju bara en dag jobb o sen helg”. Ångrade mig så grovt efteråt. Var helt skakis, kallsvettigt, visste ju för fan knappt vart jag skulle ta mig någonstans o så fort någon ropade på mig fick jag rent ut sagt panik. Kan säga att jag åkte hem o skämdes som en hund. Så med allt detta hur går det för er? Dricker ni viss på jobbet eller hur har ni hanterat en baksmälla o ändå jobbat?
När covid-restriktionerna kom igång på allvar var det ju ännu lättare att supa, då jag kunde jobba hemifrån. Så fort barnen och frugan lämnat huset på morgonen var det bara att knäppa första ölen, skit samma om klockan var halv 8 på morgonen. Kl. 10 var man nere på bolaget och fyllde på. Sedan fick man hoppas att ingen ringde på eftermiddagen när man började fyllna till. Hämtade även barnen på skolan berusad många gånger.
Så i all välmening: dra i bromsen nu innan det är för sent.
Ser det framför mig. Ja då blir det ju samma problem, ingen som ser vad man håller på med.