Citat:
[/quote]Närmaste papperskorg. Bra att du litar blind på Hanna. Ursäkta men jag är lite tveksam.
Men om vi nu skulle anta att allt stämmer som hon säger. Kan vi då slutleda att bilen kommer runt efter brottet eller redan stod där på lekplatsen? Jag tror bestämt att helena har rört sig i riktning mot hemmet strax innan brottet. Vad tror du?
Det är cirka 140 meter från där "Hanna" stannade för att lyssna på bråket och bort till lekplatsen. Det kallar inte jag "några få steg". Men du tror väl på det som jag skriver? Jag har varit där många gånger och stegat och mätt. När "Hanna" kom ut på gång-/cykelvägen öster om sitt hus på Vikingavägen, gick hon 90 grader åt söder (alltså höger, för att nu vara övertydlig!). Efter bara typ 15 meter finns det än idag ett träd på höger sida i en kort, svag uppförsbacke (notera detaljerna!) utmed gång-/cykelvägen. Där stannade "Hanna" enligt uppgift till mig i telefon. När bråket var över vände hon och gick hem igen. Om allt detta sedan tog 15 minuter sammanlagt med en sniffande och kissande - och kanske bajsande - hund eller bara elva minuter, kan vi väl ändå bara låta bli att lägga energi på?!
Men om vi nu skulle anta att allt stämmer som hon säger. Kan vi då slutleda att bilen kommer runt efter brottet eller redan stod där på lekplatsen? Jag tror bestämt att helena har rört sig i riktning mot hemmet strax innan brottet. Vad tror du?
Det är cirka 140 meter från där "Hanna" stannade för att lyssna på bråket och bort till lekplatsen. Det kallar inte jag "några få steg". Men du tror väl på det som jag skriver? Jag har varit där många gånger och stegat och mätt. När "Hanna" kom ut på gång-/cykelvägen öster om sitt hus på Vikingavägen, gick hon 90 grader åt söder (alltså höger, för att nu vara övertydlig!). Efter bara typ 15 meter finns det än idag ett träd på höger sida i en kort, svag uppförsbacke (notera detaljerna!) utmed gång-/cykelvägen. Där stannade "Hanna" enligt uppgift till mig i telefon. När bråket var över vände hon och gick hem igen. Om allt detta sedan tog 15 minuter sammanlagt med en sniffande och kissande - och kanske bajsande - hund eller bara elva minuter, kan vi väl ändå bara låta bli att lägga energi på?!
Jag litar inte blint på "Hanna", vilket jag många gånger har tagit höjd för. Men jag tror mer på hennes berättelse än vad jag inte tror på den.
Nej, bilen stod garanterat inte på lekplatsen, eftersom "Hanna" säger att dörrljudet kom från Ekuddenvägen. Dessutom passar inte klockslaget för en bil på lekplatsen redan då in det minsta i "Killarnas" vittnesmål.
Bilen skulle däremot ha kunnat komma runt från Ekuddenvägen och in på gång-/cykelvägen bort mot lekplatsen under förutsättning att "Hanna" då precis skulle ha hunnit gå in. Marginalerna är små, men inte omöjliga.
Men om "Hannas" version om att bilen på Ekuddenvägen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden igen skulle vara korrekt, kunde ju "Hanna" i lugn och ro gå in igen. Bilen som "Killarna" ser strax senare, skulle då kunna vara bilen som först lämnade området kort för att strax därefter återvända - eller vara en annan bil tillhörande gärningsmannen/gärningsmännen. Ett bilbyte på Lockerud/Bråten har ju diskuterats mycket, bland annat av Thord.