Citat:
Ursprungligen postat av
Trulsa1
Precis!
Se det fetade. Jag kom på att Helena även hon jobbat på sjukhuset året före (1991) enligt något inlägg och skulle väl även börja jobba där igen måndagen efter den ödesdigra helgen? Har denne E*hn kommit i kontakt med Helena även på jobbet på sjukhuset?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Ja killarna har inte med detta att göra. Deras vittnesmål passar även bra in på spår på platsen. Hannas vittnesmål däremot är på flera punkter (jag är snäll och skriver inte alla punkter) osannolik. Tyvärr så kan jag säga att hon togs för en hitta på kärring av polisen som därmed missade att kolla ett eventuellt samband. Detta spår har inte löpts ut på ett tillräckligt bra sätt varken här eller av polisen. Långt ifrån. Personer som pefo borde varit intressanta men han hade fördelen att hans pappa var polis samt att han inte hade en direkt relation till HA.
Jag skall säga det att på PeFo tror jag inte alls på som GM. Varför ? Ja, du får man ju titta lite på hur han kunde ha tänkas ha utfört det här då.
Han har aldrig haft något körkort och han är en psykiskt sjuk särling. Lite av en CL 2. Förutom att CL hade körkort och att PeFo genom sin mammas bostad har viss kännedom om Ekuddens bostadsområde.
Hur har det gått till då ? Har han gått med cykeln eller till fots, fått syn på en tjej vid skogen som råkade vara Helena. Vad gjorde han där i de trakterna mitt i natten ? Är brottet som äger rum nära hans mammas bostad, planerat eller inte ? Ok, han jagar ifatt henne på stigen och mördar henne. Nu skall han då få för sig att frakta undan kroppen. Då tänker han på om hans mamma eller svärfar har sin bil ståendes på garageuppfarten vid Vikingavägen.
Det är första osäkerhetsfaktorn här: finns bilen på uppfarten ? Om svärfadern jobbar natt kan den vara borta. Hur skall detta tillsynes stillsamma par tänkas reagera på denne dramatiskt uppkomna situation ? Ringa till Polisen och larma att deras psyksjuka son mördat hans mammas hundkompis Helena eller att hjälpa till att köra bort kroppen, paketera in och dumpa och hjälpa till att mörklägga och senare "vilseleda" Polisen med ett eventuellt falskt vittnesmål ? Jag tror, skall jag säga att "Hanna" inte blåljuger om att hon hört något. Vi har ju killarna på Hällristningsvägens vittnesmål som bekräftar att det kört in en bil i det aktuella området där ljuden hördes, just vid den tidpunkten hon hävdar. Ett sammanträffande.
Om "Hanna" vittnet (Sonj* E*n) skulle vilja vilseleda Polisen. Varför ändrar hon sig från att inte ha sett eller hört någonting alls till att visst, hade hon hört:" en kvinna gråta högljutt och minst två arga mansröster". Varför skulle denna historia bättre hålla undan sin son, PeFo från Polisens strålkastarljus ? Han och en till då t ex svärfadern( som dessutom bor i området) har ju då en naturlig knytning till brottsplatsen. Varför skulle man avlägga då ett sådant här urbota dumt "falskt" vittnesmål då ? Det blir ju kontraproduktivt att som enda vittne också som hört något, dra uppmärksamhet till platsen där de då tänkta inblandade har en bindning till. Då hade det ju varit mycket bättre att fortsätta hålla tyst. i det fallet.
Ingenting kring PeFo eller hans svärfar som inblandade går riktigt ihop, det blir inte realistiskt att tro på dem som möjliga GM i ren praktiskt synvinkel samt även kring motivet, om man så vill. Tar vi då detta med signalementet på mannen som springer från sjukhusparkering 4.20 så stämmer det verkligen inte in på PeFo. PeFo var mörkhårig, har också mycket svårt att se han som vältränad, Nej. Åldern stämmer inte in heller (mellan 20-30 år). Detta signalement stämmer ju inte heller in på hans betydligt äldre svärfar, givetvis.
Nej, PeFo ,anser jag nu även om jag har funderat lite kring honom tidigare, kan nu definitivt strykas som tänkbar GM. Det är min klara uppfattning kring detta.