2022-11-17, 05:45
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Älskar Kiss, men med det sagt kan Gene Simmons dra åt helvete.
Citera
2022-11-18, 02:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Älskar Kiss, men med det sagt kan Gene Simmons dra åt helvete.
Jag känner det samma om Guns N' Roses. Jag gillar bandet, men jag hatar Axl Rose.
Citera
2022-11-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Gyllne Tider är nog det uslaste bandet inom svensk musik
Jag tycker att Micke Syd trots allt kan lira trummor, har hört honom banka live också. Men ingen annan i hela världen verkar hålla med.

Det jobbiga med Gyllene är att Per inte kan sjunga. Alltså han sjunger inte ens dåligt, han kan inte sjunga överhuvudtaget.

Sedan säger väl antalet Porschar emot iofs.
Citera
2022-11-18, 12:57
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag gillar inte Queen. Jag förstår givetvis att de är skickliga och mycket populära men jag har väldigt svårt för dem. Samma sak med Van halen.
Citera
2022-11-19, 01:17
Medlem
Adelaides avatar
Bara för att man är en skicklig musiker så betyder det inte att man kan skriva bra låtar.

Queen t.ex var skickliga musiker men de slösade bort sina talanger på pinsamma partyrocklåtar.

Uriah Heep var också talangfulla musiker, men att skriva minnesvärda låtar var inte deras starkaste sida. Tyvärr.
Senast redigerad av Adelaide 2022-11-19 kl. 01:19.
Citera
2022-11-19, 09:36
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Bara för att man är en skicklig musiker så betyder det inte att man kan skriva bra låtar.

Queen t.ex var skickliga musiker men de slösade bort sina talanger på pinsamma partyrocklåtar.

Uriah Heep var också talangfulla musiker, men att skriva minnesvärda låtar var inte deras starkaste sida. Tyvärr.
Håller med om principen, men inte exemplen. Framför allt prog metal-band har tendens att låta skicklighet gå före bra låtskrivande. Opeth och Mastodon t.ex. är snuskigt skickliga på vad de gör, men jag har aldrig hört en låt som håller.
Citera
2022-11-20, 23:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Partyrocklåtar? Har du hört deras album Queen II från 1974?

Inte vad jag kan minnas. Men det jag hört är ju i princip bara...partyrock.
Citera
2022-11-20, 23:17
Medlem
Adelaides avatar
En sak som folk kanske höjer på ögonbrynen åt är att jag älskar The Yardbirds men har svårt för Zeppelin.
Jag motiverar det med att Yardbirds var mer psykedeliska, att jag föredrar Keith Relf som sångare framför Robert Plant och för att Yardbirds helt enkelt hade bättre låtar med vettigare låttexter.
Citera
2022-11-23, 08:52
Medlem
Tears in Heaven är den sämsta låten som finns. Jag försöker inte vara en dick men den låter som en montagelåt från en anime med Nalle Puh på sång. Ska man profitera på sitt barns död kan man väl lägga manken till känner jag.
Citera
2022-11-23, 10:42
Medlem
-GGs avatar
Att Bob Dylan suger.

Tråkig person med ännu tråkigare texter.
Citera
2022-11-23, 15:44
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag gillar inte Queen. Jag förstår givetvis att de är skickliga och mycket populära men jag har väldigt svårt för dem. Samma sak med Van halen.

Jag har också svårt för Queen. Dom är inte dåliga .. men ...
Citera
2022-11-23, 15:45
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
En sak som folk kanske höjer på ögonbrynen åt är att jag älskar The Yardbirds men har svårt för Zeppelin.
Jag motiverar det med att Yardbirds var mer psykedeliska, att jag föredrar Keith Relf som sångare framför Robert Plant och för att Yardbirds helt enkelt hade bättre låtar med vettigare låttexter.

Det är ju väldigt olika typ av musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in