Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Läs de övriga svaren till skribenten, Putin skulle ha kunnat utveckla landet men lät istället statsinkomsterna bli lyxleverne för sina kompisar i väst, lägenheter och hela bostadskvarter, lyxbåtar och dyra utbildningar för Putins kompisars barn samt miljardbuffertar i västvaluta för deras föräldrar.
Samtidigt har 32.000 skolor i Ryssland utedass samt ett outvecklat vägnät. Det finn inte en enda industri jag varit på i Ryssland, och det är många, där det inte dricks vodka till frukost lunch och middag.
Men hur som helst har statschefer i Nato-länder ongjort sig över att en så pass stor del av exportinkomsterna hamna i ryska statens klor. Vilket talar för att Putin varit en bra ledare för landet.
Om man säger så här. Jag har enbart varit i mindre utvecklade delar av ryssland och med fullständig säkerhet kan jag säga detta: Det har skett större utveckling under de senaste 10 åren än de närmast föregående decennierna sammanlagt. När det gäller bättre beställda områden kan jag inte uttala mig.
Nu talar jag om infrastruktur, nyttobebyggelse, industrietableringar osv och inte trams typ lyxvillor, lyxaffärer osv för det tycker jag inte säger så mycket,
Dina överdrivna påstående får mig faktiskt enbart tro att du ljuger om din kunskap. (Den som ids kan ju kolla din historik)
Eftersom jag inte vet hur många utslagna det fanns i de områden jag varit i på 90 början av 2000-talet kan jag inte uttala mig om det men tycker tyvärr att det finns mycket yngre män gravar där från 90-talet liksom i baltiska staterna. Där söps det hej vilt på 1990-talet men inte längre. I varenda småhåla på landet satt ett gäng gubbar en bit från affären och söp ihjäl sig. Sådana gäng har jag aldrig någonsin sett nu på 2010-talet i ryssland och jag har varit i riktigt fattiga och halvt övergivna byar.