2022-11-20, 21:58
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Lite fyrverkeri över Ukraina.

https://twitter.com/LogKa11/status/1594389501216186374

Eller så skickar ryssen upp lite fyrverkeri för att fira all manlig kärlek i deras skyttegravar?
Citera
2022-11-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
"Ryssar är ryggradslösa och har ingen framtidstro". En grov generalisering. Vad bygger du den tesen på? Om du tror att Sovjettiden har skapat ett folk av ryggradslösa mesar får du nog tänka om. Ryssar är överlevare, de har både fått slita med kroppen och använda huvudet för att klara sig genom de hårda tiderna. Jämför med oss svenskar som har levt i världens tryggaste land, med allt ordnat från vaggan till graven av "farbror staten".
Oj, det var minsann en öm tå. Jag ber om ursäkt för det eftersom jag var något otydlig. För att förtydliga då skrev jag att ryssarna har visat sig vara ett vekt folkslag, en ryggradslös samling obildade människor utan framtidstro. Ryssarna är körda. De kommer fortsätta serveras exkrement från despoter likt Vladimir Putin även långt efter att han är nedgrävd.

Vad menade jag med det då? Jo, att ryssar har en historia av att styras av en ledare som inte vill dem väl. De är ryggradslösa helt enkelt. Sämre genetik är oklart, men generationer av alkoholberoende har sannolikt påverkat intelligensen. De är rädda krakar som inte riktigt vågar säga ifrån eller ta egna beslut. Uppenbarligen.
Citera
2022-11-20, 21:59
Medlem
St Peterburg säger att de hatar kreml och att de vill döda General Putin

Även Jekatarinaburg är med i samma cirkel...
Citera
2022-11-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nog finns det någon sanning i detta. I inledningen av kriget så ondgjorde sig ju svenska och amerikanska politiker över hur mycket av exportinkomsterna får råvaror som hamnade just i ryska stastskassan! Just detta tyckte de ju var det värsta!

På något sätt bekräftade ju det att din "motståndare" faktiskt har rätt. Mycket pengar hamnar i statskassan och Putin är inte en så dålig ledare.

När sanningen kommer från fienden blir den bekräftad på ett bra och tillförlitligt sätt. :-)
Läs de övriga svaren till skribenten, Putin skulle ha kunnat utveckla landet men lät istället statsinkomsterna bli lyxleverne för sina kompisar i väst, lägenheter och hela bostadskvarter, lyxbåtar och dyra utbildningar för Putins kompisars barn samt miljardbuffertar i västvaluta för deras föräldrar.

Samtidigt har 32.000 skolor i Ryssland utedass samt ett outvecklat vägnät. Det finn inte en enda industri jag varit på i Ryssland, och det är många, där det inte dricks vodka till frukost lunch och middag.
Citera
2022-11-20, 22:00
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Sluta inbilla dig. Det är är helt omöjligt för ryssar att bygga någor hållbart. Bara som exempel, ...
Eller hur..

https://odysee.com/@ahmedlampa:1/tos-1a-24-barrel-thermobaric-multiple:d
Citera
2022-11-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag vill gärna beskriva statens Rysslans 4 hörn - dessa hörn är Östersjön och svarta havet och stilla hatet och vita havet

Samtidigt som staten Ryssland gick i offensivt krig så förlorade de 2 hörn av sin flotta

Det är 50% förlust

Om man skulle tex fråga H8itlers generaler om det var en taktiskförlust. så skulle de rekommendera igelkott försvar

På vilket sätt har Östersjöflottan gått förlorad? Att Sverige och Finland går in i NATO gör väl ingen skillnad när det är Danmark som kan spärra vid Bornholm och vid Öresund.
Citera
2022-11-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På vilket sätt har Östersjöflottan gått förlorad? Att Sverige och Finland går in i NATO gör väl ingen skillnad när det är Danmark som kan spärra vid Bornholm och vid Öresund.

Du menar att ni skulle kunna mula er genom Öresund eller Store Bält innan? - Nu har ni totalt förlorat den militära strategin - Hela Östersjön är länder som hatar dig.
Citera
2022-11-20, 22:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Självfallet lyssnar jag i denna konflikt inte på Stor-Ryssars historieskrivning. Men jag tyckte Nord-Irland var en bättre jämförelse. Men att inte lyssna på Stor-Ryssars är för mig en precis lika självklar sak. Jag försöker leva som jag lär även i denna konflikt och litar faktiskt allra mest på en nationalistisk Ukrainare i sin rapportering om kriget. Han tål sanningen och försöker rapportera ut den. Sådana människor som han finns inte många av på vår jord. Hans hjärtas ligger dock hos det ukrainska folket och just det har jag inte något som helst problem med.

Du har inte rätt i beskrivningen av mig.

Sedan tycker jag personligen att tillhör man ett folk som ligger i väpnad konflikt med ett annat så är det väl inte så märkvärdigt hemskt att känslorna far iväg?

Men däremot kan man faktiskt begära lite mer av folk som står utanför. (Jag kominternbarn och den andre en finlandsvensk i Sverige som lever bland svenska "nationalister"/nazist-Natovurmare.)

Nu vet jag inte vad du menar med kominternbarn. Barn av ett internationellt kommunistisk parti, styrt från Moskva.
Du inser att dagens Ryssland inte är kommunistiskt längre, även om den sovjetiska maktkulturen finns kvar.

För mig spelar det ingen roll. Vad Ryssland har gjort är oförlåtligt.

Från början ett försök att stjäla land och naturresurser och en tro att man skulle "befria" sina egna. En idé om att ukrainare var samma folk och egentligen ville vara ryssar. På samma sätt som en slavägaren som tror han älskad av sina underkuvade slavar. När det inte visade sig vara så, utan man såg ryssen som den förtryckare han alltid har varit, förbyttes det i hat mot dem. Nu försöker de underkuva dem igen med stöveln i nacken. Krossa döda, mörda skriker man hatiskt rakt ut i rysk tv.

Precis som Hitler har man försökt utöka sitt rike på bekostnad av andras liv. Allt för att självförhärliga sig genom att trampa ned på andra. Nu när man skulle krossa sitt eget Polen efter att stulit land från Georgien, gick man på pumpen och kan inte själva se att kriget man för är orättfärdigt från alla aspekter. Men varje liv som tas i Ukraina, oavsett vilken sida, är Rysslands fel. Det finns inget sätt att rättfärdiga det.
Citera
2022-11-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
St Peterburg säger att de hatar kreml och att de vill döda General Putin

Även Jekatarinaburg är med i samma cirkel...

Nej du överdriver. Men det finns ett motstånd mot hur kriget urartade. Dessa krafter har förstått att Rysslands framtid är hotad.
Citera
2022-11-20, 22:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Eller hur..

Var det där ryskt artilleri? Nu är det ju faktiskt så här att även om man bränner iväg en massa krut så är ju själva poängen att faktiskt träffa det man siktar på.
Och om du inte följt utvecklingen så kan jag i förtroende meddela att det varit si och så med ryssens förmåga till det.
De lyckas ibland inte ens pricka rätt land.

Men ok, några sjukhus och förskolor har de väl lyckats bomba sönder
Senast redigerad av Djupfrys 2022-11-20 kl. 22:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Eller hur..

…vars avskjutning endast var möjlig tack vare (eller möjligen på grund av) teknik från något land i väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej du överdriver. Men det finns ett motstånd mot hur kriget urartade. Dessa krafter har förstått att Rysslands framtid är hotad.

Hur tycker dessa stats krafter om att staten Ryssland har förlorat 50 % av sin kapacitet på grund av ledaren Putin?

Svarta havet och Östersjön - samma dag! Kaliningrad och Sevastopol-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in