2022-11-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror direktören la ihop ett och ett och att han så småningom visste hur saker och ting förhöll sig mellan B och S.

Sen är det mer osäkert för min del men brevskrivaren, som för övrigt inte är halvkriminella H, knyter i viss mån ihop säcken. I alla fall för min del.

Vad är det avgörande att du tror direktören är direkt inblandad?
Blir han blåst men ändå kommer med mer pengar så är det skumt.
Hade man utrett Direktören på samma sätt som bulvanen hade nog ni haft svaret.
Citera
2022-11-19, 22:42
Medlem
Citat:
Det är intressant för jag tycker det hela börjar när R inte vill köpa Norra Skiftet som skulle finansiera Brissund.
Finanisiera ett hus han inte ägde. Vet du och kan du styrka vad han betalde för ett huset han inte ägde.
Citera
2022-11-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Låter jättebra! Har köpt på mig dyra böcker om palmemordet bl.a som jag bara läst en o halv gång. så inte så sugen på att köpa nya dyra böcker.
Hur gick det ihop med att D var en stor djurvän och bo på en djurplågerifarm? Eller menade du vän av pälsverk. Tjusig minkboa och vit minkcape.
H måste ju också överhört telefonsamtal mellan direktören och bulvanen. Men hon var väl fortfarande förälskad i B när de annonyma breven skrevs?

Ja en ironisk djurvän, älskade lyx, makt o limelight. Precis som R.

Min teori är att H är mer insyltad än lite i det hela. I alla fall på pappret. Sen kniper hon käft såklart för hon vet vart pengarna till villan hon bor i kommer ifrån.
Ja den rosa bubblan hade inte riktigt spruckit vid den tidpunkten.

H är i mina ögon halvkriminell bakom jungfrufasaden. En bekännelse av det hon vet skulle vara ett gratis ansiktslyft.
Citera
2022-11-19, 22:48
Medlem
Varför är det så tyst om fynden på tippen.
Vad säger ni. Något måste ni väl tycka.
Var det en besvikelse eller var det väntat.
Kom igen nu. Bättre kan ni .
Citera
2022-11-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Blir han blåst men ändå kommer med mer pengar så är det skumt.
Hade man utrett Direktören på samma sätt som bulvanen hade nog ni haft svaret.

Fast han visste nog inte med säkerhet att han var blåst.

Jag håller absolut med dig att polisutredningen var högst undermålig (även SKLs analyser) och att R borde synats mer i sömmarna än det lilla de gjorde.
Citera
2022-11-19, 22:57
Medlem
Citat:
Fast han visste nog inte med säkerhet att han var blåst.

Jag håller absolut med dig att polisutredningen var högst undermålig (även SKLs analyser) och att R borde synats mer i sömmarna än det lilla de gjorde.
När han lämnar pengarna så sitter bulvanen i finkan dömd för hans del i affären.
Så medveten var han nog.
Så minns jag det och ingen har kommit någon förklaring varför han skulle lämna ytterliggare pengar till någon som redan har blåst honom.
Citera
2022-11-19, 22:58
Medlem
Citat:
Finanisiera ett hus han inte ägde. Vet du och kan du styrka vad han betalde för ett huset han inte ägde.

Det har ändå framgått vad det kosta, att de ropa in och betala för det. Vi vet att Hs inkomst var minimal och att de inte fick några banklån. Uteslutningsvis är få alternativ kvar för storleken på summan.

Vet du hur han finansiera det?
Citera
2022-11-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ja en ironisk djurvän, älskade lyx, makt o limelight. Precis som R.

Min teori är att H är mer insyltad än lite i det hela. I alla fall på pappret. Sen kniper hon käft såklart för hon vet vart pengarna till villan hon bor i kommer ifrån.
Ja den rosa bubblan hade inte riktigt spruckit vid den tidpunkten.

H är i mina ögon halvkriminell bakom jungfrufasaden. En bekännelse av det hon vet skulle vara ett gratis ansiktslyft.
Har inte läst allt men vem är H. Vem menar du.
Citera
2022-11-19, 23:04
Medlem
Citat:
När han lämnar pengarna så sitter bulvanen i finkan dömd för hans del i affären.
Så medveten var han nog.
Så minns jag det och ingen har kommit någon förklaring varför han skulle lämna ytterliggare pengar till någon som redan har blåst honom.

Nej den dealen är klart svårförklarad. Jag köper det, det är en stark indikator på att det handlar om något helt annat.
Citera
2022-11-19, 23:04
Medlem
Citat:
Det har ändå framgått vad det kosta, att de ropa in och betala för det. Vi vet att Hs inkomst var minimal och att de inte fick några banklån. Uteslutningsvis är få alternativ kvar för storleken på summan.

Vet du hur han finansiera det?
Nej . Men det konstiga är att han inte ägde huset och lämnade efter Yves fegt attackerat honom och sen blir Yves tillsammans med Hjördis syster.
Det sorliga är att Hjördis säger att han var bra att ha men det kändes inte som det var någon hon uppskattade speciellt mycket. Tillräckligt för att skicka honom till syrran.
Om bulvanen fick tillbaka sina eventuella satsade pengar tror jag knappast.
Han blev nog blåst på dom.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-11-19 kl. 23:07.
Citera
2022-11-19, 23:06
Medlem
Citat:
Har inte läst allt men vem är H. Vem menar du.

Jo Bs tanta..
Citera
2022-11-19, 23:13
Medlem
Citat:
Jo Bs tanta..
Misstänkte det och du är något på spåren.
Hon går lite under radarn och helt ovetande är hon inte. Mest troligt mer än vi tror.
Finns mer konstiga omständigheter kring vissa saker kring henne.
Jag/vi som arbetar utanför detta forum måste få vissa saker bekräftade innan vi avslöjar eller påstår något offentligt.
Vi får se om och när det blir.
Finns mycket mer intressanta saker vi tittar på kring personer kring fallet och deras barn och släkt.
Vi gör dock ingen podd så vi säljer inte lösnummer på spekulation och indicier utan vi vill veta att det vi säger stämmer.
Det skiljer GG ord mot vårat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in