2022-11-19, 13:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alltså som kvinna får du ju skydda din rumpa så vad har man pratat om innan? Har du ett finger i rumpan och han har börjat gnida in glidmedel på kuken så vet väl båda vad som är på gång att hända. Gillar du "rumpgrejer" som smisk och njuter av ett finger och därmed även att bli penetrerad så får du ju vara tydlig med att kuk är din gräns eftersom den gränsen är rätt märklig tycker du inte? Dessutom då i hur många sekunder får man "ha fel" innan det är våldtäkt? Allting blir ju så godtyckligt och konstigt.

Självklart kan man inte bara byta hål som man inte vill om det kommer som en blixt från klar himmel men denna situationen blir ju lika konstig som att vi hånglar, jag fingrar henne, slickar hennes fitta men sen när jag kör in i kuken i fittan så säger hon nej och ok då slutar jag men är det våldtäkt för att jag ens körde in den? Bröt jag mot kedjan av vad som skulle hända här eller hon? Förstår du vad jag menar?

Jag har haft sex precis i den positionen, bakifrån och ett finger i rumpan, och det var jäkligt skönt vill jag minnas. Däremot hade jag blivit chockad om mannen i fråga plötsligt börjat försöka köra in sin kuk istället, jag hade sagt ifrån och sen hade det varit utagerat. Det var verkligen inte självklat på nåt sätt att det skulle innebära analsex. Jag personligen hade dock inte anmält det om inte mannen hade fortsatt trots mitt nej.
OBS, jag kan tycka att om man gnider in glidmedel är det en omständighet som kan tala för att mannen har tolkat ett samtycke, jag vet inte om det var så i detta fallet, att det hade föregåtts av glidmedel. Alltså att han tar ut fingret, börjar gnida in glidmedel för att sedan köra in kuken. Har han hållt på med fingret ett tag och haft glidmedel då är det verkligen inte alls självklart att det ska vara analsex också.

De män jag haft som velat ha analsex de har alltid på något sätt visat detta genom att säga typ "Jag vill ta dig därbak" eller något liknande, undertiden vi haft sex. Då kommunicerar man, på ett väldigt enkelt och tydligt sätt, utan att förstöra stämningen. I det läget har kvinnan möjlighet att svara på inviten, säger man då " ja men inte nu" eller så, då bör det räcka. Svarar kvinnan inte alls på den sagda meningen är det nog bäst att låta bli, iallafall om det är en kvinna man inte känner så väl.

Gällande exemplet du tog ovan, så tycker jag att skillnaden är när du"kör in kuken i fittan" är att hon förmodligen signalerat på andra sätt att hon samtycker. Genom att hon tittar på dig, särar på benen i en position så att det funkar att komma in, alltså allt sånt sker ju automatiskt utan att man tänker på det. Om man däremot kör bakifrån utan någon som helst ögonkontakt bör man försäkra sig om att kvinnan vill att man penetrerar.

Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå vad det är som är så komplicerat. Jag förstår att det finns människor överallt som inte är ärliga, som vill andra illa osv, och att man kan råka ut både för falska anmälningar coch våldtäkter om man har otur. Man kan dock råka ut för det mesta om man har otur. Ska man leva med glaset halvfullt eller tomt?
Citera
2022-11-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, det har jag aldrig påstått. Du tolkar mig fel.

Båda är ett enormt problem. Dock verkar många tro att våldtäktsmän är det enda problemet. Kvinnliga bedragare är också ett problem. Större, lika stort, mindre, det är omöjligt att säga, men betydligt större än de flesta tror.

Det är meningslöst att ens prata om hur stort problem en våldtäkt är eftersom det kan vara allt från ångersex som inleddes med fullt samtycke till en extremt våldsam gruppvåldtäkt av ett gäng negerhannar.

Det märkliga är att kvinnorna bara kämpar emot det första exemplet men välkomnar det andra.
Citera
2022-11-19, 13:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, det har jag aldrig påstått. Du tolkar mig fel.

Båda är ett enormt problem. Dock verkar många tro att våldtäktsmän är det enda problemet. Kvinnliga bedragare är också ett problem. Större, lika stort, mindre, det är omöjligt att säga, men betydligt större än de flesta tror.

Det är väl egentligen så att det inte finns något heltäckande sätt att utforma en lag, särskilt inte för de brott som är svåra att bevisa. Eftersom de är svåra att bevisa blir konsekvensen av en mer tillåtande lagstiftning att brott kan begås ostraffat. Våldtäkt är i sig ett problematiskt brott eftersom det handlar om balansen mellan kvinna och man, och det faktum att mannen nästan alltid har det fysiska övertaget. Det blir även en fråga om kvinnors rätt att känna sig trygga i samhället och med männen i sin omgivning.

Frågan som det kokar ner till är ifall man är beredd att riskera att några oskyldiga döms för att fler skyldiga ska kunna dömas. Där tycker människor olika och alla har olika argument för sin sak.
Citera
2022-11-19, 13:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är meningslöst att ens prata om hur stort problem en våldtäkt är eftersom det kan vara allt från ångersex som inleddes med fullt samtycke till en extremt våldsam gruppvåldtäkt av ett gäng negerhannar.

Det märkliga är att kvinnorna bara kämpar emot det första exemplet men välkomnar det andra.

Dina trötta argument om negrer och röstning kan du skippa, vi har hört det förut.
Citera
2022-11-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Ingen får ha sex. Vad är det folk inte fattar. Sverige vill inte att folk ska kontakt med varandra, inte heller ligga med varandra. Bättre att alla hatar varandra och istället kan man ge utrymme till homosexuella uttryck. Lägre födelsetal, mindre tryck på offentliga sektorn och färre människor att ta hand om. Bra va. Klimatsmart dessutom.

I övrigt: godtyckliga bedömningsgrunder för straff som dessutom belastar en grupp mer än annan är bedrägliga by design.

En främling är ett hot tills motsatsen bevisats, något som höll våra förfäder vid liv från stenåldern fram tills idag. Vi borde ju bli smartare med tiden inte dummare.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske är enda räddningen för landet och för folket ett rejält krig där man gör sig av med alla olämpliga objekt och sedan ser till att stifta "nya" gamla lagar. Det börjar bli bråttom, men samtidigt så kommer nog mycket av det här lösa sig självt med tiden.

Det är oerhört sorgligt att våra unga inte får växa upp och successivt komma in i vuxenvärlden genom att man lär sig tex bjuda upp, dansa, hålla varandra i handen och sakta lära sig. Istället är det hårdporr, avancerat avvikande sex å ena sidan och anmälan för trakasserier/våldtäkt för flört/tafatthet å andra.

Tar man bort kravet på befolkningen, att vi ska upprätthålla samma moral och grundprinciper som man gjorde i sverige för 70 år sedan el mer, blir det såhär och värre.

Det kommer inte att gå över av sej självt

Vi äldre hwr svikit dom unga totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Lägg ner dravlet.

Våldtäktsåtalen skulle i stort försvinna om folk likt förr enbart skulle knulla inom äktenskapet.

Istället för som nu oönskat trycka kuken i diverse one-night-stands röv.

Enbart sexmissbrukare är i riskzonen för åtal.

Håller med dej, och det finns inget annat sätt att tänka på,
Men folk tror fortfarande på att äta kakan och ha den kvar. Så dom slåss hellre med varandra än gör rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kylskapsnisse
Åtrer igen har muslimerna det förspänt från sin bibel.
Deras fruar får inte neka mannen sex.
Förutom vid mens kanske.

Lagen om samtycke under menstruation är påväg att klubbas igenom av riksdagen

Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Problemet är väl att folk inte fattar att ons på fyllan är en dum idé, sex med en främling och alkoholpåverkad samtidigt? Vad kan gå fel... Nu är väl faran att det blir tragiska missförstånd snarare än regelrätta våldtäkter, men det borde inte komma som en överraskning för någon när de drar hem en främling de snackat lite med på en bar över x antal drinkar att det är riskfyllt beteende och att saker och ting kan gå fel. Du känner inte personen, vet inget om dens kroppsspråk, mentalitet eller hur väl personen tål alkohol eller om personen är ett psykfall... sluta vara idioter är nog vad advokaten menade, byt nummer med varandra och träffas över en kopp kaffe eller promenad nån dag senare och lär känna varandra innan ni hoppar i säng. En främling är ett hot tills motsatsen bevisats, något som höll våra förfäder vid liv från stenåldern fram tills idag. Vi borde ju bli smartare med tiden inte dummare.
Fördjävligt att inte alla tycker så.
Citera
2022-11-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Dina trötta argument om negrer och röstning kan du skippa, vi har hört det förut.

Jobbigt att höra verkligheten, ja så är det ofta när man har skapat det själv.
Citera
2022-11-19, 13:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ja, de borde vara dom största motståndarna till det. Kvinnor är en gåta ibland. Om männen hade bestämt så hade det varit slut på det och då hade kvinnor varit mindre utsatta.

Våldtäkt har förvisso alltid varit ett problem i samhällen, även innan invandringen. Säger inte emot att gruppvåldtäker utomhus oftast begås av invandrare, men det är inte majoriteten av fallen.
De fall där samtyckeslagen kickar in tror jag definitivt inte är sådana fall .
Citera
2022-11-19, 13:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jobbigt att höra verkligheten, ja så är det ofta när man har skapat det själv.
Som sagt, trött är du.
Citera
2022-11-19, 13:16
Medlem
Citat:
Som sagt, trött är du.

Det var du som sa att det var jobbigt, så det är uppenbarligen du som är trött.
Citera
2022-11-19, 13:17
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Jag är en kvinna och har haft analsex vid några fåtal tillfällen ja, och det har aldrig varit några problem med kommunikationen kring detta. Det har dock defnitivt inte varit med några one night stands.

Kommunikationen blir mer avslappnad och bättre i ett stadigvarande förhållande än under ett one-night-stand.

Citat:
Ja jag antar att mannen gjort detta genom ett helt eget beslut utan att kolla av om hon velat detta, annars utgår jag ifrån att man inte anmäler det som ett brott och ännu mindre att det tas upp som ett fall av rättsapparaten. Jag skulle dock behöva läsa domen för att veta detaljerna kring det hela.

Okej, du är kvinna, då kanske du har mindre erfarenhet hur det är att penetrera någons anal med en erigerad penis. Men då kan jag upplysa dig om att det inte som att trycka ner en provsticka i en sockerkaka.
I det fall analen och kuken är insmord med glidmedel, skulle man med kraft möjligen snabbt kunna forcera analen och trycka in kuken helt, men detta förutsätter också att kvinnan inte kniper ordentligt hårt, för då lär det ju inte gå att bara trycka in den. Ringmuskeln är ganska stark.

Man måste ha i åtanke att kvinnan sa sluta och då slutade mannen. Hur många våldtäktsmän slutar för att kvinnan säger sluta? Det är just det som är problemet, de skiter i vad kvinnan tycker, de gör som de vill ändå.
Och med den vetskapen, att mannen slutade så fort kvinnan sa sluta, så måste man ändå ha i åtanke att mannen trots allt inte avsåg att ta för sig som han bara behagar, mot kvinnas vilja.

Min gissning är att han började köra in kuken i hennes anal, under "normala förhållanden" som görs vid analsex, lite i taget, något som hon inte sa någonting om, men sen började kanske ollonet glida in på allvar, "ploppade in" och gav smärta för kvinnan som då inte längre gillade det som hände.
I efterhand kände hon att hon minsann inte skall låta detta gå ostraffat.
Jag har inte heller läst domen, utan bara hört det kvinnan sa i SVT, men jag är väldigt nyfiken på vad som hände sedan, om sexakten avbröts med omedelbar verkan eller om de fortsatte vaginalt osv.
Om de fortsatte vaginalt med kvinnas godkännande så är det helt jävla obegripligt hur mannen kan ha dömts överhuvudtaget, då visar det bara på hur sjukt rättssystemet är.
Citera
2022-11-19, 13:18
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Fundera också på följande:

Hur många gånger frågar kvinnor:
"Får jag ta på din penis?"
"Får jag suga av dig?"

Och skulle då kvinnan "råka" ta på mannens penis eller "råka" börja suga av mannen utan att fråga, skall mannen då anmäla kvinnan för våldtäkt? För det är precis vad det blir om vi använder samma principer som vid omvänd könsordning.
Citera
2022-11-19, 13:26
Medlem
Larasofts avatar
För den absoluta majoriteten män är detta inget problem. De som bara är lite berusade och kåta läser signaler och är ute efter ömsesidig sex. De fåtal som går över gränsen har just det problemet med impulskontroll, läsa andra och/eller sadistisk läggning. Dessa män ska absolut akta sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in