Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
JA, om du ska ha analsex med en kvinna du inte känner är det självklart att du kollar först att hon också vill detta. Allt annat är orimligt, och jag förstår att du råkar i problem om du tror att gemeneman tycker att det är OK att få en kuk i röven utan samtycke.
Självklart behöver man inte kolla av att det är OK under hela tiden man kör på, däremot när man går från vaginalt till analt sex ska man självklart kolla av det först. Jag har aldrig någonsin varit med om att detta är ett problem när jag har haft sex med någon, har du?
Jag pratar om vad advokaten och andra utgått ifrån när de kritiserat domen, nämligen att det var så händelseförloppet gick till. Om det sedan inte var så, och det inte har framkommit i domen att det var så det gick till, då blir diskussionen en annan.
Fast det var väl olagligt redan innan "samtyckeslagen"? Det tror jag alla män är medvetna om i samspelet med en kvinna. Ingen vettig man skulle göra något utav det där utan att vara 110% säker på att kvinnan är med på det. Jävligt svårt det här, kvinnan kan ju vara med på det i stunden för att i efterhand ångra sig och sedan hitta på en historia också.
Vi får väl göra som porrindustrin skriva kontrakt innan som även filmas, där man går igenom en lista på vad som kommer utspela sig och vad kvinnan är med på, men vilken kvinna blir tänd av det om du som man drar fram ett kontrakt med en lista på sexakter och säger att du vill att hon kryssar i vad hon går med på innan samlaget?