2022-11-19, 12:27
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
JA, om du ska ha analsex med en kvinna du inte känner är det självklart att du kollar först att hon också vill detta. Allt annat är orimligt, och jag förstår att du råkar i problem om du tror att gemeneman tycker att det är OK att få en kuk i röven utan samtycke.

Självklart behöver man inte kolla av att det är OK under hela tiden man kör på, däremot när man går från vaginalt till analt sex ska man självklart kolla av det först. Jag har aldrig någonsin varit med om att detta är ett problem när jag har haft sex med någon, har du?

Jag pratar om vad advokaten och andra utgått ifrån när de kritiserat domen, nämligen att det var så händelseförloppet gick till. Om det sedan inte var så, och det inte har framkommit i domen att det var så det gick till, då blir diskussionen en annan.

Men redan här förstår man ju att du ANTAR att mannen hänsynslöst tryckte in kuken i röven på kvinnan. VAD får dig att tro detta? Han slutade dessutom så fort hon sa nej?

Har du överhuvudtaget haft analsex någon gång? Det verkar ju inte så. Man kör inte bara in en kuk i röven på någon som man stoppar ner en smörkniv i ett smörpaket som har stått framme i 3 timmar, det fungerar inte så. Eller har du en kuk som mäter 1-2 centimeter i omkrets?
Citera
2022-11-19, 12:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Nej, du generaliserar utifrån dina egna uppfattningar och ditt förakt mot kvinnor. Det lyser igenom tydligt.

Påstår du som är okunnig. Medan jag påstår det motsatta då jag har erfarenhet av verkligheten då det är mitt arbete att kunna detta.

Fråga vilken professor som helst inom ämnet som kan få svara helt anonymt, så kommer du få samma svar.
Citera
2022-11-19, 12:31
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Precis det är där vi hamnat, mammen måste fråga innan varje juck.
Romantiskt.

Verkligheten är förstås att man sällan frågar utan känner av läget och trappar upp sexet, detta har fungerat utmärkt i alla tider men inta idag i Sverige. Något hände, plötsligt tappade kvinnorna helt förmågan att säga nej om de inte vill och ansvaret för det är förstås som alltid mannens.

Det märks att du förstår läget till 100%. Det är mer än vad man kan säga om en del andra här inne. De fattar absolut ingenting. Oftast är det också de som blir utnyttjade av kvinnor. Riktiga kärringar i regel.
Citera
2022-11-19, 12:36
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
JA, om du ska ha analsex med en kvinna du inte känner är det självklart att du kollar först att hon också vill detta. Allt annat är orimligt, och jag förstår att du råkar i problem om du tror att gemeneman tycker att det är OK att få en kuk i röven utan samtycke.

Självklart behöver man inte kolla av att det är OK under hela tiden man kör på, däremot när man går från vaginalt till analt sex ska man självklart kolla av det först. Jag har aldrig någonsin varit med om att detta är ett problem när jag har haft sex med någon, har du?

Jag pratar om vad advokaten och andra utgått ifrån när de kritiserat domen, nämligen att det var så händelseförloppet gick till. Om det sedan inte var så, och det inte har framkommit i domen att det var så det gick till, då blir diskussionen en annan.

Fast det var väl olagligt redan innan "samtyckeslagen"? Det tror jag alla män är medvetna om i samspelet med en kvinna. Ingen vettig man skulle göra något utav det där utan att vara 110% säker på att kvinnan är med på det. Jävligt svårt det här, kvinnan kan ju vara med på det i stunden för att i efterhand ångra sig och sedan hitta på en historia också.

Vi får väl göra som porrindustrin skriva kontrakt innan som även filmas, där man går igenom en lista på vad som kommer utspela sig och vad kvinnan är med på, men vilken kvinna blir tänd av det om du som man drar fram ett kontrakt med en lista på sexakter och säger att du vill att hon kryssar i vad hon går med på innan samlaget?
Senast redigerad av Kackotopi 2022-11-19 kl. 12:41. Anledning: Råkade citera fel person.
Citera
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Exemplet som togs upp i debatten på SVT var inte att byta ställning utan det handlade om att gå från vaginalt sex till analt sex.
Om vi antar att situationen var sådan att de hade sex vaginalt bakifrån och han hade ett finger i hennes rumpa, och hon njöt av detta. Sedan kör han plötsligt in kuken därbak istället, utan att kolla att detta är OK med henne. Han ser inte hennes ansiktssuttryck eller någonting annat som tyder på samtycke då hon har ryggen mot honom.
Tycker du att det är rimligt att man tar sig såna friheter? Vi antar nu att dessa två personer inte var i en relation med varandra.

Alltså som kvinna får du ju skydda din rumpa så vad har man pratat om innan? Har du ett finger i rumpan och han har börjat gnida in glidmedel på kuken så vet väl båda vad som är på gång att hända. Gillar du "rumpgrejer" som smisk och njuter av ett finger och därmed även att bli penetrerad så får du ju vara tydlig med att kuk är din gräns eftersom den gränsen är rätt märklig tycker du inte? Dessutom då i hur många sekunder får man "ha fel" innan det är våldtäkt? Allting blir ju så godtyckligt och konstigt.

Självklart kan man inte bara byta hål som man inte vill om det kommer som en blixt från klar himmel men denna situationen blir ju lika konstig som att vi hånglar, jag fingrar henne, slickar hennes fitta men sen när jag kör in i kuken i fittan så säger hon nej och ok då slutar jag men är det våldtäkt för att jag ens körde in den? Bröt jag mot kedjan av vad som skulle hända här eller hon? Förstår du vad jag menar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
I grund och botten måste alla kvinnor yttra orden "Knulla mig", och alla män måste se till att dokumentera alla sex-akter från början till slut, lämpligen med video.

Tycker att advokaten har en hel del bra poäng.
Kan det gå till på något annat sätt?
Citera
2022-11-19, 12:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men det hjälper ju INTE när det finns fullt med kvinnliga bedragare! Och när de juridiska processerna ser ut som de gör, där det i princip alltid är kvinnan som anses vara offret och mannen förövaren.

Kvinnan och mannen är inte jämlik på det sättet. På papper kanske, men inte i verkligheten.

Okej, kvinnliga "bedragare" är i dina ögon ett större problem än våldtäktsmän, eller hur ska jag tolka detta?
Citera
2022-11-19, 12:42
Medlem
Citat:
Okej, kvinnliga "bedragare" är i dina ögon ett större problem än våldtäktsmän, eller hur ska jag tolka detta?

Kvinnorna röstar ju för massimport av våldtäktsmän så uppenbarligen anser kvinnorna att detta är en bagatell.
Citera
2022-11-19, 12:44
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Kvinnorna röstar ju för massimport av våldtäktsmän så uppenbarligen anser kvinnorna att detta är en bagatell.

Ja, de borde vara dom största motståndarna till det. Kvinnor är en gåta ibland. Om männen hade bestämt så hade det varit slut på det och då hade kvinnor varit mindre utsatta.
Citera
2022-11-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Fast det var väl olagligt redan innan "samtyckeslagen"? Det tror jag alla män är medvetna om i samspelet med en kvinna. Ingen vettig man skulle göra något utav det där utan att vara 110% säker på att kvinnan är med på det. Jävligt svårt det här, kvinnan kan ju vara med på det i stunden för att i efterhand ångra sig och sedan hitta på en historia.

Vi får väl göra som porrindustrin skriva kontrakt innan som även filmas, där man går igenom en lista på vad som kommer utspela sig och vad kvinnan är med på, men vilken kvinna blir tänd av det om du som man drar fram ett kontrakt med en lista på sexakter och säger att du vill att hon kryssar i vad hon går med på innan samlaget?

Jag skulle vilja påstå att det också spelar roll hur mannen som blir anklagad reagerar på anklagelserna. Ponera att övergreppet blir offentligt känt av tredje-part och det visar sig att förövaren gjort det väldigt tydligt att om historien kommer ut i offentligheten så kommer det att slå tillbaka på den manipulerade småflickan som fått kuk nertryckt i halsen mot sin vilja? Om då förövaren som svar på anklagelserna dessutom vänder sig till bekanta för att metodiskt smutskasta den tredjepart som valde att gå ut med uppgifterna om den obehagliga mannen för att varna andra småflickor så förstärker det uppfattningen om att förövaren är obehaglig och inte bara på ett sexuellt, närmast pedofili-aktigt, sätt.
Citera
2022-11-19, 12:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men redan här förstår man ju att du ANTAR att mannen hänsynslöst tryckte in kuken i röven på kvinnan. VAD får dig att tro detta? Han slutade dessutom så fort hon sa nej?

Har du överhuvudtaget haft analsex någon gång? Det verkar ju inte så. Man kör inte bara in en kuk i röven på någon som man stoppar ner en smörkniv i ett smörpaket som har stått framme i 3 timmar, det fungerar inte så. Eller har du en kuk som mäter 1-2 centimeter i omkrets?

Jag är en kvinna och har haft analsex vid några fåtal tillfällen ja, och det har aldrig varit några problem med kommunikationen kring detta. Det har dock defnitivt inte varit med några one night stands.

Ja jag antar att mannen gjort detta genom ett helt eget beslut utan att kolla av om hon velat detta, annars utgår jag ifrån att man inte anmäler det som ett brott och ännu mindre att det tas upp som ett fall av rättsapparaten. Jag skulle dock behöva läsa domen för att veta detaljerna kring det hela.
Citera
2022-11-19, 12:58
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Nej, det har jag aldrig påstått. Du tolkar mig fel.

Båda är ett enormt problem. Dock verkar många tro att våldtäktsmän är det enda problemet. Kvinnliga bedragare är också ett problem. Större, lika stort, mindre, det är omöjligt att säga, men betydligt större än de flesta tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in