2022-11-18, 22:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Min bedömning är att det handlar om en felsägning. Bedöm själv, men tror han vill få sagt 02:00-02:45.

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-har-ar-polisens-nya-uppgifter-om-toves-dod
Jag håller absolut med dig. Det låter mer som ett "svammelomtag" av tiden 2.00 än ett fastslående av 2.02.
Citera
2022-11-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Tänker mer på att de gått ut med att det sista samtalet från tt's telefon var 01.48
Alltså inget mer samtal syns på hennes telefon efter det.
Ja det är ju en tolkningsfråga
Citera
2022-11-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
MH är ung, uppväxt i en pingstfamilj och fått påhälsning av närstående, väldigt tveksamt att hon ljuger om detta och om inte, förvånar det mig inte att detta kommer ut i media nu för att JJ ska läsa, en strategi från polisen som väldigt löst har beskrivit vem/vilka som gjort vad. En bil tillhörande misstänkt har setts i övervakningsfilm men inget om vem/vilka personer. JJ åkte till donken med TTs mobil och hon var den som hade koll på cykeln osv. MH kan mycket väl vara oskyldig. JJ var hästtjej, dom som vet, dom vet vilken fysisk styrka dessa har.
Har hon fått påhälsning av närstående? Jag satt och funderade på det häromdagen, ifall de får lov att ha någon form av kontakt (såklart bevakade) med sina närstående? Vill närstående ens ha någon kontakt med dem?
Citera
2022-11-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag har förstått exakt samma som du, sista registrerade samtal på Toves mobil var kl 01:48, därefter finns ingen mer aktivitet gjord på hennes mobil tills den dog/stängdes av ca kl 04:00.
Då har detta nog bara varit en seg trådsanning. Tidspunkten 2:30 har upprepats hundratals gånger....
Citera
2022-11-18, 22:27
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Hur lång tid befarar ni att det dröjer tills FUP:en blir tillgänglig?
Det vet ingen. Normalt förfarande brukar vara efter åtal väcks, i detta fall den 15 december, om inte åklagaren begär åtalsförlängning. Vilket är högst sannolikt.
Senast redigerad av ShortE 2022-11-18 kl. 22:33.
Citera
2022-11-18, 22:28
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Kan det inte bara ha varit ett sms, som unga faktiskt använder, som skickades klockan 2.30? Då måste gm ha använt TT:s fingeravtryck för att öppna telefonen och skriva ett meddelande om att hon är på väg hem?

Men om så var fallet, skulle de inte sätta tidpunkten för mordet mellan 2:02 - 2:45?

En smartwatch tex kan ringa upp ett nödnr vid tex fall ???
Citera
2022-11-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men det har sagts att TT mobil spårades från lägenheten till McD och från McD tillbaka till lägenheten, eller?
Nu sa de på nyheterna att en av tjejerna har sagt att den andra är skyldig och om jag hörde rätt så hade det skett i TT bostad
Gissar att det är Maja som börjat prata?
Citera
2022-11-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Exakt det tror jag också. Hon kommer hävda att hon var död eller rentav borta när hon kom hem

Vad jag inte tror att polisen har tillkännagett ännu är dem fastnat på bild 2ggr med bilen efter det. Dem lägger inte ut alla korten direkt utan vill att dem ska trassla in sig så mycket som möjligt så att det till slut blir ohållbart.
Om de har tillgång till nyheter, bör de redan ha läst att bilen har setts vid viktiga platser under utredningen. Media har gått ut med den information, tror även de har uppgett tiderna för när bilen har synts åka fram och tillbaka.
Citera
2022-11-18, 22:33
Medlem
Jag är säker på att båda kommer skylla på den andra men samtidigt ge upp angående att de flyttat kroppen. Att bara åka dit för griftefrid är absolut inte lika allvarligt. De kommer nog säga att de fick panik trodde de fick skulden för vad den andra gjort och kände sig tvingade att hjälpa till att då bort kroppen. MH säger att hon var avdäckad medan JJ kör på att det hände på McDonalds. Finns inte stark bevisning på vem som gör vad kommer det bli svårare om de skyller på varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Om de har tillgång till nyheter, bör de redan ha läst att bilen har setts vid viktiga platser under utredningen. Media har gått ut med den information, tror även de har uppgett tiderna för när bilen har synts åka fram och tillbaka.

Nyheter får de inte ta del av. De har restriktioner som förbjuder det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ni som nu köper MH berättelse och undrar vilken källa som säger MH var med vid fyndplatsen?

Åklagaren har gått ut med flertalet gånger och förklarat varför MGM är misstänkta på sannolika skäl. De har bland annat följt DE misstänkas rörselsemönster.

Men såklart ni i tråden helt bortser från detta?
Hur mycket skall ni överbevisas för att inse de är skyldiga till detta bestialiska mord

Det var jag som frågade efter källa eftersom ett rörelsemönster skulle kunna vara en ridning veckan innan samt dagen efter i samma område. ( säger inte att så är fallet) Jag tycker du tolkar mig fel när jag ber om en källa. Allt är ju inte svartvitt. Jag köper dessutom inte MH story. Men sanningar och rykten skapas när inte källor uppges osv. Tycker frågan är rimlig och att den ställs säger inget om vad jag anser om deras skuld eller inte skuld. Den slutsatsen är det du som gör. Hela tråden är väl till för att vrida och vända på allt. Jag har varit med sen start och är från Vetlanda så känner jag har rätt bra koll på faktan som presenterats och florerar ändå.
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-18 kl. 22:38.
Citera
2022-11-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Har hon fått påhälsning av närstående? Jag satt och funderade på det häromdagen, ifall de får lov att ha någon form av kontakt (såklart bevakade) med sina närstående? Vill närstående ens ha någon kontakt med dem?
Nej det får dom inte , besöksförbud är en av restriktionerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in