2022-11-18, 22:18
Medlem
S3ONs avatar
Hur lång tid befarar ni att det dröjer tills FUP:en blir tillgänglig?
Citera
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
I see, hur gör man det? 🤣🙈
Måste ju testa i så fall. Trodde inte jag var sååå gammal.
Finns en funktionsknapp i samma ruta som man textar.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja du kan ha rätt. Reagerade eftersom han stakade sig på ordet. Och det är mer naturligt att säga 02:00 i detta sammanhang.

Han säger ju också "dessa 45 minuter".
Inte 43 minuter.

Tror att det är ett tankefel med tvåorna bara.
Citera
2022-11-18, 22:19
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Till att börja med, experten är kvinna, en hon, och en väldigt duktig sådan om man har Viaplay och sett henne där. Jag tycker att om fallet varit solklart så hade det inte varit så tyst så här länge kring allt, kanske dem bara har en bild av vad som hänt men svagare bevis. Behövs kanske en starkare kedja som binder ihop allt och om så är fallet får vi förhoppningsvis det snart om JJ läser dagens nyheter och börjar prata. Time will tell.
Ok, Sorry.. Jag bara använde 'han' av ren vana. Självklart kan det ju va en kvinna... Har dock aldrig sett henne. Har inte Viaplay..
Sen att det varit tyst tolkar jag mer som att det helt enkelt inte läcker. Har sett samma sak tidigare från utredarna av grova brott i Jkp län. Knäpptyst, men de levererar ett vattentätt åtal till åklagaren. Jag ser det mer som positivt att det är tyst, även om det är frustrerande att inte få veta. Ju mer tätt och tyst det är, desto mer tid får polisen att arbeta förutsättningslöst.
Citera
2022-11-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Som jag skrivit flera gånger..
Ni kan omöjligt kasta ur er saker som att "det är konstigt att det bara är MH som skyller på JJ och inte tvärtom", "Trodde det var JJ som skulle snacka", "Att MH kunnat vara tyst ända fram till nu" eller "Varför är JJ så tyst?".

Jo det är såhär enkelt att läkaren tog sitt beslut idag för MH och skickade det till tingsrätten, därför får vi veta vad MH har sagt till läkaren.
JJs beslut ska läkaren skicka in senast på måndag och det är därför vi inte fått veta vad JJ har sagt.
Ni har halva historien just nu och ingenting annat. det går absolut inte att dra såna slutsatser IDAG.

För att klargöra det lite med "Det är konstigt att dom inte sagt något för ens nu", så har läkaren gjort sin utredning mellan 2022-10-21 och 2022-11-18(MH) respektive 2022-11-21(JJ).
Därför kan dom ha pratat redan från början men att ingen utomstående fått reda på det eftersom det är först idag som läkarens beslut är inlämnat.

Genom detta så kan vi döda säkert 100 olika teorier kring ämnet.
Hoppas folk läser det noga och inser att "jaha, vi har inte bådas versioner förrens på måndag"

Vill bara flika in med att samtalet mellan den åtalade och läkaren pågar bara en timma. Läkaren har visserligen tillgång till förundersökningen, och själva utredningen kan dra ut på tiden. Men det är inte så att J och M suttit på psyket och blivit undersökta under en tre veckors period.
Citera
2022-11-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ha ha nja, men för att kunna prata in så måste ett samtal ske, vilket de gått ut med inte fanns något på hennes telefon efter 01:48, vad jag förstod, eller har jag förstått det fel?
Jag har förstått exakt samma som du, sista registrerade samtal på Toves mobil var kl 01:48, därefter finns ingen mer aktivitet gjord på hennes mobil tills den dog/stängdes av ca kl 04:00.
Citera
2022-11-18, 22:23
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
När kom JJ hem från McD, dumpade hon mobilen på vägen?

Men det har sagts att TT mobil spårades från lägenheten till McD och från McD tillbaka till lägenheten, eller?
Citera
2022-11-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ett samtal är ett samtal mellan två personer
Ett meddelande till ett telsvar är ett röstmeddelanden
Säger inte att det är så, endast hur jag tolkar det
En hel del yngre brukar faktiskt prata in meddelande till nära personer istället för att chatta skriftligt. Det kan man göra i nästan alla appar, som Snapchat, Whatsapp, Viber, i vanligt sms, Messenger, Instagram chatt osv. Det kan ju vara så hon/någon av MGM har skickat iväg ett snabbt meddelande på det sättet. Jag uppfattade också ”röstmeddelande” som meddelande på telefonsvararen, men inser nu de menar röstmeddelande i en chatt. Därför åklagaren har gått ut med att senaste samtalet på Toves mobil var kl 01.48.
Citera
2022-11-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag har förstått exakt samma som du, sista registrerade samtal på Toves mobil var kl 01:48, därefter finns ingen mer aktivitet gjord på hennes mobil tills den dog/stängdes av ca kl 04:00.

Ja precis, så fattar jag det också.
Citera
2022-11-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han säger ju också "dessa 45 minuter".
Inte 43 minuter.

Tror att det är ett tankefel med tvåorna bara.

Ja bra noterat. I en rapport eller anmälan är minutrar och detaljer viktiga. Men på en presskonferens brukar dom inte vara så detaljerade att dom bryr sig om 2 minuter.
Citera
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har för mig att man kan ljuga i tingsrätten, men i hovrätten måste man tala sanning. Annars blir man dömd för vilseledande, mened.

Vad händer om jag ljuger i domstol?
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/vad-hander-om-jag-ljuger-i-domstol/

Har har inte kollat upp allt, min agenda är full just nu.

va? de är ju exakt samma "Regler och lagar" som gäller..

Som åtalad kan du göra precis vad du vill Tiga, ljuga, tala sanning"

Men är du ett vittne så avlägger du en ed, då kan du dömas om du ljuger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Kan det inte bara ha varit ett sms, som unga faktiskt använder, som skickades klockan 2.30? Då måste gm ha använt TT:s fingeravtryck för att öppna telefonen och skriva ett meddelande om att hon är på väg hem?

Men om så var fallet, skulle de inte sätta tidpunkten för mordet mellan 2:02 - 2:45?

Tidpunkten för inledande brott som jag förstod det, vilket kan betyda människorov
Ej tid-satt mord som jag förstår
Har oxå skrivits tidigt i tråden att pojkvännen blev orolig o larmade när han vaknade på söndagen och hade ett samtal från Tove
Förmodat röstmeddelanden då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in