2022-11-18, 20:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Det infekterade bråket Del 5 på Naudio är ute på Spotify nu. *Lyssnar*

Den finns även här:

Del 5: Det infekterade bråket

https://pod.space/forsvunnenfallettove/del-5-det-infekterade-braket
Citera
2022-11-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Menar du detta fallet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lindomefallet

En av männen åtalades för mord och dömdes i tingsrätten, men domen överklagades och hovrätten dömde mannen slutligen för grov stöld. Den andre mannen åtalades för medverkan till mord, men dömdes för medverkan till grov stöld och skyddande av brottsling. Båda gick alltså fria från mordåtalet eftersom domstolen inte kunde avgöra vem som talade sanning. Fallet ledde till stor medial uppståndelse.

På morgonen den 28 oktober 2009 gick Pelle Svensson och den lokala tidningen Mölndals-Posten ut med att en hårtuss som fanns mellan 89-åringens fingrar skulle DNA-testas för att se om den tillhörde någon av de två männen. Senare samma dag dementerade Västra Götalands polisgrupp att de kan ta upp fallet på nytt eftersom hårstråna redan testades 1995, inför en resningsansökan som då avslogs.

Ja, alltså förstår om det inte är helt identiskt. Men problematiskt om dem inte kan avgöra vem som slagit med hammaren/strypt/hoppat på huvud/slängt ut via fönster eller vad som nu hänt.

Tänkte på artikeln i Aftonbladet där det stod att de skyllde på varandra. Eller i varje fall den ena som skyller på den andre som i sin tur nekar.
Senast redigerad av NervusVagus 2022-11-18 kl. 20:55.
Citera
2022-11-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nu har jag lyssnat på P4 Jönköping där säger Finndahl att tiden är från 02:02 till 2:45. Obs 02:02

En exakt tid. JJ mobil kopplar mot Wi-Fi/router hemma?

Ett klassiskt ”GM kom hem” bevis i tidslinje från IT-forensiker.
Senast redigerad av Avel 2022-11-18 kl. 20:57.
Citera
2022-11-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hm ja varför inte?
...
Orka!!!!!

Som jag sa, jag tror inte alls att det är så. Men det är varken mer eller mindre befängt än majoriteten av spekulationerna i tråden, som generellt håller mycket låg sannolikhetsgrad.
Citera
2022-11-18, 20:58
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns kamera på hörnet där man kör in i McDrive. Finns kamera inne riktad mot entrédörren från parkeringen. Finns kamera riktad i sidan på dig när du kommer in i lokalen. Den pekar mot avdelningen för ”sopsortering” där man hjälper McD med avdukningen och något vinklad mot toaletterna.

Så det gick väl snabbt för polisen att kontakta McD och dess leverantör på kamerafronten och hoppla där var bara JJ med på bild i McDriven. Efter att ha beställt i appen avhämtning. Gentile grannen vid ratten.

Tror polisen har bilder och vittnesmål från Toves McDonalds besök efter Nöjet. Det var tidigare än Johannas besök med grannen (och inte på samma restaurang om jag har förstått det rätt)
Citera
2022-11-18, 21:01
Medlem
Kellywomans avatar
Ni som nu köper MH berättelse och undrar vilken källa som säger MH var med vid fyndplatsen?

Åklagaren har gått ut med flertalet gånger och förklarat varför MGM är misstänkta på sannolika skäl. De har bland annat följt DE misstänkas rörselsemönster.

Men såklart ni i tråden helt bortser från detta?
Hur mycket skall ni överbevisas för att inse de är skyldiga till detta bestialiska mord
Citera
2022-11-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tror polisen har bilder och vittnesmål från Toves McDonalds besök efter Nöjet. Det var tidigare än Johannas besök med grannen (och inte på samma restaurang om jag har förstått det rätt)
Vilken annan restaurang skulle det vara då? det är väl bara McDonalds som har öppet i Vetlanda vid den tiden?
Citera
2022-11-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Jag tror inte att bevisen har presenterats för mgm för då förlorar de möjligheten att justera sin förklaring efter hvilka bevis som presenteras. Om polisen behåller alla bevis som digitala spår, dna, blodspår, videoinspelningar etc. har de mycket större möjlighet att kontrollera förklaringarna mot den tekniska bevisningen.

Lite det jag menade. Så att hävda att en får svårt att förklara sig för den ena saken efter den andra kommer att fortlöpa ju mer det får reda på via obd. och tekniska, vittnen mm

MH har väl nu någonstans insett att det inte helt går att säga att hon bara gick hem

Frågan är när JJ gör detsamma

Troligen så fort hon vet vad MH sagt, om inte redan 🤔
Citera
2022-11-18, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu kan man ju ”vila” och meka med mobilen samtidigt i väldigt packat tillstånd.
Men hon har nog inte övertygat åklagare eller rätten om att hon kunnat missa ett brott i lgh. De menar ju i själva verket att hon är delaktig i alla tre rubriceringar. Och fortsatt häktad på de grunderna.

Sen kan ju diskussionen gå i rätten sen hur medveten och delaktig MH egentligen var. Finns en liten bakdörr på glänt bort från mordmisstankarna men då ska MH ha flax med teknik och andra bevis.

Jag får nog ge upp ikväll, hänger inte med riktigt i allt.
Tydligen har också polisen gått ut med:
"Polisen: Vi vet tidpunkten
Samtidigt har polisen gått ut med tidpunkten för Toves död.

Deras uppfattning är att huvuddelen av brottsligheten begåtts mellan 02.00 och 02.45 natten till den 16 oktober.
"
Är detta sant? Att det är då man tror Tove dog?

Naturligtvis inte osannolikt, men har polisen gått ut med just det?

I det här reportaget har dock MH somnat:
"I lägenheten gick kvinnan och la sig för att vila, och somnade. De andra två satte sig i köket för att prata ut."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BpwXa/tove-fallet-ena-kvinnan-skyller-pa-den-andra

Så om Mh verkar ha lagt mobilen att vila, eller om den registrerar något, det kan vara av intresse.

Vi får väl se, men MH menar ändå att hon tyckte att JJ betedde sig märkligt dagen efter och därför:
"Hon tror därför att kompisen kan ha med mordet att göra, men menar att hon själv är oskyldig."
Citera
2022-11-18, 21:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
Som jag sa, jag tror inte alls att det är så. Men det är varken mer eller mindre befängt än majoriteten av spekulationerna i tråden, som generellt håller mycket låg sannolikhetsgrad.
Tack så skönt att veta att du verkligen inte tror det är sannolikt
Citera
2022-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariadnee
Rekommenderar tillfällig sorti tills nästa vecka. Nyhetstorkan på helgen brukar medföra rundgång kring etnicitet, lesbiska svartsjukemotiv, innebörden av cykelns mystiska placering, potentiell inblandning av föräldrar/folk i bilar på McDonalds, huruvida MGM orkade bära TT eller ej, etc . Kanske gör grepen ett återbesök också.
Och för allt i världen glöm inte blomsterlådan eller va nu sjutton de va för låda! Sen tror jag att det är toaletthandfatet som åkt rutschkana nerför den böjda brandstegen och gjort en sänkning i gräsmattan, därefter svisch in i källarförrådet, men tyvärr hamnade vasken på cykeln så därför ser cykeln krockskadad ut etc......

Men mycket intressant att vi fått ta del av Majas P7 idag, väntar med spänning på Johannas resultat av den.
Citera
2022-11-18, 21:09
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Den finns även här:

Del 5: Det infekterade bråket

https://pod.space/forsvunnenfallettove/del-5-det-infekterade-braket

Är det något att höra på? Tidigare avsnitt har ju bara varit trams och upprepande av fakta vi redan har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in