2022-11-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Finns inget som tyder på styckning, något skulle ha antytts om de hittade olika kroppsdelar. Det är ovanligt med styckning. Absolut händer det men inte ofta. Två tonårstjejer tror jag inte skulle komma på den idén. Det är otroligt svårt att få bort allt blod även om ett rum ser rent ut så finns avancerade tekniker. Då skulle de ha varit betydligt mer säkra på brottet. Jag är relativt säker på att de bara bar ut henne

Ja nej jag tror inte heller de styckade henn, kräver mer planering dessutom.. även om det akut kom på det på utestället så fanns inte saker troligen hemma.

Det var bara en teori utifrån tidigare fall för just den biten att fått ut henne utan att märkas. Ingen hade kunnat föreställa sig en styckad kropp även om de kom ut med två resväskor mitt i natten, jämfört med bärande av en avtuppad/död kropp.
Citera
2022-11-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Man ska väl först betänka att experten går på sin erfarenhet. Visst han verkar kunnig. Men sen kan ju saker hända som inte följer mönster som de har studerat. Han kan ha rätt, det kan va ett på miljonen fall som skiljer sig. Dock lär han nog ha rätt i det mesta.
Möjligheten finns att JJ gjort detta medans MH var totalt däckad. Dock måste hon varit bra berusad vid tillfället om hon sov bort det. Inte omöjligt. Jag vet från egen erfarenhet att folk fört bra liv när jag själv varit utslagen utan att jag vaknat. Dock har de inte haft ihjäl nån (hoppas jag)
Därmed inte sagt att MH är oskyldig. Bara att det, så vitt vi vet, finns en möjlighet. Sen har kanske polisen andra uppgifter om det. Hon sitter ju ändå fortfarande häktad på sannolika skäl, så jag nån anledning finns det ju antagligen.

Till att börja med, experten är kvinna, en hon, och en väldigt duktig sådan om man har Viaplay och sett henne där. Jag tycker att om fallet varit solklart så hade det inte varit så tyst så här länge kring allt, kanske dem bara har en bild av vad som hänt men svagare bevis. Behövs kanske en starkare kedja som binder ihop allt och om så är fallet får vi förhoppningsvis det snart om JJ läser dagens nyheter och börjar prata. Time will tell.
Citera
2022-11-18, 22:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En exakt tid. JJ mobil kopplar mot Wi-Fi/router hemma?

Ett klassiskt ”GM kom hem” bevis i tidslinje från IT-forensiker.
Jag hänger inte med. Om det vore Ts mobil som kopplade upp mot Js router, kan jag se det som en "kritisk" tid. Men att Js mobil kopplar upp hemma hos henne själv och visar att hon kommit hem säger inte mig något mer.
Citera
2022-11-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
En tanke med det; måste man inte ringa för att kunna prata in röstmeddelande? Eller finns det nymodernigheter jag missat?

Man kan väl skicka röstmeddelanden som sms med annars. Finns ju en del som gör det istället för att skriva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men nu säger han 02:02 varför skulle det vara fel? Har funderat på varför 2:30 2:00 har sagts jämna klockslag, tror att 02:02 är rätt då kommer de in i lägenheten hos JJ.

01.00 stänger Nöjet
01.48 Albin talar med Tove, på väg till JJ.
02.02 Är MH o JJ i lägenheten
02.45 JJ åker med grannen till McD.
03.56 Övervakningsfilmer från Gulf-macken fångar när JJ’s bil passerar
05:45 Samma bil syns åka tillbaka

Ja du kan ha rätt. Reagerade eftersom han stakade sig på ordet. Och det är mer naturligt att säga 02:00 i detta sammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Någon som försöker ringa någon i panik el hot lägger nog inte bara på vid uteblivet svar utan talar in det den kan
Kan det inte bara ha varit ett sms, som unga faktiskt använder, som skickades klockan 2.30? Då måste gm ha använt TT:s fingeravtryck för att öppna telefonen och skriva ett meddelande om att hon är på väg hem?

Men om så var fallet, skulle de inte sätta tidpunkten för mordet mellan 2:02 - 2:45?
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-18 kl. 22:14.
Citera
2022-11-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ett samtal är ett samtal mellan två personer
Ett meddelande till ett telsvar är ett röstmeddelanden
Säger inte att det är så, endast hur jag tolkar det

Tänker mer på att de gått ut med att det sista samtalet från tt's telefon var 01.48
Alltså inget mer samtal syns på hennes telefon efter det.
Citera
2022-11-18, 22:11
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Exakt det tror jag också. Hon kommer hävda att hon var död eller rentav borta när hon kom hem

Vad jag inte tror att polisen har tillkännagett ännu är dem fastnat på bild 2ggr med bilen efter det. Dem lägger inte ut alla korten direkt utan vill att dem ska trassla in sig så mycket som möjligt så att det till slut blir ohållbart.

Fast dom har ju tillgång till dagstidningar / tv så klart att dom redan vet att en bil fastnat på bild 2 ggr
Citera
2022-11-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Vem lämnar meddelanden på telefonsvarare? Bara gamla människor gör det.

Ha ha nja, men för att kunna prata in så måste ett samtal ske, vilket de gått ut med inte fanns något på hennes telefon efter 01:48, vad jag förstod, eller har jag förstått det fel?
Citera
2022-11-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Man kan väl skicka röstmeddelanden som sms med annars. Finns ju en del som gör det istället för att skriva.

I see, hur gör man det? 🤣🙈
Måste ju testa i så fall. Trodde inte jag var sååå gammal.
Citera
2022-11-18, 22:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har för mig att man kan ljuga i tingsrätten, men i hovrätten måste man tala sanning. Annars blir man dömd för vilseledande, mened.

Vad händer om jag ljuger i domstol?
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/vad-hander-om-jag-ljuger-i-domstol/

Har har inte kollat upp allt, min agenda är full just nu.

Den som är åtalad kan ljuga utan att bli dömd för det. Det du hänvisar till är vittne, som måste tala sanning.
De vittnen som inte behöver tala inför ed, gäller närstående:

"[i]Vissa undantag från vittnesskyldigheten

Dock behöver inte person som har misstänkts eller åtalats för medverkan till gärningen som åtalet gäller (36 kap. 1§ 2st rättegångsbalken). Man kan inte heller tvingas att uttala sig om något som kan avslöja egen eller närstående persons egen brottslighet (36 kap. 6§ rättegångsbalken).[i]"

https://lawline.se/answers/vittnesplikt-for-narstaende
Citera
2022-11-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Men nu säger han 02:02 varför skulle det vara fel? Har funderat på varför 2:30 2:00 har sagts jämna klockslag, tror att 02:02 är rätt då kommer de in i lägenheten hos JJ.

01.00 stänger Nöjet
01.48 Albin talar med Tove, på väg till JJ.
02.02 Är MH o JJ i lägenheten
02.45 JJ åker med grannen till McD.
03.56 Övervakningsfilmer från Gulf-macken fångar när JJ’s bil passerar
05:45 Samma bil syns åka tillbaka

När kom JJ hem från McD, dumpade hon mobilen på vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in