2022-11-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Hade det varit en bra idé hade det redan funnits sedan dagen lagen gick i kraft..
Citera
2022-11-17, 23:58
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Nej, för då heter det att mannen tvingade kvinnan att gå in med bank-id och godkänna.
Citera
2022-11-18, 00:00
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanifbaliskusin
Dags att ta till sig MGTOW?

Jag tolkar det som MGTOW har börjat likställas med incels rörelsen och kvinnohat. I viss mån kanske det ligger något i det men fenomenet har ju uppstått som en reaktion på en absurd realitet. Personligen tror jag man får söka sig till icke- svenska (västerländska?) kvinnor om man är ute efter ett jämställt och lyckligt monogamt förhållande (menar ej thai import).

Ons undviker jag helt och är dessutom tacksam att jag är 40+. Visst finns det gott om idioter av manligt kön men sammantaget lider jag med yngre män och avundas inte deras framtid.

Tips

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/The_Red_Pill
Senast redigerad av riskybizzy 2022-11-18 kl. 00:02.
Citera
2022-11-18, 00:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Det dummaste jag har hört!

Är man lite vettig så kan man tolka tjejers signaler.

Om du ska vara en tönt kommer du aldrig få ligga med de snygga brudarna, då måste man ta för sig.

80% av alla tjejer är inte som feminister i media, de gillar de traditionella könsrollerna. Samt att en man är stadig och har en karriär och får henne att kunna sig trygg.

Satsa på din karriär, var självsäker så löser det sig.

Minns själv när man fick till det med den snyggaste tjejen i plugget, tror jag aldrig varit mer stolt än då, man kände sig som en kung! Samt jävlar vad mycket lättare det vart efter det med plugg och jobb osv.

Som man måste man få till det, annars får du aldrig den pondus som krävs för att bli bra ledare osv, folk ser upp till dom som får tjejerna på fall.

Jävlar vilka käftsmällar du kommer springa på lite senare.
Citera
2022-11-18, 00:03
Medlem
HasseLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är jävligt stor skillnad på en kuk och ett finger. Ja, iallafall om man har en normalstor kuk. Sjukt hur du kan bagatellisera det hela, för de flesta är det fullständigt självklart att man kommunicerar solklart innan man har analsex.

Jag bagatelliserar det eftersom det är en bagatell. Tro't eller ej, men livet går vidare även efter att man oförberett haft en kuk i röven i två sekunder. Smärtan går över efter ytterligare några sekunder och saken bör då vara utagerad.

Fotnot: Jag har aldrig överraskat någon med en kuk i röven
Senast redigerad av HasseLaban 2022-11-18 kl. 00:06.
Citera
2022-11-18, 00:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är väldigt stor skillnad på ett finger och en kuk. Jag förstår inte hur någon kan få för sig att det skulle vara okej att göra skiftet finger i anal till kuk i anal under en sexakt utan att först kolla att det är okej. Har personen en stor kuk kan det ju göra skitont, särskilt om inte mottagaren är beredd. Begriper du inte detta?

Klart att det är skillnad (om mannen inte är medlem här på forumet och har fingrar på 25 cm) men min poäng var att det inte var så sexakten inleddes utan det handlade om ett moment som övergick i ett annat. När det skedde sa kvinnan nej, mannen slutade och där skulle nog de flesta se det hela som både avklarat och utagerat, men med rådande lagstiftning landade det istället i en fällande dom för oaktsam våldtäkt.

Skillnaden mellan en kuk och ett finger är för övrigt, i rent juridisk mening, irrelevant då även fingrandet kunde ha gett exakt samma utfall om mannen inte frågade innan.
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-11-18 kl. 00:26.
Citera
2022-11-18, 00:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jävlar vilka käftsmällar du kommer springa på lite senare.

Knappast, stampentrekant talar av egen erfarenhet. Precis som vissa andra av oss så vet han vad han talar om.
Men då vet vi att du inte är en av oss
Citera
2022-11-18, 00:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Knappast, stampentrekant talar av egen erfarenhet. Precis som vissa andra av oss så vet han vad han talar om.
Men då vet vi att du inte är en av oss

Du menar klubben som har läst "The game", men inte ännu faktiskt har drivit egna företag, eller haft med jobbiga kärringar på kommunen att göra?

edit.
Gick tillbaks och läste dina senaste inlägg.
Du inser att du själv beskrivit problemet, i dina tidigare inlägg, eller?
Senast redigerad av scoremax 2022-11-18 kl. 00:14.
Citera
2022-11-18, 00:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Att spela in ljud är inte fotografering ditt lilla geni

Det var en kille som efter ett ONS i Stockholm blev anmäld för våldtäkt. Han hade satt mobilen på inspelning och hela akten var inspelad. När domaren frågade varför han hade spelat in så svarade han "bara för säkerhets skull". Han blev friad.

Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Finns det inget samtycke till oralsex ska kvinnan dömas för våldtäkt ja.
Det finns några enstaka domar gällande våldtäkt på sovande eller berusade män.

Enda anledningen att anmäla vore för att visa hur sjuk lagen är. Anmäla för att jag inte godkänt en avsugning i förväg...
Citera
2022-11-18, 00:22
Medlem
Varför är kvinnor aldrig ansvariga över sig själva att säga ifrån?
Citera
2022-11-18, 00:23
Medlem
EastCoastWays avatar
Vänstervridna och manshatande SVT

Hur någon kan titta på SVT-skräpet är beyond me

Flera vänner jag har en envisas med att köra one night stands och det slutar alltid så otroligt dåligt.
En blev anklagad för att ha utnyttjat henne och en del av tjejerna blev helt psyko efter ett par dejter och började gnälla att dom fick för lite uppmärksamhet efteråt.
Dom blev clingy utan dess like.

Jag förstår verkligen inte hur många män envisas med one night stands och Tinder-fällan.
Jag har nog hört om 1 tjej som var normal.

Antingen har det alltid varit såhär men jag tror mer att det är media och samhällsklimatet som gör att dom tror att dom ska bli behandlade som prinsessor fast dom för det mesta inte tillför något annat än sex.
Och en annan sak är IG, FB och sociala medier som hypat dom.
Mediokra 3&4r inbillar sig att dom är som 9-10r.

Feminismen kommer göra dessa kvinnor helt galna och fruktansvärt ensamma efter 30-35 när ingen bryr sig om deras bilder och flöden.
OnlyFans tjejerna har ju bara ett fönster mellan 18 till max 30 år.

Det förvånar mig inte alls att många män skiter i hela dejt grejen och ägnar dig åt karriären, konsumera porr och hänga med vänner istället.

Samhällsklimatet just nu kommer göra dom fruktansvärt tomma inombords.
Det som skulle varit feminism blev väldigt snabbt manshatande istället.

Men ändå brottas ju män med sitt testosteron och tycker fortfarande att det är värt att göka en galning och sen betala priset för det.

Det finns såå mycket vanliga kvinnor därute och dom finns oftast inte på dessa sajter.

Jag har träffat kvinnor både på arbetsplatser, konferenser osv.

Så, ge inte upp mina bröder, men droppa att titta på hjärntvättnings media.

Det här inlägget kanske blev väldigt OT så flytta eller släng det.

Tyckte bara att det hörde ihop litegrann.
Män döms så enkelt nuförtiden för att det råder ett otroligt kvinno-gullegosande i rättssystemet och nästan överallt i samhällsskiktet

Så, snubbar, gör det inte.
Hitta en stabil tjej istället för att styras av era drifter
Citera
2022-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Det dummaste jag har hört!

Är man lite vettig så kan man tolka tjejers signaler.

Om du ska vara en tönt kommer du aldrig få ligga med de snygga brudarna, då måste man ta för sig.

80% av alla tjejer är inte som feminister i media, de gillar de traditionella könsrollerna. Samt att en man är stadig och har en karriär och får henne att kunna sig trygg.

Satsa på din karriär, var självsäker så löser det sig.

Minns själv när man fick till det med den snyggaste tjejen i plugget, tror jag aldrig varit mer stolt än då, man kände sig som en kung! Samt jävlar vad mycket lättare det vart efter det med plugg och jobb osv.

Som man måste man få till det, annars får du aldrig den pondus som krävs för att bli bra ledare osv, folk ser upp till dom som får tjejerna på fall.
Jag håller med dig till stor del.

Men själva grejen att en del män värderar sig själva efter vilken brud och hur många de har legat är ju bara tragiskt.
Det gör dom svaga.

All heder till de som säg läst till läkare, startat eget, presterar bra etc.

Men som sagt så är ju något jävligt fel när man sätter sitt värde efter vilken brud man satt på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in