2022-11-18, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det här varnade vi för när det pratades om att införa lagen. Alla som har erfarenhet av kvinnor vet hur en del kan göra allt för någon sorts hämnd. Jag har även träffat utländska kvinnor som känner till den här lagstiftningen och hur man i Sverige genom en polisanmälan skulle kunna förstöra en mans liv.

Den här lagen måste tas bort. En våldtäkt är en våldtäkt. Att ångra sig dagen efter för att man var full eller känner hämndbegär för någon oförklarlig oförrätt är inte våldtäkt.

Med våra tingsrätter så är det också ett jävla lotteri om man blir dömd eller inte. Nej, det här måste bort. Jag är glad att jag inte är ung längre och vet bättre. Skulle den här lagen funnits när jag var ung så är det mycket möjligt att man skulle suttit med en våldtäksdom idag med tanke på alla kvinnor man träffat med borderline och andra störningar.
Det är vare sig hämnd eller ånger som ligger bakom anmälningarna....Money talks fösståru.
Citera
2022-11-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

Jag har slutat ha sex med svenska tjejer, eller alla tjejer i Sverige snarare. Jag har en rysk flickvän som gillar hårda tag. Svenska tjejer/kvinnor är de mest oattraktiva i hela världen. Det finns absolut inget sexual market value i dessa kvinnor. Ledsen för er som inte fattat detta.
Senast redigerad av carlydeveloper 2022-11-18 kl. 16:40.
Citera
2022-11-18, 16:39
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så dessa män som blir anmälda skulle väl bara kunna motanmäla kvinnan och säga att de inte gav något samtycke till samlag. För samtyckeslagen kan väl knappast vara enkelriktad?
Du såg inte videoinslaget?

"DET MÅSTE VARA TYDLIGT ATT KVINNORS KROPPAR INTE SKA SES SOM ALLMÄN EGENDOM!"

Så lagen, den är könsneutral. Tillämpningen? Inte ett dugg.
Citera
2022-11-18, 16:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Noterat. Det är väldigt få som anmäler falskt. Jag vet inte exakt siffra, med det är sällan sånt sker. Och den främsta motivationen bakom kanske inte är monetära skäl utan kanske mer hämnd etc.

Just hämndmotivet är nog en ganska stor orsak i det här sammanhanget, det har du nog rätt i.
Citera
2022-11-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Noterat. Det är väldigt få som anmäler falskt. Jag vet inte exakt siffra, med det är sällan sånt sker. Och den främsta motivationen bakom kanske inte är monetära skäl utan kanske mer hämnd etc.

Och att du får 150.000kr av hemförsäkringen även om brott inte kan styrkas.

Källa: https://anonfiles.com/FfA9e2I8y5/IMG_2009_MOV
Citera
2022-11-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Fast enligt advokaten i klippet och många andra så är ju så inte fallet. En kvinna som varit full och inte tänkt sig för när hon gått hem med en okänd människa kan aldrig kritiseras för det beteendet, medan en man absolut kan kritiseras för det. Nu snackar vi alltså om rättsliga fall.

Ja, historiskt sett så har kvinnor fått rådet att inte supa sig för fulla. Förr i tiden var det absolut så att kvinnor blev orättvist skuldbelagda medan männen gick fria, och det är ju jättebra att detta synsättet har ändrats. Men jag trodde att syftet med jämställdhet var att båda könen skulle behandlas lika och stå till svars för sina handlingar, inte att man bara skulle vända på steken och istället alltid skuldbelägga mannen.

Det är uppenbart att väldigt många kvinnor känner ett agg över historien, och därför bryr de sig inte om män numera behandlas orättvist. Det handlar i grund och botten om en slags retroaktiv kvasi-hämnd från många kvinnors sida. Hur ofta har du t.ex. inte hört en kvinna säga "Nu kanske ni män äntligen förstår hur kvinnor tidigare känt sig i historien?".

Tycker att det låter som ett bra råd att inte supa sig redlös och gå hem med någon man inte känner. Det gäller båda könen.
Citera
2022-11-18, 17:06
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/advokatens-rad-till-unga-man-undvik-one-night-stands-pa-fyllan

SVT har klippt bort väsentliga resonemanget gällande om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Debatten kan ses i i sin helhet här.
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2572&id=jq1Gq17

Vad tycker ni om diskussionen?

Krävs väl medlemskap i övre medelklassen för att vara så bortkopplad från verkligheten och kunna projicera en sådan brist på sans och förslagenhet på folk i gemen.

Vill man pressa någon behöver man ju inte släppa in snoppen i kroppen överhuvudtaget, det är ju bara att gå på en platonisk dejt och lägga någon värdefull grej på personen och sedan anklaga vederbörande för stöld. Långt enklare, inte alls samma risk för stigma och andra problem.
Citera
2022-11-18, 17:07
Medlem
Även unga kvinnor borde avstå det.
Citera
2022-11-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Problemet är väl att folk inte fattar att ons på fyllan är en dum idé, sex med en främling och alkoholpåverkad samtidigt? Vad kan gå fel... Nu är väl faran att det blir tragiska missförstånd snarare än regelrätta våldtäkter, men det borde inte komma som en överraskning för någon när de drar hem en främling de snackat lite med på en bar över x antal drinkar att det är riskfyllt beteende och att saker och ting kan gå fel. Du känner inte personen, vet inget om dens kroppsspråk, mentalitet eller hur väl personen tål alkohol eller om personen är ett psykfall... sluta vara idioter är nog vad advokaten menade, byt nummer med varandra och träffas över en kopp kaffe eller promenad nån dag senare och lär känna varandra innan ni hoppar i säng. En främling är ett hot tills motsatsen bevisats, något som höll våra förfäder vid liv från stenåldern fram tills idag. Vi borde ju bli smartare med tiden inte dummare.

Jag tänker som så att det finns människor därute som faktiskt vill skada andra. Varför inte tänka sig för?
Citera
2022-11-18, 17:18
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jag har slutat ha sex med svenska tjejer, eller alla tjejer i Sverige snarare. Jag har en rysk flickvän som gillar hårda tag. Svenska tjejer/kvinnor är de mest oattraktiva i hela världen. Det finns absolut inget sexual market value i dessa kvinnor. Ledsen för er som inte fattat detta.

Men samtidigt att vi har dom vackraste om man ställer upp hundra på rad.
Det är nog bara Frankrike som slår oss i antalet vackra kvinnor.

Men som du säger att någon förmåga på det djupare planet det äger dem i regel inte.
Men att vi begär ju inte heller så.

Trots alla dessa skamdebatter så borde ju vi vara världens mest attraktiva män som går runt något alldeles jävligt billigt, en kvinna behöver i stort enbart finnas till och att vi tackar stort för det.
Citera
2022-11-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Men samtidigt att vi har dom vackraste om man ställer upp hundra på rad.
Det är nog bara Frankrike som slår oss i antalet vackra kvinnor.

Men som du säger att någon förmåga på det djupare planet det äger dem i regel inte.
Men att vi begär ju inte heller så.

Trots alla dessa skamdebatter så borde ju vi vara världens mest attraktiva män som går runt något alldeles jävligt billigt, en kvinna behöver i stort enbart finnas till och att vi tackar stort för det.

Alltås nej, så vackra är inte svenska kvinnor. Ganska stora till kroppsformen också. Sjukt tråkigt med svenska blonda tjejer, spännande? ehm...

Jag trodde som du när jag var 25. Har nu växt upp, aldrig en svensk kvinna igen.
Citera
2022-11-18, 17:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Tyvärr tror jag att det är du som inte förstod...

Du behöver inte ens ha haft sex med henne för att drabbas.

Så länge som hon SÄGER att du tvingat dig på henne spelar bagateller som sanningen ingen roll.

Det hände för en kompis, men han kunde bevisa att han inte gjort vad han anklagades för... det är långt ifrån alla som kan det, då är det ord mot ord som gäller... och om då rätten tror mer på hennes falska snyftningar än dig som säger att du inte gjort något så har man som sagt ett problem

Ok, då är det helt klart du som inte förstått.

Att bli falskeligen anklagad för något som man överhuvudtaget inte deltagit i är något helt annat.
Här handlar det om situationer där sex har förekommit, men där det efteråt råder delade meningar om huruvida det sexet var ömsesidigt frivilligt, eller inte. Så jo, i det som diskuteras här är det onekligen så att han behöver ha haft sex med henne. Annars hade rådet att inte ha ONS varit helt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in