Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ta då och följ mitt förslag för att ta reda på mer kring den antropogena uppvärmningen av planeten.
Exempel
Bilden borde ju vara tydlig nu. Men det är ju bara med mina sökresultat. Prova själva. Klistra sedan in en länk till era sökningar, med söktermer och resultat. Välj själv en sökmotor som du/ni föredrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det är meningslöst att debattera sökmotorer och söklistor med dig. Klimatet påverkas av många olika faktorer varav människan är en. Det viktiga är att vidta adekvata åtgärder för framtiden. Långtgående satsningar för att minska CO2-utsläppen i Sverige är meningslösa globalt sett. Det finns betydligt bättre saker att lägga tid och pengar på. Vi har olika åsikter, försök att acceptera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Det är ett förslag på metod som jag försöker få fram. Ingen av er verkar nämnvärt intresserade av att göra en sökning på faktisk vetenskaplig litteratur....
... Det handlar inte om åsikter. Det handlar om det där du inte vill undersöka.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Kolcykeln tar tyvärr inte hänsyn till vilka typer av länder utsläppen kommer ifrån.
Om hela världen skulle levt som oss skulle utsläppen öka. Punkt. Det är ökningen som är riskfylld. U-länder har generellt sett även haft lägre utsläpp än I-länder. Så riktigt vad du är ute efter framgår inte riktigt. Och även lägre nivåer än rekordåret 2021 är för högt.
Hur går det med den vetenskapliga litteraturen?
Hittat någon sökterm ännu?
Vad har du för relevant kritik mot min föreslagna metod? Har du någon? Eller är du bara ointressed av vad den publicerade vetenskapen står i denna vetenskapliga fråga?
Jag undrar hur det kommer sig att alla förnekare undviker ett vetenskapligt urval, som pesten?
Det hela är så tragiskt. Det längsta man kan komma med, åtminstone med alla förnekare jag stött på, är att få er att hålla käft.
Det går inte att komma till ett konstruktivt läge där båda parter faktiskt försöker förstå ämnet med bästa tillämpbara metod; ärligt och öppensinningt faktiskt undersöka var vetenskapen står.
Allt handlar bara om att hitta något som kan tolkas,
oftast medelst ren okunskap, som ett stöd för era egna förutbestämda
åsikter via körsbärsplockning. Med denna taktik, för det är en taktik och inte någon genomtänkt metod, kan den ackumulerade publicerade vetenskapen, forskningsläget, inte förklaras på något annat sätt än som en gigantisk konspiration. Allt för att behålla er egen politiska identitet som skitstövlar.