2022-11-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kom på en sak jag läste efter jag postade, åklagaren har sagt att andra brottsrubriceringar kan bli aktuella, det kan ju vara just detta det handlar om, obduktionen är väl inte klar.... så vi bör nog inte stänga detta fönster riktigt än.

Visst kan åklagaren uppgradera det till grovt gravfridsbrott om obduktionen visar på skador som uppkommit efter döden, eller om dom skändat kroppen på annat sätt.

Nu är jag iof övertygad att poliserna som hittade henne samt rättsläkaren hade sett tydliga skador efter ett fall på ca 10 meter vid en yttre besiktning, om detta skett.

Av logiska skäl hittar man knappt ett enda fall i världshistorien där en mördare hivat ut en död kropp från ett fönster mitt i ett bostadsområde för att sen lasta in den i en bil.
Citera
2022-11-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo

Edit: och då har hon ju tagit med sig fler bevis såsom TTs mobil och sen flyttat cykeln OCH tänkt på att låsa den. Ännu märkligare scenario.

Det vore ju inte första gången i världshistorien som Gm stjäl prylar och pinaler från brottsoffer. Oavsett om gärningen sker inom eller utomhus
Citera
2022-11-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
I många fall som detta skriver tidningar typ ”kvinnan var på ute på nattklubben med sin pojkvän/flickvän/kompis och festade” men det har aldrig stått så i detta fall, varför?

Man har aldrig fått reda på varför Tove var på Nöjet och med vilken. Var det en vanlig kväll o hon skulle ut o ha roligt? Den enda jag kan tänka mig som vet detta är Albin.

Du kan nog ha en poäng. ”Tystnaden” kring bakgrunden till Ts besök på Nöjet är lite märklig, som du skriver brukar sånt anges i medias rapportering.
Kan det handla om att det var JJ/MH som bad henne komma dit?
(och att polisen alltså väljer att inte gå ut med den uppgiften)
Citera
2022-11-17, 18:36
Medlem
argusmaximuss avatar
Två saker:

1. Om MH har en möjlighet att vänta 20 min, och då få hjälp att bära ner kroppen då borde hon logiskt sett göra det. Förstår inte att så många fastnat i att hon själv bar ner.

2. Många verkar överdriva tiden de åkte till mcd. Enl grannens utsagor om vad de gjort under hela resan så måste det gått fort. Kanske bara 15min. Bil till mcd går riktigt fort, inga långa avstånd.

Lägg därtill att många tider är grovt uppskattade, kan säkert diffa med 15 min minst, så är det nog bra att foka på logiken i agerandet istället för klockslagen.
Citera
2022-11-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Den tjuvaktiga skatan stal ju mobilen från TT (död eller levande) Så nog tusan kan hon varit kapabel till att stjäla cykeln med. Dumt, idiotiskt och sjukt var det att mörda.
När det kommer till två skitskallar till mgm så kan man förvänta sig precis vad som helst
Det är bara ett påstående att JJ skulle ha stulit TTs mobilen. Det påståendet kom från en användare som själv sa att han varit berusad när han skrivit sina inlägg.
Citera
2022-11-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så här är min teori ang fönstervägen
https://imgur.com/a/mx4bWDk

en står på trappan och en innanför fönstret, Tove i gula kläder. Sen släpper de ner henne på sidan av balkongen rakt ner. bilen på bilden står inte precis vid huskanten utan utanför balkongen så att säga, sen vet man ju inte om det överhuvudtaget stod någon bil där heller under själva mordnatten.

den stora nedbuckningen i jorden som om något tungt fallit ner enligt podden borde vara där jag tänker att Tove då föll. Det regnade och blåste denna dag så jorden var mjuk vilket borde minskat själva dunsen.
Ljudet grannarna hört kan vara från det lilla taket utanför JJs fönster (de har lägenheten precis under)

Någon som vet när stegen blev sned? går det att få tag i streetbilder innan Tove försvann? Blev den sned i samband med dådet är det helt klart ett bevis att det kan ha gått till så.
Tror att du har kollat för mycket på film. Men det kanske även GMs har gjort, vad vet jag.

MEN.

Att lyckas med det där, påverkad eller inte, utan att någon av dom faller med kroppen ner till marken… med potentiellt hela världen som publik, frivilligt. Nja.
Och dom skulle ha böjt stegen? Eller skulle kroppen ha böjt den på vägen? Med vilken kraft?

OM TT blev mördad i lägenheten så är trappan en enkel väg ut, trots eventuella grannar.
Citera
2022-11-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jonna:s motiv var att vara nummer ett och ingen eller något fick komma i hennes väg. Lovisa var ett hinder som skulle elimineras. Om inte Jonna fick tillbaka sitt x så skulle ingen annan ha honom. Lovisa betydde noll för Jonna, därför var det en simpel sak för henne att röja Lovisa ur vägen. Avsaknad av empati skulle jag definiera det som. Jag tror att Jonna fortfarande njuter av att Lovisa är ur vägen och att Jonna njuter av att fick sitt ex att lida.
Kanske därför JJ och MH tiger, de bryr sig föga om T eller T:s vänner, nära och kära och anhöriga. De skiter i vilket för ett hinder har eliminerats.

Ja nog är det egoism, driven till sin ytterlighet, som får någon att mörda. Man sätter sig själv främre än den eller de man direkt och indirekt skadar. Kanhända finns där ett visst samvetskval men det sitter långt in och kommer fram först långt senare, när man blir medveten om vad faktiskt gjort sig skyldiga till, tror jag. Nu är det nog en överlevnadsinstinkt för dessa två tjejer att förneka.
Citera
2022-11-17, 18:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du kan nog ha en poäng. ”Tystnaden” kring bakgrunden till Ts besök på Nöjet är lite märklig, som du skriver brukar sånt anges i medias rapportering.
Kan det handla om att det var JJ/MH som bad henne komma dit?
(och att polisen alltså väljer att inte gå ut med den uppgiften)
Enligt någon, minns inte vem, hade T sett på Snapchat att X var på Nöjet och att T gick dit för att söka X.
Citera
2022-11-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är bara ett påstående att JJ skulle ha stulit TTs mobilen. Det påståendet kom från en användare som själv sa att han varit berusad när han skrivit sina inlägg.

Om TT var död så stal JJ ju mobilen av TT . Vilket bara det är rent ut sagt för jävligt.
Men Du kanske föredrar olovligt lånande ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-17 kl. 18:46.
Citera
2022-11-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Två saker:

1. Om MH har en möjlighet att vänta 20 min, och då få hjälp att bära ner kroppen då borde hon logiskt sett göra det. Förstår inte att så många fastnat i att hon själv bar ner.

2. Många verkar överdriva tiden de åkte till mcd. Enl grannens utsagor om vad de gjort under hela resan så måste det gått fort. Kanske bara 15min. Bil till mcd går riktigt fort, inga långa avstånd.

Lägg därtill att många tider är grovt uppskattade, kan säkert diffa med 15 min minst, så är det nog bra att foka på logiken i agerandet istället för klockslagen.

Det är dessutom en jobbig och oförutsedd resa för JJ. Hon vill nog hem snarast och lösa situationen och innan MH eventuellt ballar ur..
Citera
2022-11-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Följt tråden slaviskt men aldrig postat.
Delar denna då jag inte sett någon annan göra det ännu, enl denna artikel var det MH och TT som hade en konflikt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kvinnan-misst%C3%A4nks-ha-ljugit-f%C3%B6r-polisen-samma-dag-tove-f%C3%B6rsvann/ar-AA14cDul?ocid=entnewsntp&cvid=f1782a7ad0fa42d0bb5f fa0e2262d72e

Har de sluppet Noe som helst nytt idag? Finner ikke så del gjerne
Citera
2022-11-17, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Kom på en sak jag läste efter jag postade, åklagaren har sagt att andra brottsrubriceringar kan bli aktuella, det kan ju vara just detta det handlar om, obduktionen är väl inte klar.... så vi bör nog inte stänga detta fönster riktigt än.

Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag tänkte också på det. Kan det gälla stöld eller innehav?

Eller grovt gravfridsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in