2022-11-17, 17:43
Medlem
En fundering:
Det måste vara betydligt betydligt svårare att kasta ner nån från ett fönster, både tungt och extremt krångligt.
Sen är det inte troligt för att då tappar dom ”kontroll” över kroppen och de kan inte kontrollera vad som händer med den, tex att nån ser eller kommer.
De måste ju varit helt panikslagna och i chock och det första som dom tänker på då kan ju knappast vara att kasta nån ut från ett fönster och sen antingen klättra ner eller springa ner för att få kontroll över kroppen igen, tänker jag.
Det absolut mest troliga är att de snabbt som fan bar ner kroppen tillsammans. En under axlar en i ben. Då behåller de ”kontrollen” över vad som händer?
Det är nog inte mycket som dom tänkt på där och då, förmodligen bara agerat direkt i i panik/chock?
Citera
2022-11-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så här är min teori ang fönstervägen
https://imgur.com/a/mx4bWDk

en står på trappan och en innanför fönstret, Tove i gula kläder. Sen släpper de ner henne på sidan av balkongen rakt ner. bilen på bilden står inte precis vid huskanten utan utanför balkongen så att säga, sen vet man ju inte om det överhuvudtaget stod någon bil där heller under själva mordnatten.

den stora nedbuckningen i jorden som om något tungt fallit ner enligt podden borde vara där jag tänker att Tove då föll. Det regnade och blåste denna dag så jorden var mjuk vilket borde minskat själva dunsen.
Ljudet grannarna hört kan vara från det lilla taket utanför JJs fönster (de har lägenheten precis under)

Någon som vet när stegen blev sned? går det att få tag i streetbilder innan Tove försvann? Blev den sned i samband med dådet är det helt klart ett bevis att det kan ha gått till så.

Förlåt men varför? Varför inte bara använda fönstret på södersidan vid vardagsrummet som är raka vägen ner utan ett enda hinder?! varför krångla ut henne i köket bland bord och stolar och sen ta den krångligaste vägen i hela världshistorien?
Nej jag vet vet inte om JJ har köksbord och stolar, men en normal människa har det hemma så jag antar att någon slags möbel som går att äta på står vid det fönstret. Ett vardagsrumsfönster brukar däremot alltid vara fritt(bortsett från eventuella blommor/krukor).
Citera
2022-11-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Du verkar ju vara expert, skönt att ha dig i tråden.
De kan ha varit ovänner på vägen hem och sen uppe i lägenheten tagit några shots eller så. Snälla, dedär kan man räkna ut själv
Det är väl ingen här på sidan som är expert och det borde alla förstå att vi spekulerar om olika teorier
Önskar att jag va expert och kunde lösa fallet men tyvärr ingen av oss är det
Endast spekulation fr min sida precis som alla andra här
Citera
2022-11-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det borde rimligen funnits tid för skrik och/eller gap innan ev stryptag. Men det så klart. Inget bråk eller tjafs. Bara en plötslig idé om struptag.

T kan ha blivit överraskad = inte på sin vakt när hon överfölls. Hon hann inte skrika. Det är min hypotes (en del av den),
Citera
2022-11-17, 17:46
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Bör väl vara av vittnet som ev såg d tillsammans i den immiga bilen? Och nån stans att de 3 lämnade tillsammans?

Som jag förstår har MH stannat kvar i lägenheten och donat medan JJ och grannen åkte till McDonald. Därför tror jag JJ tänkte extra länge när grannen erbjöd skjuts för hon blev ställd. När väl grannen blev med i leken så drog JJ ut på det hela och snackade med "kompisar" vid McDonald för att döda lite tid åt MH.
Citera
2022-11-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, vi får hoppas att det finns bra med it- spår, vilket jag ändå tror, var Tove varit.
Tjejerna nekar till allt, vilket måste innebära att minst en av dom ljuger om allt, och en av dom om en del. Som jag tror.

Det innebär att de menar att Tove lämnat huset levande, och kanske menar de att de inte vet om hon tagit cykeln eller inte och att fyllan gjorde att den stora dimman inträffade.

FHL kan ha lagt en mindre bombmatta med frågor kring just hur TT lämnade Storgatan71.

Cykeln är hittad.
Förhör.
Frågor om TT, cykel, hemfärd.
Få MGM berätta om hur de vet att TT cyklade hem.
”Berättar du för nån om att TT cyklade hem?”
”Ja för väninnor osv”.

Kanske det enda hyfsat ”smarta” draget de gjort är att rulla undan cykeln. Bortom rimligt tvivel och allt det där…
Men annat lär trumfa det.

Men annars är väl det klassiska att de kan redogöra i detalj kring vissa tider på dygnet och sen blir det lite mer sparsamt andra perioder.
Citera
2022-11-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så här är min teori ang fönstervägen
https://imgur.com/a/mx4bWDk

en står på trappan och en innanför fönstret, Tove i gula kläder. Sen släpper de ner henne på sidan av balkongen rakt ner. bilen på bilden står inte precis vid huskanten utan utanför balkongen så att säga, sen vet man ju inte om det överhuvudtaget stod någon bil där heller under själva mordnatten.

den stora nedbuckningen i jorden som om något tungt fallit ner enligt podden borde vara där jag tänker att Tove då föll. Det regnade och blåste denna dag så jorden var mjuk vilket borde minskat själva dunsen.
Ljudet grannarna hört kan vara från det lilla taket utanför JJs fönster (de har lägenheten precis under)

Någon som vet när stegen blev sned? går det att få tag i streetbilder innan Tove försvann? Blev den sned i samband med dådet är det helt klart ett bevis att det kan ha gått till så.

Hur tycker du marken ser ut under fönstret? Enligt din festliga ritning skulle kroppen landat på något som ser ut som asfalt, åtminstone inte gräs.

Alltså, det är fortfarande en helt galen teori.

https://i.imgur.com/igvScPc.png
Citera
2022-11-17, 17:48
Medlem
lindblomsgröns avatar
I många fall som detta skriver tidningar typ ”kvinnan var på ute på nattklubben med sin pojkvän/flickvän/kompis och festade” men det har aldrig stått så i detta fall, varför?

Man har aldrig fått reda på varför Tove var på Nöjet och med vilken. Var det en vanlig kväll o hon skulle ut o ha roligt? Den enda jag kan tänka mig som vet detta är Albin.
Citera
2022-11-17, 17:50
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vem är WM?

Grannen som bor närmast JJ, han som hörde dunsarna samt skjutsade JJ till McDonald. Utöver viktig information så besitter han intressant psykoanalys hur JJ betett sig skumt m.m och har haft god tid på att snappa upp det i bilen t.ex.
Citera
2022-11-17, 17:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
MH bär ner kroppen när JJ och grannsonen är på McD?

Det är mitt i natten jag antar att föräldrarna och andra sonen är kvar hemma.

De har varit vakna under dunsarna iallafall fadern för det har grannen ovanför talat om.

Tror inte fadern lade sig att sova efter de åkt utan väntade ut sonens hemkomst.

Fadern måste varit på helspänn och hört alla ljud i trappan.

De har kikhål på dörren om han hört ljud har han säkert gått fram till dörren och kikat.

Kan MH gått så tyst med en kropp på ca 60 kilo utan att höras? kanske. Kan vara att fadern är ett vittne och sett MH gå ner bärande på något men inte sett vad?

Nej fadern var INTE på helspänn längre.
Han visste att JJ inte körde utan åkte med sonen och trodde det var en full kompis uppe i lägenheten.
Så lite ljud tänkte han inte på längre, om han ens var nära trapphus eller i rummet under JJs lgh.
Citera
2022-11-17, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har skrivit det förut. Om kroppen hade hivats ut genom ett fönster och rätt ner i marken, hade kroppen tagit sådan skada att det hade klassats som grovt gravfridsbrott. Inte gravfridsbrott så som brottsmisstanken lyder nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Ok, det finns grader i det helvetet också, det visste jag faktiskt inte.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2022/02/skarpt-straff-for-gravfridsbrott/

Ok, men då finns det bara en väg kvar för att tiderna ska gå ihop, MH bar ner kroppen när JJ var på McD.
Känns som vi inte kommer längre än såhär med vad som är känt!

Kom på en sak jag läste efter jag postade, åklagaren har sagt att andra brottsrubriceringar kan bli aktuella, det kan ju vara just detta det handlar om, obduktionen är väl inte klar.... så vi bör nog inte stänga detta fönster riktigt än.
Citera
2022-11-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Grannen som bor närmast JJ, han som hörde dunsarna samt skjutsade JJ till McDonald. Utöver viktig information så besitter han intressant psykoanalys hur JJ betett sig skumt m.m och har haft god tid på att snappa upp det i bilen t.ex.

Fast du blandar ihop två grannar.

W bor mitt emot JJ men det var INTE han som körde henne till MC Donalds. Det gjorde en av sönerna i familjen som bor UNDER JJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in