Drack min första julmust för i år, en Zeunerts. Är det bara jag som tycker den smakar bättre i år än förra årets? Den är smak fylligare och det är mer kolsyra i den.
Testa då att lagra den, brukar ofta köpa till jul och dricka den till påsk eller senare.
När det kommer till julmust tycker jag light-varianterna smakar bättre. Alltså must-smaken blir tydligare. Gäller speciellt Apotekarnes.
Om jag hade varit producent skulle jag lansera en lightvariant med sötning av stevia (mer naturligt än aspartam). Det kanske skulle bli en fullträff. Jag misstänker att bismakerna från sötningen matchar bra mustsmak.
Är det bara jag som tycker zeunerts börjar smaka/lukta illa?
Jag älskade zeunerts musten när jag fann den för x-antal år sedan, men 2019 tror jag det var så började jag tycka att den luktar och smaka metall/mynt.
Först trodde jag att problemet var att jag hade lagt i isbitar i muggen som var dåliga, nepp.
Sen att jag hade haft flaskorna liggande i rack, som då gjort att musten legat mot korken och tagit smak och lukt, nepp.
Sist att det kanske bara var fabriken som strulat med någon bach, kanske?
Jag har sedan dess istället handlat apotekarns och nygårda, som inte är lika god.
Nu köpte jag mig zeunerts igen eftersom jag vill tillbaka till det jag minns från dom första åren, så
jag öppnade nyss årets första och jo fan, luktar mynt och smakar även lite mynt.
Har dom ändrat recept eller vad har hänt?
Det är inte gott längre, det smakar ju mynt
Jag ska dricka upp den lådan jag köpt men, något måste ha hänt.
Och nej det är inte covid eller vaccin, har inte haft något av dessa.
Bara jag som tycker julmust är odrickbart? Hemskt fan! Nästan lika illa som Dr. Pepper (även om det är totalt olika smak), vissa grejer förstår jag inte att folk får i sig. Och jag är läskfantast.