2022-11-17, 17:19
  #3049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Inhandlat mitt första sexpack Zeunertz julmust för i år igår skall avnjuta en efter jobbet.

vart hitta du det bor oxå i norrpan och har dom börjat ställa fram dem i butikerna redan?
Citera
2022-11-17, 17:51
  #3050
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingsizePrawns
vart hitta du det bor oxå i norrpan och har dom börjat ställa fram dem i butikerna redan?
Ica maxi
Citera
2022-11-17, 18:39
  #3051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Ica maxi

ofan okej tack
Citera
2022-11-18, 00:59
  #3052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Drack min första julmust för i år, en Zeunerts. Är det bara jag som tycker den smakar bättre i år än förra årets? Den är smak fylligare och det är mer kolsyra i den.


Testa då att lagra den, brukar ofta köpa till jul och dricka den till påsk eller senare.
Citera
2022-11-18, 10:23
  #3053
Medlem
Nycticoraxs avatar
När det kommer till julmust tycker jag light-varianterna smakar bättre. Alltså must-smaken blir tydligare. Gäller speciellt Apotekarnes.

Om jag hade varit producent skulle jag lansera en lightvariant med sötning av stevia (mer naturligt än aspartam). Det kanske skulle bli en fullträff. Jag misstänker att bismakerna från sötningen matchar bra mustsmak.
Citera
2022-11-20, 11:38
  #3054
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Testa då att lagra den, brukar ofta köpa till jul och dricka den till påsk eller senare.
skulle det har skillnad om man lagrar den? Tveksam tanke på sockret.
Citera
2022-11-20, 19:21
  #3055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
skulle det har skillnad om man lagrar den? Tveksam tanke på sockret.

Klart det funkar, gjort i många år samt vet flera som gjort det. Däremot funkar det inte med apotekarens etc då de kommer smaka lika.

Vad skulle vara negativ för socker och spara 4 månader?

Har druckit flera långt efter bästföre och inget fel heller.
Citera
2022-11-23, 09:16
  #3056
Medlem
CrazyWorlds avatar
Förra julen köpte jag en julmust på 1-liters glasflaska, med patentkork. Minns inte vad den hette men den var god.
Måste varit på Ica maxi.
Citera
2022-11-23, 10:07
  #3057
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Förra julen köpte jag en julmust på 1-liters glasflaska, med patentkork. Minns inte vad den hette men den var god.
Måste varit på Ica maxi.

Skulle tippa på att det är från Nyckelbryggerier.

https://www.nyckelbryggerier.se/must
Citera
2022-11-23, 12:17
  #3058
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Skulle tippa på att det är från Nyckelbryggerier.

https://www.nyckelbryggerier.se/must

Den var det ja.
Citera
2022-11-24, 15:02
  #3059
Medlem
välkommenti bups avatar
Är det bara jag som tycker zeunerts börjar smaka/lukta illa?


Jag älskade zeunerts musten när jag fann den för x-antal år sedan, men 2019 tror jag det var så började jag tycka att den luktar och smaka metall/mynt.
Först trodde jag att problemet var att jag hade lagt i isbitar i muggen som var dåliga, nepp.
Sen att jag hade haft flaskorna liggande i rack, som då gjort att musten legat mot korken och tagit smak och lukt, nepp.
Sist att det kanske bara var fabriken som strulat med någon bach, kanske?
Jag har sedan dess istället handlat apotekarns och nygårda, som inte är lika god.

Nu köpte jag mig zeunerts igen eftersom jag vill tillbaka till det jag minns från dom första åren, så
jag öppnade nyss årets första och jo fan, luktar mynt och smakar även lite mynt.

Har dom ändrat recept eller vad har hänt?
Det är inte gott längre, det smakar ju mynt

Jag ska dricka upp den lådan jag köpt men, något måste ha hänt.


Citera
2022-11-25, 00:20
  #3060
Medlem
Bara jag som tycker julmust är odrickbart? Hemskt fan! Nästan lika illa som Dr. Pepper (även om det är totalt olika smak), vissa grejer förstår jag inte att folk får i sig. Och jag är läskfantast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in