2022-11-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Mitt senaste inlägg handlar enbart om TOVE, hennes anhöriga och vänskapskrets.
Som sagt var. Ett par Whisky lättar på samvetet med någon som har friskt känsloliv kring ETIK OCH MORAL!!!

Imorgon blir det repressalier i form av vad jag har delgivit. Fast jag anser inte svikit någon, när det
gäller mordfall.
Fallet är löst. jj. och mh mördade Tove för bagatellartade anledningar. Vilket kommer bevisas genom
framtida rättegång.
Kan någon emotsäga mig ?
Tror det är en bra idé att du tar det lugnt med whiskey'n och säger natti natti nu, för just nu sprider du fylledesinformation och utpekar människor som skyldiga till ditten och datten utan någon källa eller sann fakta!!!
Citera
2022-11-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Är ganska trött på allting. Speciellt när ( vissa insatta i fallet sprider desinfomation. ) allt är tydligt.
Natten avslutades med att Tuva skulle få tillbaka bestulna saker, ( adressbok digitalt och en mobil bland annat ) ifall hon följde med jj till henne.
Vilket visade sig inte stämma.

När det inte visade sig stämma, så försökte Tuva lämna lägenheten. Då anföll jj henne bakifrån, medan mh satt på hennes bröstkorg. Vilket medförde kvävning och hennes tragiska död.
I panik skulle jj springa ner i porten och hämta bilen. Men grannen reagerade på grund av ljuden ifrån lägenheten.
I jj:s kaotiska och förvirrade tillstånd, så insåg grannen ganska snabbt. Denne person med okontrollerade blickar som rörelser är olämplig att köra bil.
Samtidigt låg Tove död genom kvävning.
Resterande handlingsförlopp handlar om hennes pappa som bror.

Efter att jj kom tillbaka till lägenheten, bar bägge ner Tove till bilen. Efter lämpat av henne, åkte de till
hennes pappa. Där frambringades vad som hänt. Något som både pappan och brodern blev informerade om. Genom deras oerfarenhet och avsaknad angående kriminalitet, så saknade bägge
en handlingsplan. Dagen efter red jj för att granska området, över risken att Tova hittades och hur de
( pappan, brodern och dottern ) skulle avlägsna " offret "

Vad är normal reaktion? Stanna kvar och fixa dårlika ursäkter eller alibin som en flykt utomlands utan krav på pressade förhör angående anhörig?
Frågan är vad som gäller inom samvetet? Skona eller låta en familjemedlem ta sitt ansvar?
Hur skulle ni resonera?

För mig är de skitstövlar genom att de föga empatiskt tar hänsyn till Tovas familj , anhöriga och vänner. Trots att familjemedlemmen är inblandad.

Du sa i söndags eller måndags att fallet är löst? och det skulle vi se den här veckan när kommer det då? vad jag sett vad du skrivit under en tid nu är du lägger ihop lite från här och där i tråden eftersom den förnyas så att det ska passa in så bra som möjligt med händelseförloppet och få andra och tro att du vet precis hur det gått till osv, du svamlar enligt mig och hittar på, vad är det du försöker uppnå? det här fallet kommer inte lösas innan det här året är slut i alla fall det är vad jag tror. Säg mig varför håller du på så här för? allt det du skriver har skrivits långt tillbaka i tråden för länge sen. Om det nu är som du säger ge oss riktiga fakta och källor och säg precis när fallet är löst och det kommer väckas åtal? det borde du ju veta eftersom du skrev i tidigare kommentarer att du kände en polis utredningen eller någon med insyn eller vad du skrev.
Senast redigerad av maximilian25 2022-11-17 kl. 01:14.
Citera
2022-11-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Precis, för att inte glömma Geocaching. De var ju ett annat mord för ett tag sedan, kommer inte ihåg vilket det var. En tjej på väg till en intervju i Norrland. Hon hade den appen. Man hittade hennes bil.

Ska se om jag hittar den. I Will Be Back.

Carolin Stenvall.

Ja där fanns det ju ett fall i Örebro också med Lena W som var ivrig burkletare. Då fick man sätta sig in i Geocaching för att kunna hänga med i fallet.
Citera
2022-11-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja och med NOS`s expertis planeras säkerligen strategier för att nå ett erkännande. Eventuellt tar dom hjälp av media genom att släppa väl vald info. Troligen har dom redan gjort det.

Min övertygelse är att minst en av dom återgett en relativt korrekt beskrivning av stora delar av händelseförloppet. Men givetvis utelämnat vissa detaljer och förminskat sin egen delaktighet.

Det är knepigt att tiga när polisen ligger så tätt inpå det som verkligen hänt. Måtte det komma erkännanden. Finns några vittnen att förhöra och en hel del förhör med MGM. Där kan säkert NOA sticka in med nåt tips även om polisen i Småland sköter den biten ypperligt själva.

NOA har nog stöttat mycket tekniskt och öppnat en del dörrar till lite mer resurser där som det verkar. För det är ju inte så att det saknas mobiler och datorer och annat att undersöka för polisen generellt sett. Behövs frigöras resurser och då ber man nog att få de centralt samordnade ihop med NOA.
Citera
2022-11-17, 01:23
Medlem
OK70s avatar
Om tjejerna inte visste om att grannarna var vakna så kunde man förstå tiderna som man misstänker att de dumpat henne på platsen där hon hittades, men eftersom tjejerna ju kände till att grannarna var vakna så blir det väldigt svårt att förstå hur de fått ner kroppen i trappen trots vetskapen att grannarna kan träffa dem på trappen igen eller åtminstone titta bakom dörren då de redan tyckt att något pågår hos tjejerna. Det här fallet är väldigt mystiskt, just hur och när de fått ner kroppen från lägenheten.
Citera
2022-11-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Om tjejerna inte visste om att grannarna var vakna så kunde man förstå tiderna som man misstänker att de dumpat henne på platsen där hon hittades, men eftersom tjejerna ju kände till att grannarna var vakna så blir det väldigt svårt att förstå hur de fått ner kroppen i trappen trots vetskapen att grannarna kan träffa dem på trappen igen eller åtminstone titta bakom dörren då de redan tyckt att något pågår hos tjejerna. Det här fallet är väldigt mystiskt, just hur och när de fått ner kroppen från lägenheten.

Finns kanske en chans att någon sett något utan att man gjort det offentligt.
I annat övrigt var dem nog panikslagna att pojkvännen och polisen snart skulle dyka upp så då får man väl hellre chansa på ett alternativ där man kanske kommer undan kontra ett där man garanterat inte kommer undan. Men helt otroligt om ingen sett något om tiden var så knapp som det sägs.
Citera
2022-11-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Förutsatt att tiderna stämmer, och att kroppen fanns i bilen när den passerade Gulf, så måste denna varit lastad redan när grannen kom tillbaka med JJ från McD, finns inte tid till annat.

03:45 Grannen tillbaka med JJ, Storgatan 71.
03:50 Mobilen slocknar i riktning mot dammen.
03.56 JJ's röda bil passerar Gulf.

Kan det vara så att JJ ger mobilen till MH, säger till henne att kasta den i dammen som hon då passerar, om hon går hem till Orkestervägen 21. Då ligger mobilen i dammen bakom Bed & Breakfast. Kolla själva gångvägen mellan Storgatan 71 och Orkestervägen 21.

Om JJ vände på klacken så fort grannen stängt dörren, så stämmer det ganska bra med tiderna, och att MH kastade mobilen i dammen om hon gick hem. Vi har väl inga säkra uppgifter på att MH överhuvudtaget var med i bilen när den passerade Gulf.

Då kommer nästa fråga, vem lastade kroppen i bilen? MH? Var JH uppe och snackade med MH om dom ändrade planerna?

Jag vet inte, det känns som det saknas pusselbitar i detta.
.
Det här med att få ut kroppen fr bostaden låter för mig osannoligt???
TT kanske blev mördad ute och va aldrig i bostaden?
Citera
2022-11-17, 01:38
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Finns kanske en chans att någon sett något utan att man gjort det offentligt.
I annat övrigt var dem nog panikslagna att pojkvännen och polisen snart skulle dyka upp så då får man väl hellre chansa på ett alternativ där man kanske kommer undan kontra ett där man garanterat inte kommer undan. Men helt otroligt om ingen sett något om tiden var så knapp som det sägs.

Så svårt detta, hur man än tänker så går det inte. Att grannarna skulle sett mer än det de redan berättat har jag uteslutit för länge sen.
Citera
2022-11-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Så svårt detta, hur man än tänker så går det inte. Att grannarna skulle sett mer än det de redan berättat har jag uteslutit för länge sen.

Sant. Förstår iof inte att man går ut och berättar saker överhuvudtaget faktiskt. Man borde fått några restriktioner krig vad man får berätta eller inte i form av vad dem delgivit MGN.. det var egentligen min tanke
Citera
2022-11-17, 01:51
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Det här med att få ut kroppen fr bostaden låter för mig osannoligt???
TT kanske blev mördad ute och va aldrig i bostaden?

Så har jag också tänkt, men det går inte ihop när man lägger det i sammanhanget då grannarna hört saker från lägenheten. Vad kan låta på det där sättet mitt i natten om inte ett mord? Nej, enligt mig har hon mördats inne i lägenheten uppemot 99,9%.
Citera
2022-11-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Finns det något som tyder på att hon menade hem till honom? Bodde ihop? Han kanske bara ville kolla att allt var lugnt och somna sedan.
Då är det inte jättekonstigt att samtal till polis tar ett tag dagen efter utgång..

Enligt en dam som bor nära pojkvön så hade TT nydligen flyttat in hos pojkvön
Så troligtvis skulle hon sova i den bostaden där hon bodde?
Citera
2022-11-17, 01:55
Medlem
honung66s avatar
Jag har så oerhört svårt att tänka mig att en 18-årig tjej fixar att stanna i en lägenhet med nyligen mördad kompis dessutom?

JJ var ju borta en avsevärd tid. Satt hon i den lilla ettan totalt chockad och tittade på sin ihjälslagna väninna?

Jag har (som väl är) ingen aning om hur jag skulle reagera, men om jag inte blev handlingsförlamad av chock hade jag definitivt mått bättre av att ta tag i det praktiska. Kroppen måste ut ur lägenheten så fort som möjligt.

Någon har knackat på dörren, är polisen på väg? Kommer grannen kräva att få komma in i lägenheten när de kommer tillbaks från McD? TTs poijkvän, kan han vara på intågande?

Jag tror inte alls det är omöjligt att MH bistod med bortskaffandet på något sätt när JJ var iväg. Nån ballongflygning tror jag dock inte på, men att MH fått ner TT i källaren på egen hand tror jag inte är omöjligt med adrenalinpåslag och vetskapen om att hon just förstört sitt liv i.
Senast redigerad av honung66 2022-11-17 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in