2022-11-16, 21:42
Medlem
Min tanke kanske väldigt tveksam men en tanke är att efter mordet i lägenheten.
1. När JJ åker med till McDonalds, är Mh kvar, ev fraktar ner kroppen till källaren i en resväska
2.På Mc, går Jj fram pratar med någon om något.
3.Grannen kommer hem med JJ , röda bilen redo, (kanske påsen på cykeln är en markering från Nu att allt är fixat och hon väntar i bilen.)
4. Bilen kan redan vara lastad med med vätskan av Mh medan JJ va på McDonalds och har väskan hjul behövdes kanske aldrig backa in bilen utan drog väskan till bilen,åker iväg, mobilen dumpas stängs strax av.
5. Dom åker till skogen.
6. Dom åker hem från skogen eller för något annat.
7. Mh åker hem, Jj åker till sin pappa

Ja alla har sina teorier.. men detta var en tanke som jag tänkte om dom velat agera fort, och tidsmässigt varit tvungna att ta till.
Citera
2022-11-16, 21:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det är ju inte konstigt att de nekar.

Det är ju det enda som deras försvar (advokater) kan komma upp med.

Inget som, typ, jag var inte där, hon gick här ifrån (Wilma, Tishko - hon gick ju ut. Utan väska och kläder och nycklar...)

Nä, neka, neka tills du dör...

Men jag tror nog att polisen och åklagaren har en hel del på fötterna.

Hoppas då att de har så pass mycket så det räcker till en fällande dom.

Jag tror att de är skyldiga.

De dödade Tove kanske under ett rus (Droger, Amfe, Coca, Rohypnol eller annat)

Det är det som jag har valt att tro.
Citera
2022-11-16, 21:48
Medlem
En tanke som slog mig nu, alltså egen teori: MGM borde ju ha haft sms kontakt under tiden JJ drar på den oplanerade turen till McD. Eftersom deras plan kastas om måste de knåpa ihop en ny. Om det är under JJs donken-besök som MH flyttar kroppen (till bilen? Källarn?) så borde dom definitivt haft sms kontakt. Detta kan ev utgöra en tung del av bevisning som åklagaren sitter på som vi inte vet om
Citera
2022-11-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Nu tror ju även jag tjejerna gjorde det och att polisen har säkrat spår.

Men tänk om T verkligen gick hem och blev ihjälslagen i källaren ? Skulle det synas då vilken våning hon är på då i snapchatt ? Jag tror ju bara chatten markerar position på kartan ?

Har du en iPhone t.ex kan du öppna appen ”Kompass”.
Där ser man den höjd GPS anser du är på.

Andra appar använder samma funktion. Just Snapchat har ett ”altitude filter”. En del av deras geofilter. Men man måste göra aktiva val. Men hur det sparas i bakgrunden och framförallt hur andra appar sparar altitud är olika från app till app.

Så ja på pappret ska man kunna se men då bör användaren (TT) ha det igång.
Citera
2022-11-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Inget som, typ, jag var inte där, hon gick här ifrån (Wilma, Tishko - hon gick ju ut. Utan väska och kläder och nycklar...)

Att erkänna handlar inte bara om att sitta av ett straff. Det är psykologiskt jobbigt att behöva stå till svars för så vidriga handlingar dom står anklagade för. Både offrets anhöriga och deras egna kommer ställa frågor som det inte finns rimliga svar på. Mycket lättare att neka och skylla ifrån sig, så länge det går.

Sen får vi inte glömma att tjejerna har varsin försvarare som har som uppgift att försvara enbart sin egna klient. Här kommer det finnas många tvivel om vem som gjort vad. Kan inte dom forensiska undersökningarna ge tillräckliga svar, så det kommer det bli komplicerat. Det ska ställas bortom rimligt tvivel att båda eller en gjort sig skyldiga till det dom står anklagade för.
Citera
2022-11-16, 21:59
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har du en iPhone t.ex kan du öppna appen ”Kompass”.
Där ser man den höjd GPS anser du är på.

Andra appar använder samma funktion. Just Snapchat har ett ”altitude filter”. En del av deras geofilter. Men man måste göra aktiva val. Men hur det sparas i bakgrunden och framförallt hur andra appar sparar altitud är olika från app till app.

Så ja på pappret ska man kunna se men då bör användaren (TT) ha det igång.

Precis, för att inte glömma Geocaching. De var ju ett annat mord för ett tag sedan, kommer inte ihåg vilket det var. En tjej på väg till en intervju i Norrland. Hon hade den appen. Man hittade hennes bil.

Ska se om jag hittar den. I Will Be Back.
Citera
2022-11-16, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
enligt "den kända" tidslinjen ( i grevens sammanfattning) åkte de till donken strax efter 03, möjligt rundan gick snabbare än 40-45 min? MEN intressant tanke för även om de skulle varit tillbaka tidigare känns det som onekligen kort tid att få ut Tove OCH väldigt vanskligt iom grannen som körde henne skulle garanterat fortf vara vaken..

Är inte säkert att mobilen finns i någon damm heller, någon av dom kan bara ha knäckt mobilen över knät i bilen och kastat den var som helst, den kan ha kopplat upp mot mot biltemamasten i rondellen när dom tog Nygatan nedåt. Men tiden däremot, den är för tajt för att hinna få ner kroppen i bilen efter att JJ var tillbaka från McD.
Citera
2022-11-16, 22:06
Medlem
Rakt igenom hela tråden har många skrivit att MH har säkert berättat
JJ har nekat och säkert varit drivande och är den eg GMG
Vad grundas detta på ?
Att MH ser ut att ha ett mer ”omhuldande” hem ?
Vad vet vi om JJ:s föräldrahem?
Hur gammal var hon när föräldrarna separerade ?
Finns det något som visar på att hon inte oxå haft ett ”omhuldande” hem ?
Vad gick fel för dessa tjejer ? När ? Varför ?
Citera
2022-11-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foggyfaze
Förstår inte att folk kommenterar deras sociala medier. Sen förstår jag inte varför dom inte gör deras sociala medier privata. Nu har dock jj gjort sina privat. Men inte mh
JJ fb är öppen så pass så man kan se en del bilder/inlägg men det går inte att sätta in nya inlägg
Men en relationstatus JJ gjorde 2018
Där går det att skriva kommentarer vilket några personer gjort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att erkänna handlar inte bara om att sitta av ett straff. Det är psykologiskt jobbigt att behöva stå till svars för så vidriga handlingar dom står anklagade för. Både offrets anhöriga och deras egna kommer ställa frågor som det inte finns rimliga svar på. Mycket lättare att neka och skylla ifrån sig, så länge det går.

Sen får vi inte glömma att tjejerna har varsin försvarare som har som uppgift att försvara enbart sin egna klient. Här kommer det finnas många tvivel om vem som gjort vad. Kan inte dom forensiska undersökningarna ge tillräckliga svar, så det kommer det bli komplicerat. Det ska ställas bortom rimligt tvivel att båda eller en gjort sig skyldiga till det dom står anklagade för.

Hur fan kan man försvara utförarna av detta barbariska mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Verkligen inte konstigt. Nekar genom förhör och rättegång och överklagar och nekar igen. Standard. Erkänner gör man först efter en tid i fängelset. Om man gör det. För att kunna ta emot den hjälpen man behöver för att ta sig vidare som människa och det livet man har framför sig.
Citera
2022-11-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Rakt igenom hela tråden har många skrivit att MH har säkert berättat
JJ har nekat och säkert varit drivande och är den eg GMG
Vad grundas detta på ?
Att MH ser ut att ha ett mer ”omhuldande” hem ?
Vad vet vi om JJ:s föräldrahem?
Hur gammal var hon när föräldrarna separerade ?
Finns det något som visar på att hon inte oxå haft ett ”omhuldande” hem ?
Vad gick fel för dessa tjejer ? När ? Varför ?

En kombination av medfödda psykopatiska(JJ) , narcissistiska(JJ) drag, en dissociativ personlighet(JJ) och asberger(MH?)

Rasism

Våld

Övergrepp i hemmet

Brist på uppskattning, bekräftelse och kärlek

Övergrepp i hemmet?

Sjuklig svartsjuka

Traumatiska händelser-uppbrottet med exet(JJ)

Fel umgänge

Droger
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-16 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in