2022-11-07, 17:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Hur som helst kan tovefallet ha varit en olyckshändelse och tjejerna beslutade att inte ringa efter hjälp. De kanske tänkte, att de kommer undan med det, genom att gömma kroppen och sedan säga att hon försvann och att de inte har sett henne sedan Tove lämnade dem. Bara för att det inte hördes några skrik och de inte ringde efter hjälp betyder det inte att olyckshändelse kan uteslutas. Vi vet ju inte hur det hela har gått till, tills fupen kommer.

Nej, det var ingen olyckshändelse. Den enda "olyckshändelse" som möjligen hade kunnat leda till allt detta vore om tjejerna bjudit henne på knark och hon dog av detta, och att de blev rädda för att dömas för vållande eller att man skulle börja nysta i deras knarkande. Annars är det enda rimliga om en bekant råkar ut för en olycka att genast ringa efter ambulans och göra allt man kan för att hålla personen vid liv, inte bära ut liket mitt i natten, köra i väg med det i en bil och dumpa det ute i skogen. Inte ens om man är full eller drogad upp över öronen kan det sistnämnda framstå som rimligt och logiskt.
Citera
2022-11-07, 17:43
Medlem
Wheeler88s avatar
Hej Flashback!

Kommer de släppa FUP 17 november? Kan det tänkas släppas tidigare eller kommer jag behöva strö läsa 100 tusentals teorier tills dess?
Citera
2022-11-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Även brott mot griftefriden. Undra om det rör sig om något styckmord eller dylikt?

Ja kanske, men tror inte tjejerna är ensamma skyldiga till detta. Måste va fler inblandade.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Hmm.. Kanskje de har holdt henne igjen i leiligheten når hun ville dra? (Før de drepte henne) da blir det vel frihetsberøvelse?

Skulle vara att när de hittade Tove i skogen har hon bundna händer fötter tejp på munnen etc. Då betyder det att hon hållits mot sin vilja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Detta blir bara otäckare och otäckare. Frågan är påvilket sätt de skändat kroppen. Kan eventuellt vara styckning då gravfridsbrott misstänkts. Och mordplatsen tycks definitivt vara lgh.

Dessa tjejer är mer kallhamrade än vad man någonsin kunde tro...
Det räcker med att de flyttat kroppen.
Citera
2022-11-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Hej Flashback!

Kommer de släppa FUP 17 november? Kan det tänkas släppas tidigare eller kommer jag behöva strö läsa 100 tusentals teorier tills dess?

Fup släpps när åtal väcks och jag tvivlar på att det görs nästa vecka. Jag räknar med månad/er
Citera
2022-11-07, 17:45
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Hej Flashback!

Du kommer få vänta mycket längre än så. I vår nån gång troligtvis.
Citera
2022-11-07, 17:46
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Nej, poddavsnittet var värdelöst. Den svarta passaten som nämns måste vara den som fastnade på film vid Nöjet, om som blev avfärdad för ”läääänge sen”. Personerna hörde av sig till polisen själva, och de har ingen koppling till fallet.

Förstår inte riktigt syftet med podden. Om han ska göra den i realtid får han ju snabba på lite och hålla sig uppdaterad, annars kan han ju lika gärna sammanställa berättelsen och göra en bra podd i efterhand.
Citera
2022-11-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ja, håller med. Tror inte heller styckning även om jag nämner det som möjligt. Tror inte ens de hade nödvändiga verktyg för detta.
Tror inte heller att de styckat kroppen, men nödvändiga verktyg har nog i princip alla hemma. En rejäl kniv räcker.
Citera
2022-11-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Även brott mot griftefriden. Undra om det rör sig om något styckmord eller dylikt?

Det räcker nog med att de har tagit kroppen från lägenheten och dumpat den i tjärnet/skogen där polisen sedan hittade kroppen. Ingenting är väl omöjligt men att två 19-åriga tjejer tillsammans skulle ta fram bensågen för att dela upp sin f.d. kompis i bitar är väldigt svårt att föreställa sig.
Citera
2022-11-07, 17:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Nej, poddavsnittet var värdelöst. Den svarta passaten som nämns måste vara den som fastnade på film vid Nöjet, om som blev avfärdad för ”läääänge sen”. Personerna hörde av sig till polisen själva, och de har ingen koppling till fallet.

Har för mig att han själv avfärdade den bilen, efter att det kom fram.

Ja nä jag vet inte vad jag ska tycka om podden. Den bör ligga mer i takt med tiden eller som någon skrev, sammanställa det och göra en bättre produktion.
@ellaaa var det som skrev det 👆

Däremot är jag i alla fall jag tacksam över att få höra grannarnas egna ord.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-07 kl. 17:53. Anledning: Tillägg
Citera
2022-11-07, 17:51
Medlem
Citat:
Hej Flashback!

Du får nog vänta några månader till. Fup kommer när åtal väcks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in