2022-11-16, 15:37
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Med tanke på Zelenskys vädjan till både NATO och USA om hjälp och att dom ska atombomba Ryssland så, ja det är en sjuk vinkel.
Har han sagt det? Har jag missat. Haha, gå och lägg dig din dåre.
Citera
2022-11-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Tror jag inte. Det är en olycka. Ingen tjänar på att ett NATO-land blir attackerat
Jo, Ukraina tjänar på att NATO blir mer involverade.
Citera
2022-11-16, 15:38
Medlem
Citat:
Håller med, både USA och EU borde gå in och bomba skiten ur Ukraina efter denna hemska attack mot Polen.
Va?
Citera
2022-11-16, 15:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Missar målet? Vilka missiler sköt ryssarna från Polens riktning? Det är liksom 180 grader åt fel håll än varfrån anfallet kom.
Var vet du var luftvärnsbatteriet var beläget?

Kommer den ryska kryssningsmissilen norrifrån från Belarus så kan en missad luftvärnsrobot mycket väl hamna i Polen.

Studera en karta i 5min så ljusnar det.
Citera
2022-11-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Varför begärde då Polen ett nato-möte med artikel 4 på agendan?

I förberedande syfte naturligtvis utifall det händer mer saker. Om det sen visar sig vara en olyckshändelse ifrån vänskapligt grannland så är ju saken utagerad, men det visste man ju inte inledningsvis.

Rätt självklart om man tänker efter lite...

Även om de var ryska så skulle det likväl inte leda till något pga en enskild händelse av den här typen.

Turkiet sköt ju ner ett ryskt flygplan för några år sen utan att det blev nått krig av det..
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-11-16 kl. 15:43.
Citera
2022-11-16, 15:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Ja, för många pensionärer och andra lågavlönade yrken kan jag tänka mig.
Mina föräldrar är pensionärer med låg pension och de klarar sig ypperligt. De ska på en finlandskryssning nästa vecka.

Vad lever du i för värld där svenskar har det bedrövligt?
Citera
2022-11-16, 15:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Det är väl ganska enkelt, när det regnar ner missiler och man håller på att gå under så vad gör man då.
Ukraina håller inte på att gå under. Var har du fått det ifrån?
Citera
2022-11-16, 15:42
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Har han sagt det? Har jag missat. Haha, gå och lägg dig din dåre.

Ni troll och era personangrepp, hur vore det att sätta sig in i konflikten innan man spyr galla över folk som gjort det?

Här finns lite om vad jag syftar på.

Sen kan du läsa igenom länkarna i detta inlägget också för att få en lite tydligare bild om vad som sker. Varsågod!

Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Va?

Ukrainskt luftvärn har sprängts i Polen och du skriver "gå in", hur ska jag tolka detta om du menar något annat än att gå in och straffa den skyldiga för attacken?
Citera
2022-11-16, 15:56
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Precis, bombningen av Polen var medveten.
Medveten? Jo, de var nog medvetna om att de avfyrade en luftvärnsrobot, men där slutar nog medvetenheten.
Citera
2022-11-16, 15:57
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ni troll och era personangrepp, hur vore det att sätta sig in i konflikten innan man spyr galla över folk som gjort det?

Här finns lite om vad jag syftar på.

Sen kan du läsa igenom länkarna i detta inlägget också för att få en lite tydligare bild om vad som sker. Varsågod!

Ukrainskt luftvärn har sprängts i Polen och du skriver "gå in", hur ska jag tolka detta om du menar något annat än att gå in och straffa den skyldiga för attacken?
Men lilla gubben då, tål du inte att bli kallad dåre på internet? Du sprider ryzzpropaganda. Det är precis vad du är.
Men tack för länken till tråden. Jag orkar dock inte läsa flera sidor om en felsägning, eller på sin höjd något som tagits ur sin kontext. Hade han verkligen varit av åsikten att "NATO måste atombomba hela jävla Ryssland nu!!!" så tror jag att 1. det hade fått uppmärksamhet i media (ja, inte bara i alternativmedia och ryssmedia) och 2. han hade upprepat detta "krav"
Citera
2022-11-16, 15:59
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Jo, Ukraina tjänar på att NATO blir mer involverade.
1. NATO är redan involverat. 2. Se nedan.
Citat:
Ja, jag gissar att Ukraina inte vill starta ett tredje världskrig. Sjuk vinkel, va?
Citera
2022-11-16, 16:08
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Säg att det blir som så att ord står mot ord. Jag undrar bara hur man hittar en väg ut ur det.

Det låter som Ukraina anklagar sina allierade för mörkläggning när det inte blev någon Nato-respons. Då är frågan vad fan grejen var med det här "förlupna" objektet från början, eller om det inte helt enkelt är Kiev som blir kinkigt för att man inte lyckades dra nytta av det som hänt. Betänk Zelenskys uttalande i går.
Kan tänka mig att Zelensky är besviken nu när dom inte lyckas dra in NATO i konflikten den här gången heller. Sen tror jag ju inte att missilen sköts in i Polen av misstag från Ukraina men det är bara spekulationer från min sida. Det kan mycket väl vara en olyckshändelse och Zelensky försöker dra nytta av situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in