Citat:
Ursprungligen postat av
Makramento
Vad pratar du ens om?
Det är ju hursomhelst gravt off topic.
Du frågade om en förälder är ansvarig för sitt barns misstag, och jag förklarar min filosofiska position för dig. Var det svårt att förstå?
Jag kan ta det långsammare för dig i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bond123
Men ändå måste ju Ukraina ta ansvar för sitt handlade och man kan inte göra hur som helst och sedan skylla på Ryssland för det var dom som började.
Det finns ju risk för att det var avsiktligt också, men det återstår att se.
Tror det här är början på slutet för Zelenskyj, tror inte Biden är speciellt glad i dag för han vet att befolkningen i USA kommer att gå emot honom om stöd till Ukraina.
Helt klart, själva handlingen bär ju givetvis Ukraina visst ansvar för. Även om det är en konsekvens av vad någon annan gjort, så hjälper ju inte det offrena i Polen.
Även om det vore avsiktligt, så är det ingenting som kommer nå den internationella scenen. Detta var en olycka, vare sig så det var ett försök till en "false flag" eller ej.
Ukraina får be om ursäkt. Om det var så att man försökt skjuta ned en raket och det blev något tekniskt problem, så är ju det en acceptabel ursäkt.
73% av amerikanerna tyckte de skulle stödja Ukraina i Oktober, tveksam till att det förändrats mycket. Sedan är ju det ett bra drag rent långsiktigt. Det förstärker de diplomatiska banden och kommer möjliggöra för framtida utländska investeringar i Ukraina.
Men faktum är, utan rysk invasion så hade det aldrig hänt. Att Ryssland således skulle kunna undgå ansvar är för mig obegripligt.