2022-11-16, 11:40
Medlem
JagLurarDigs avatar
Spöket Joe Biden måste nu gå ut och tala om att det var en Ukro-raket, så uppenbart vilka som Ryssland egentligen krigar emot,
inte är det Ukraina.
Citera
2022-11-16, 11:43
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
När de valde att invadera Ukraina så blev Ryssland ansvarig för allt som sker kopplat till kriget. Finns det en direkt koppling så bär Ryssland ansvar för denna aktion, vare sig det är på polsk, ukrainsk, rysk eller rumänsk mark.

Situationen hade inte skett om inte Ryssland valt att invadera Ukraina, punkt.

Situationen är en flowchart, där mängder av saker och ting händer men allting grundas i invasionen av Ukraina. Sker inte det, så finns ingen flowchart eller underordnade händelser.
Nu råkar det vara judarna i USA som provocerat fram kriget i Ukraina med statskuppen 2014 och det ensidiga avträdandet av Minskavtalet. Det är USA's judiska administration som är ansvariga för precis allt som händer i och utom Ryssland. De delar av Ukraina som Ryssland "befriat" var redan ryska.

Ukraina är ett land som judiska bolsheviker totat ihop. Blinken och Nudelman är de som ligger bakom konflikten med Ryssland. De vill stycka upp Ryssland och kontrollera oljan och gasen. Det handlar om pengar som är bundna i naturresurser som Ryssland är rikt på.

Att juden Zelensky nu skickat en LV-raket till Polen kommer säkert inte ses med blida ögon av polackerna. De borde invadera den del av västra Ukraina som tidigare varit polskt och låta Ungern och Ryssland ta sina områden. Det som blir kvar av Ukraina är ett litet område runt Kiev.
Citera
2022-11-16, 11:44
Medlem
Kione211s avatar
Kommer det här ens hamna i historieböckerna?
Först var det två nu en missil.
Sedan var det skrot som ramlade ner för att Ukraina sköt ned robot.
Sedan var det rysk robot.
Nu ska Ukraina ha skjutit robot mot robot och träffat bönder.
Jag har nog missat många teorier.

Jag tror detta stryks i historieböckerna
Citera
2022-11-16, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Vet vi vilka luftvärnssytem som sverige ska skicka? Är det 103an?

Misstag eller inte känns det som att Nato måste sätta ner foten och bomba några flygbaser i Ryssland eller liknande för att visa att detta tas på yttersta allvar.

Självklart ska vi gå all in med JAS planen, jag är trött på allt snackande nu på internet.
Citera
2022-11-16, 11:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Det ser ut som om Ukraina vill starta krig mot Polen...

Väldigt dåligt försök till false flag. Amatörmässigt.
Citera
2022-11-16, 11:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Att juden Zelensky nu skickat en LV-raket till Polen kommer säkert inte ses med blida ögon av polackerna. De borde invadera den del av västra Ukraina som tidigare varit polskt och låta Ungern och Ryssland ta sina områden. Det som blir kvar av Ukraina är ett litet område runt Kiev.

Varför skulle Ukraina skicka upp en missil nära gränsen till Polen? Det är omöjligt att de gått så fel eftersom gränsen till Polen ligger utanför räckvidden för dessa missiler till krigszoner i Ukraina. Även om det var en förlupen missil, vad är sannolikheten att man träffar en bondgård?
Citera
2022-11-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Inte för misstagen, men givetvis bär skaparen av smärta ansvar i lidandet.

Om vi anser att "life is suffering", som buddhismen ser på det, så är det ju uppenbart att utsätta någon annan för lidande gör att du bär ansvar för detta lidande.

Antinatalism kallas denna rationella, filosofiska position. Du kan även ta det ett steg längre, att du är ansvarig för allt lidande som dina potentiella barnbarn och barnbarnsbarn kommer känna.

Sedan finns ju argumentet att man likaså är ansvarig för allt det bra personen kommer erfara, därför handlar det ju om att skapa en miljö för att maximera det bra och minimera det dåliga, inte enbart för personen men även för mig själv då jag är ansvarig.

Så du menar att det är moraliskt rätt, eller OK att föda ett barn som du garanterat vet om kommer lida hela sitt liv? Om varje sekund av barnets existens är lidande, du vet om detta innan barnet föds, så känner du fortfarande inget ansvar i lidandet?

I så fall rekommenderar jag att du lägger in dig på psyk, och att de tvångsmedicinerar dig till du tappar all världsuppfattning.
Vad pratar du ens om?
Det är ju hursomhelst gravt off topic.
Citera
2022-11-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavaswe
Vet vi vilka luftvärnssytem som sverige ska skicka? Är det 103an?

Misstag eller inte känns det som att Nato måste sätta ner foten och bomba några flygbaser i Ryssland eller liknande för att visa att detta tas på yttersta allvar.
Ja men nu var det ju en ukrainsk luftvärnsrobot som avfyrades från Ukraina enligt Biden.
Ska Nato bomba Ukraina då eller.
Citera
2022-11-16, 11:49
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Ryssland får rätt stort utbyte ändå, trots procenten, och drönare är också sårbara, så sett. Just missil- och drönarangrepp är just nu Rysslands främsta vapen. Hur länge de kan ösa på återstår att se.
Jag tror inte de behöver ösa på så mkt mer. Stora delar av ukrainas städer är strömlösa och saknar vatten. Det här är ett mardrömsscenario för civilbefolkningen, att stå utan basala nödvändigheter som mat och värme.
Citera
2022-11-16, 11:50
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Varför skulle Ukraina skicka upp en missil nära gränsen till Polen? Det är omöjligt att de gått så fel eftersom gränsen till Polen ligger utanför räckvidden för dessa missiler till krigszoner i Ukraina. Även om det var en förlupen missil, vad är sannolikheten att man träffar en bondgård?
Fråga Zelensky.
Citera
2022-11-16, 11:51
Medlem
En ukrainsk false flag alltså, precis vad jag trodde från början.
Citera
2022-11-16, 11:52
Medlem
qups avatar
Ja varför skulle det här inte vara en avsiktlig attack från Ukraina. Ett sätt att spöka ut Ryssland i väst. Och om de fortsätter singla ner ryska missiler över NATO-land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in