2022-11-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det är upp till Ukraina att välja på Ukrainsk mark.

Det är upp till Ukraina att välja om de är intresserade av att vara med i EU.
Ukraina får inte vara med i EU pga den stora korruptionen som råder i landet.
Citera
2022-11-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det stod ingenting om att dessa 90 missiler var drönare. Jag tror det är svårt att räkna drönare till skillnad från missiler.
Vad jag menade var att det var drönare utöver de 90 missilerna, så klart. Det är ingen kostig matematik att drönare plus 10–15 missiler kan träffa 30 mål. Du gör en höna av en fjäder.
Citera
2022-11-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Givetvis så har ägaren av en tomt, lokal eller plats ha skyldighet över dess skötsel, vem skall annars ha det?

Om butiksägaren hade stått med vattenslangen utanför affären hela nätterna under vintern, är det ditt fel om du trillar? Du anser inte det är butiksägaren som medvetet gjort valet att skapa en situation där skador kan ske?

Vilken bakåtsträvande värld du lever i.
Oj. Det var mycket du tolkade in själv utan att det på något vis var tillhörigt historien.
Är det också så du gör i verkligheten?
Citera
2022-11-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ukraina får inte vara med i EU pga den stora korruptionen som råder i landet.

Det vet jag. Det var inte det jag skrev.

Jag skrev "det är upp till Ukraina att bestämma om de är INTRESSERADE av att gå med i EU".
Citera
2022-11-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Så du menar alltså att din mor är ansvarig för samtliga misstag du begått genom livet?

Inte för misstagen, men givetvis bär skaparen av smärta ansvar i lidandet.

Om vi anser att "life is suffering", som buddhismen ser på det, så är det ju uppenbart att utsätta någon annan för lidande gör att du bär ansvar för detta lidande.

Antinatalism kallas denna rationella, filosofiska position. Du kan även ta det ett steg längre, att du är ansvarig för allt lidande som dina potentiella barnbarn och barnbarnsbarn kommer känna.

Sedan finns ju argumentet att man likaså är ansvarig för allt det bra personen kommer erfara, därför handlar det ju om att skapa en miljö för att maximera det bra och minimera det dåliga, inte enbart för personen men även för mig själv då jag är ansvarig.

Så du menar att det är moraliskt rätt, eller OK att föda ett barn som du garanterat vet om kommer lida hela sitt liv? Om varje sekund av barnets existens är lidande, du vet om detta innan barnet föds, så känner du fortfarande inget ansvar i lidandet?

I så fall rekommenderar jag att du lägger in dig på psyk, och att de tvångsmedicinerar dig till du tappar all världsuppfattning.
Citera
2022-11-16, 11:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Vad jag menade var att det var drönare utöver de 90 missilerna, så klart. Det är ingen kostig matematik att drönare plus 10–15 missiler kan träffa 30 mål. Du gör en höna av en fjäder.
Om nu missilerna har så dålig procentuell träffbild vet jag inte varför man inte bara använder drönare. Det måste vara betydligt billigare och mer svårupptäckt.
Citera
2022-11-16, 11:24
Medlem
Citat:
Som putinrunkare läser jag ryska kanaler på Telegram. Där får man oftast veta saker som den "fria pressen" tiger ihjäl. Testa själv, det är en helt annan värld.

Betvivlar inte ett ögonblick på att rysk kontrollerad media ger en annan bild.

Finns definitivt mer att önska av media i väst. I Ryssland vet alla tom ryssarna att det är lögner
Citera
2022-11-16, 11:26
Medlem
Citat:
När blev ryssarna ansvariga för vad som händer på polsk mark?

När de valde att invadera Ukraina så blev Ryssland ansvarig för allt som sker kopplat till kriget. Finns det en direkt koppling så bär Ryssland ansvar för denna aktion, vare sig det är på polsk, ukrainsk, rysk eller rumänsk mark.

Situationen hade inte skett om inte Ryssland valt att invadera Ukraina, punkt.

Situationen är en flowchart, där mängder av saker och ting händer men allting grundas i invasionen av Ukraina. Sker inte det, så finns ingen flowchart eller underordnade händelser.
Citera
2022-11-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Oj. Det var mycket du tolkade in själv utan att det på något vis var tillhörigt historien.
Är det också så du gör i verkligheten?

Nej, det är bara ett bättre exempel. Ryssland har provocerat fram en situation och bär således ansvaret för den.

Butiksägaren har provocerat fram en situation och bär således ansvaret för den.
Citera
2022-11-16, 11:30
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Betvivlar inte ett ögonblick på att rysk kontrollerad media ger en annan bild.

Finns definitivt mer att önska av media i väst. I Ryssland vet alla tom ryssarna att det är lögner
Jag tror inte kanalerna jag läser är kontrollerade av den ryska regimen. RT och sputnik är säkert det men det är inget jag läser på Telegram. De har egna webbplatser, om man har vpn.
Citera
2022-11-16, 11:31
Medlem
Citat:
Om nu missilerna har så dålig procentuell träffbild vet jag inte varför man inte bara använder drönare. Det måste vara betydligt billigare och mer svårupptäckt.
Ryssland får rätt stort utbyte ändå, trots procenten, och drönare är också sårbara, så sett. Just missil- och drönarangrepp är just nu Rysslands främsta vapen. Hur länge de kan ösa på återstår att se.
Citera
2022-11-16, 11:32
Medlem
Vet vi vilka luftvärnssytem som sverige ska skicka? Är det 103an?

Misstag eller inte känns det som att Nato måste sätta ner foten och bomba några flygbaser i Ryssland eller liknande för att visa att detta tas på yttersta allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in