2022-11-15, 20:13
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Säkert möjligt, men hade tagit lång tid. I paritet med en sopkvast. Minns jag rätt väger den 2,8 kg.

Jag känner mig hyfsat övertygad om att grepen använts för att skyffla granris och sly för att täcka T. Handskar för att inte sticka sig på granris är inte att tänka på. För det första ska de inhandlas, lika med inköp som kan spåras, för det andra ska de kasseras, och lämnar efter sig DNA och pollen. Betydligt enklare och smidigare för JJ att använda ett verktyg som pappa har på gården. Att pappa lade ut den på morgonen kl 09:00 på söndagen den 16/10-2022 är i och för sig en gåta. T lade ut den vid 16-tiden. Kanske för att hon skulle ha alibi för tiden 16:00 den 16/10-2022. Dumma höna.
Att dess funktion varit att täcka över T skrev jag före T hittades och jag står nog fast vid den övertygelsen.
Citera
2022-11-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Va? jag har läst hur många Obduktionsprotokoll som helst? vad menar du? menar du i det här fallet eller? Det sista va någon dag sen fallet om jonna henningsson.

Var har du läst dom? Sinnessjukt om sånt har läckt ut. Det SKA bara vara närmast anhöriga, i annat fall är det nån sjuk jävel på rättsmedicin/åklageriet/domstolen som brutit mot sekretessen.
Citera
2022-11-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Brottsplatsen är säkert lägenheten.

Tove har inte bragts om livet med ett stickvapen, då hade det funnits blodspår i trapphuset efter det att hon transporterats ut ur huset. är min hypotes.

Tror inte heller på stickvapen. Hade blodfynd gjorts i lägenheten hade sanolikt inte polisen gått ut och sagt att man hoppas hitta henne vid liv, som man gjorde i tidigt skede när hon var försvunnen.
Citera
2022-11-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller inte med.

Håller inte med.

Håller inte med.

Håller med.

Håller med för att?
Citera
2022-11-15, 20:18
Medlem
Vilket program behöver man ha för att kunna läsa FUP?
ser att det finns en tråd om just FUPar, men de är från piratbay bla.
Citera
2022-11-15, 20:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker att det inte kan bli tal om människorov ”bara” för att man lurat någon till en viss plats, det krävs nog något mer för den rubriceringen. Att man med våld/hot tagit någon ”i besittning”.

Ok. Får läsa på lite om vad som krävs.

Tänker om man lurat Tove med något som verkat obehagligt, därav hennes "oro", upprepade frågor om den person hon sökte.
Och som sagt, den slarvigt parkerade cykeln.
Eller att tjejerna sagt något till Tove (överhört), andra och/eller om Tove sagt något till någon som har flaggat om hot eller liknande som fått Tove att uppleva sig tvingad att gå in i lgh.

Om hennes cykel har varit låst, känns det ändå som det troligaste är att hon själv gått in i huset. Bara för att cykeln stått låst vid Gränsgatan, behöver det ju inte betyda att den varit låst vid JJ, även om det verkar lite osannolikt att någon skulle då göra sig besväret att fixa fram nycklar för att låsa den på Gränsg. Det ska vara då om Tove har lagt lås med nykel i i cykelkorgen när hon promenerade till JJ och detta förblev kvar i korgen. Då skulle ju någon velat att det ska se ut som att Tove själv ställt den där.
Citera
2022-11-15, 20:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Va? jag har läst hur många Obduktionsprotokoll som helst? vad menar du? menar du i det här fallet eller? Det sista va någon dag sen fallet om jonna henningsson.
På senare år finns de inte med. Jag vet dock inte när det ändrades.

Jag vill ta del av obduktionsutlåtandet, hur gör jag det?
Om du vill ha mer information vänder dig direkt till den enhet som genomfört obduktionen. Enheten kommer därefter hantera din begäran och genomföra sedvanlig sekretessprövning.
https://www.rmv.se/berord/rattsmedicin/rattsmedicinsk-obduktion/
Citera
2022-11-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Var har du läst dom? Sinnessjukt om sånt har läckt ut. Det SKA bara vara närmast anhöriga, i annat fall är det nån sjuk jävel på rättsmedicin/åklageriet/domstolen som brutit mot sekretessen.

Eller har jag fel? blandar jag ihop Obduktionsprotokoll och rättsmedicinsk obduktion/RMV? är inte det samma? rättsmedicinsk obduktion/RMV finns ju i fuparna.
Citera
2022-11-15, 20:25
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Framförallt det rättsmedicinska utlåtandet kommer att vara helmaskade, även om vissa saker (dödsorsak) kommer framgå.
Troligtvis inte.

Länk till FUP när Jonna Henningsson styckmördade Lovisa Lindh: https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1b1X9Og13GDyzLFon4jXuhLxwa1CLzxyH/1YxaBapz6TKPUilB_f3TPqWsTlrPqmRj-?usp=sharing&sort=13&direction=a

Obduktionsprotokoll mm i fjärde dokumentet.

Bilder på Tove i FUP blir maskade oavsett.
På sin höjd bilder på blodiga kläder om så skulle vara fallet. Bilder på MGM och eventuella skador på deras kroppar kan också finnas med.
Citera
2022-11-15, 20:26
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Hen kan väl jobbat med sånt!
Citera
2022-11-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
På senare år finns de inte med. Jag vet dock inte när det ändrades.

Jag vill ta del av obduktionsutlåtandet, hur gör jag det?
Om du vill ha mer information vänder dig direkt till den enhet som genomfört obduktionen. Enheten kommer därefter hantera din begäran och genomföra sedvanlig sekretessprövning.
https://www.rmv.se/berord/rattsmedicin/rattsmedicinsk-obduktion/

När kan dom ändrat det då? kan inte vart så länge sen.
Citera
2022-11-15, 20:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
När kan dom ändrat det då? kan inte vart så länge sen.
Jag googlade lite snabbt, men hittade inte. Tiden går så fort, så jag vågar inte gissa, men jag har också läst ett antal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in