2022-11-14, 21:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi får hoppas att det är TTs som man letar efter i Kvarndammen och som hittas för denna är mycket viktig.

Fast vad går det att få fram på denna efter kanske fyra veckor i vatten? Om nu inte polisen redan har hittat den?

Det finns en del som pekar på att TT:s telefon hittades omgående.

Nedanstående är ordgrant citat av gruppchef grova brott, medverkandes i Efterlyst, torsdagen efter ”händelsen”.

”Det vi väntar på nu å få få riktigt bekräftat är ju,, en tömning av hennes telefon,, då kan vi mer få det bekräftat att detta var sista masten.”

Något tvetydigt, men nog pekar det i den riktningen?
Citera
2022-11-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Har inte kunnat släppa riktigt, det någon skrev långt bak i tråden, angående ifall samtalet 02.30 var ett nödsamtal från en smartwatch eller mobil som aktiverades, vilket det väl absolut kan vara. Då kan isf telefon eller klocka ringa upp en i förväg inlagd nödkontakt. Så om TT lagt in AW, hon lyckas starta nödsamtalfunktionen på telefon eller klocka och då spelas hela tumultet in och det hör AW som meddelande på morgonen. Det kan förklara varför polisen och MP agerade så snabbt. Det kom ut i pressen angående meddelandet och försvann igen, men kanske polis/utredare inte vill att MGM ska veta att hela förloppet är inspelat och därför försvinner uppgiften från media ganska snart och bara samtalet 01.49 ligger kvar? Det kanske kan vara bra att ha som ess i rockärmen om MGM fortsätter neka och ljuga? Jag har följt tråden, läst ikapp och väntat på att någon ska ta upp detta, men ingen jag sett har skrivit mer om just nödsamtalfunktionen. Skickar med lite av det jag läst om nödsamtalfunktionen, finns för Iphone också.
"Så snart du trycker tre gånger på hemknappen startar Galaxy Watch antingen en nedräkning till SOS eller går direkt till den. När den väl startar skickar klockan ett sms som varnar nödkontakterna om att du behöver hjälp och ger en länk till din position på Google Maps. Dessutom kommer klockan att slå numret till den valda nödkontakten och försöka nå honom eller henne genom ett samtal på din klocka."

Det var jag som tog upp den teorin. Och jag håller fast vid den. Eftersom polisen vet dels att telefonen med säkerhet har befunnit sig i lägenheten/huset samt att pådraget gick så snabbt.
Citera
2022-11-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför letar de i Kvarndammen skulle de gått dit då för man kan ju inte köra bil dit?

Från Kvarndammens parkering är det lite mer än 100 meter till själva dammen där de varit och dykt idag, och precis intill parkeringen ligger utloppet där sökt tidigare.
Citera
2022-11-14, 21:44
Medlem
Elevanse omvandlas till amfetamin i kroppen och finns bara i kroppen i Max 14 h . För att hjärnan ska ”vila” utan preparatet i kroppen
Min elevanse 70 Mg är långtidsverkande och det är 14 h Max. De lägre doserna har ofta en depåtab. Vid lunch och då håller effekten till 16.00 ca . Alltså inte ett dygn som någon

Skickar länk

https://www.google.com/search?q=hur+l%C3%A4nge+%C3%A4r+elevanse+i+kroppen &rlz=1CDGOYI_enSE992SE992&oq=hur+l%C3%A4nge+%C3%A4 r+elevanse+i+kroppen&aqs=chrome..69i57j0i546l5.147 87j1j4&hl=sv&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Citera
2022-11-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
USCH! Hemska droger. Fy Fan!! Hoppas man inte träffar sådan personer!

Länkarna fick mig att tänka på JJ och MH vad de hade stoppat i sig...

Japp det kan bli väldigt hemsk väldigt fort av dom drogerna speciellt i kombo med alkohol jag vet. Ska bli intressant och se vad Jj och MH hade för droger i sig när dom anhölls.
Citera
2022-11-14, 21:45
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det får man ju utgå från, att polisen utgår från att hon var vid liv då, och det troligaste är ju att det är samtalet som bekräftar den uppgiften.

Jo visst kan man anta saker. Men det är som jag skrev, inget vi Vet!
Samtal kl 02:30 har bara nämnts en gång.

Därefter har det endast varit tal om samtal 01,49.

Och varför gärningen sätts till tiden 02.30 vet inte vi på flashback. Det kan vara ett samtal, röstmeddelande, smartklocka, sms, videos, rop på hjälp eller snaps från gmg. Vi vet inte.
Absolut låter det troligt att TT var vid liv eftersom tiden, när det är satt som ett människorov.

Men. Vi har noll insyn och kunskap.
Citera
2022-11-14, 21:47
Medlem
argusmaximuss avatar
Okej, har vi pratat klart om fotavtryck som inte ser ut som fotavtryck och cyklar nu?
Det som verkligen hade varit intressant är JJs och MHs historia. Har de aggressionshistorik - om inte, så talar det mycket för att droger faktiskt kan varit inblandade. Finns i s f kranar man kan söka upp?

Hur umgicks MH och TT, de borde gjort det nyligen då TT skickade hjärtan till MH på hennes födelsedag. Och framförallt - hur och varför gled de isär? JJs och MHs sällskap på Nöjet - vad säger de? Och personen som TT sökte på Nöjet - vem är det? Dessa personer kan vara några nycklar.

Filmerna, som polisen sagt att man fått från Nöjet - vad innehåller dom? Och framförallt, hur många fler filmupptagningar finns? Filmkameror, Nest etc, har blivit allmängods numer, har man kollat alla möjliga kameror på MGMs och TTs väg till JJ, till skogen, till Mcd etc?
Och att det är så tyst och "twin peaks" kring mordet i Vetlanda, beror förmodligen på att polisen redan intervjuat många i umgänget nära JJ, MH och TT, och sagt till dessa att ligga lågt av utredningstekniska skäl.

Det verkar dessutom blivit så att det blivit en naturlag att JJ är den som är GM, men båda är häktade, och det är oerhört svårt för _en_ person att mörda TT, framför allt när hon gjorde motstånd vilket sparkarna stipulerar.

Dessa är intressantare frågor för mig än huruvida fotspåret, som med stor sannolikhet inte är ett fotspår, är Adidas eller Nike.

Till sist. Mina tankar går till alla föräldrar, släkt och vänner till samtliga inblandade - JJ, MH och TT. Känner mig oerhört otålig för att dessa ska få så många svar som möjligt, så snabbt som möjligt. Och det görs inte genom att diskutera ovidkommande saker.
Citera
2022-11-14, 21:48
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns en del som pekar på att TT:s telefon hittades omgående.

Nedanstående är ordgrant citat av gruppchef grova brott, medverkandes i Efterlyst, torsdagen efter ”händelsen”.

”Det vi väntar på nu å få få riktigt bekräftat är ju,, en tömning av hennes telefon,, då kan vi mer få det bekräftat att detta var sista masten.”

Något tvetydigt, men nog pekar det i den riktningen?
Låter så, ja. Hoppas!
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Var det inte så att dem startade misstanke för att Tove inte mådde bra sista tiden skrev väl nån nära anhörig första dagen dem letade . Och att detta inte var likt henne.
Nån som har dom första inläggen ?

Jag har läst dem nu, det spekuleras bara om det på grund av att hon hoppade av skolan samt det på Nöjet när hon pratade med bartendern att hon var orolig och någon lagt till att hon inte mådde bra.
Citera
Medlem
Citat:
Att det sitter kvar i ett dygn är fel!
Hjärnan ska vara ”sig själv” och slappna av på kvällen . Min elevanse 70 mg tar jag på morgonen och vid 18 är det ute ur kroppen . 12 h tror jag läkaren sa.
Hjärnan ska alltid va fri från medicinen när man ska sova.
Amfetamin kan påvisas i urinen i 2-10 dagar beroende på dosering och ämnesomsättning.
Citera
2022-11-14, 21:50
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Blanda amfetamin och rohypnol så får du ett kokainliknande rus x10. Det är en läskig blandning som kan göra en anständig person till en skitstövel.

Att det sitter kvar i ett dygn är fel!
Hjärnan ska vara ”sig själv” och slappna av på kvällen . Min elevanse 70 mg tar jag på morgonen och vid 18 är det ute ur kroppen . 12 h tror jag läkaren sa.
Hjärnan ska alltid va fri från medicinen när man ska sova.[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------------

läs på om halveringstid och droger. om du tar 70mg elvanse på morgonen kan du garantera ett liv utan normal sömn någonsin. och det är spårbart i t ex hår hur länge som helst.
12h halveringstid ska det ungefär vara. så om du tar 70mg kl. 9 så har du hälften av den koncentrationen i blodet kl. 21.

Och som jag skrivit innan kan droger spåras i hår efter 6 mån hos levande personer. Jag tycker alla som inte kan något om droger ska läsa lite innan de skriver något här.
Senast redigerad av wingsawiei 2022-11-14 kl. 21:55.
Citera
2022-11-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det behöver nödvändigtvis inte innehålla nåt alarmerande. Inget konstigt att reagera och anmäla när en ung tjej inte kommer hem efter en kväll stan.
Har aldrig hört innan om ett fall där polisen går ut nästan direkt med efterlysning av en tjej som inte kommit hem efter en utekväll. Dessutom häktar de MGM ett dygn efter. Jag tror absolut det var något de reagerade på, mer än att hon sket i att komma hem efter en utekväll.

Smart watch teorin är bra men jag är rätt säker på deras fall-, krasch- eller nödhjälp sensorer larmar SOS först (och inte en anhörig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in