2022-11-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Tror ni delar av FUP kommer bli sekretessbelagda? Tänker främst kring vissa förhör.

Får känslan av att FUP kommer vara någorlunda maskerad.

Framförallt det rättsmedicinska utlåtandet kommer att vara helmaskade, även om vissa saker (dödsorsak) kommer framgå.
Citera
2022-11-15, 18:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Har också börjat tro mer och mer på ett mordvapen nu efter senaste sökningarna i vatten. Håller med om att det vore orimligt mycket ståhej för exempelvis en cykelnyckel. Jag har dålig koll men finns det någon möjlighet att få ut något från en mobil som har legat i vatten i nästan en månad? Om ja, så söker de nog efter den. Om nej, då tror jag snarare på mordvapen.

Kan det vara den där högaffeln? Som hon lade ut på Market place? Hela annonsen kanske bara var ett sätt att förklara varför den plötligt försvunnit? Eller för att kunna skylla på någon annan om den hittade?

”Jo den är min pappas, men i samband med toves försvinnande var det en skum typ som köpte den av mig. Han betalade kontant”.
Citera
2022-11-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Framförallt det rättsmedicinska utlåtandet kommer att vara helmaskade, även om vissa saker (dödsorsak) kommer framgå.

Nja, knappast helmaskat. Givetvis foton, men textmassan i sig gör de nog inga överstrykningar i. Så brukar det väl inte vara?
Citera
2022-11-15, 18:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Åklagaren har ev gjort ngt tokigt eftersom ALLA media nu har ändrat att båda kvinnorna kommer begäras på alla tre punkterna efter mail från just åklagaren.
Det fetade står tydligt i häktningsframställan som anledning att det behövs en förhandling, dvs inte bara förlängning av häktestiden. Jag förstår inte att det blivit sådant rabalder om det. Brottsbeskrivningen för J är ofullständig, ja, en miss av åklagaren. Det vore mer logiskt om där stått människorov, eftersom det är det hon sitter häktad för. Men det har ju ingen eg. betydelse.
Citera
2022-11-15, 19:02
Medlem
Stämmer det att cykeln låg på marken med lås på framhjulet?
Det är lite intressant med tanke på om hon frivilligt kommit in i lägenheten...hon har lyckats låsa framhjulet, men skulle hon slänga cykeln (som jag förstår var hennes pappas) på ett oanständigt sätt?
Kan det vara ett tecken på att hon hade bråttom?
Var hon upprörd över en av mgm eller var hon arg över något? Hon verkade orolig på nattklubben, kunde hon ha trott att det fanns en tredje person i lägenheten som hon var orolig för?
Citera
2022-11-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Kan det vara den där högaffeln? Som hon lade ut på Market place? Hela annonsen kanske bara var ett sätt att förklara varför den plötligt försvunnit? Eller för att kunna skylla på någon annan om den hittade?

”Jo den är min pappas, men i samband med toves försvinnande var det en skum typ som köpte den av mig. Han betalade kontant”.

Har varit skeptisk till att den har en inblandning i detta men nu när tankarna börjar gå mot att det faktiskt kan finnas ett mordvapen så vetifan. Nä vet inte om det kan vara den, vet bara att jag INTE orkar med fler inlägg om grepen i tråden
Citera
2022-11-15, 19:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det va en potatis-grep. Nej den aktiviteten va nog ändå ägnad att ge sken av normalitet. Allt är som vanligt, även med de små bestyren.

Allt medans adrenalinet pumpade och stresströskeln va passerad med flera meter ;-)
Citera
2022-11-15, 19:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Långt tillbaka i tråden har det nämnts att det skulle varit förfest hos JJ och ytterligare person varit på förfesten (synd man inte kan googla här, för jag vet inte hur långt tillbaks inlägget är och vem som skrev det och hur sant det är)
Men isåfall tänker jag att det kan vara denna person som Tove ska ha sett på ”snap” och varit orolig för om hon verkat orolig på Nöjet
Kanske denna person oxå varit ”lockbete” för att få med Tove hem till JJ på natten.
Kanske denna person som är det vittnet som talas om som ett vittne som inte nämnts något om. Kanske vetat något om ev planer
Jag spekulerar bara precis som så många andra

Vad är det för fel på sökfunktionen då menar du?
Den funkar alldeles utmärkt.
Citera
2022-11-15, 19:09
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad bra att det har blivit gjort en rättelse.

Både JJ och MH är alltså misstänkta för mord, människorov och gravfrid. Mycket grova och allvarliga brott som de är misstänkta att ha begått och som betingar ett mycket högt straffvärde. Om de döms.

Tror nog att åklagaren sitter på mycket bra bevis gentemot de båda damerna.

Man måste yrka för högsta straff här, och tacka gud för att MH var 18 och inte 17 vid brottet. JJ myndig även hon. Lagändringen 2 januari där man slopade straffrabatten, som var rena rama skräpet.

Citat:
"Med den nya lagen ska det även bli möjligt att döma 18-20-åringar till livstids fängelse."
Citera
2022-11-15, 19:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Har varit skeptisk till att den har en inblandning i detta men nu när tankarna börjar gå mot att det faktiskt kan finnas ett mordvapen så vetifan. Nä vet inte om det kan vara den, vet bara att jag INTE orkar med fler inlägg om grepen i tråden

Tror du att T.T. avled i J.J. bostad?

Om så är fallet kan du troligen utesluta att en potatisgrep är ett mordvapen i det aktuella fallet.

Även om det finns tecken på att J.J. inte är riktigt klok är det osannolikt att hon förvarade en potatisgrep i sin lägenhet på Storgatan 71.
Citera
2022-11-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, knappast helmaskat. Givetvis foton, men textmassan i sig gör de nog inga överstrykningar i. Så brukar det väl inte vara?

Jo det är nog brukligt.
Citera
2022-11-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tror du att T.T. avled i J.J. bostad?

Om så är fallet kan du troligen utesluta att en potatisgrep är ett mordvapen i det aktuella fallet.

Även om det finns tecken på att J.J. inte är riktigt klok är det osannolikt att hon förvarade en potatisgrep i sin lägenhet på Storgatan 71.
Brottsplatsen är säkert lägenheten.

Tove har inte bragts om livet med ett stickvapen, då hade det funnits blodspår i trapphuset efter det att hon transporterats ut ur huset. är min hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in