Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Hur ska du klara dig när man skickar folk dit igen då? Hur ska du förklara bort det? Jösses.
Enligt den här mannen har man fortfarande inte löst hur man ska skicka folk genom van Allen bältet. Men 1969 visste man inte bättre så då gick det tydligen.
https://www.youtube.com/watch?v=IpXEpJAb8ZY
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Så när du ombeds att välja ditt starkaste vetenskapliga bevis för att månlandningarna var fejk så kommer du med detta svar?!
Tråden fortsätter verkligen att leverera vetenskaps-humor år efter år...
Det räcker att titta på månlandaren från 1969 med 2022 års ögon så inser man vilken jävla bluff det är. För 10-12 år sedan var jag lika säker på att vi landat på månen som att jag hade både en höger och en vänsterarm. När man väl fått upp ögonen för det så finns det helt enkelt för mycket som inte stämmer. Varför är månlandarens fötter inte täckt med måndamm/sand? Varför är det ingen krater under månlandare? Varför i hela friden skulle man ta med sig en bil och golfklubbor till månen? Är månlandaren stor nog att frakta det bränslet som behövdes att åka till månen, landa och sedan komma hem igen? Hur navigerade man, okulär körning hela vägen? Radiovågor går tydligen i ljusets hastighet i vakuum och det medförde en fördröjning på drygt en sekund när man talar. Bara det att så felfritt kunna tala med dem på månen är ju fascinerande, men att man kan få framåtdrift på månlandaren eller ens kunna styra den i vakuum är ju lite märkligt. Finns det inget motstånd i vakuumet så finns det ju ingen motkraft när månlandaren med roder eller luft ska ändra riktning/accelerera/de-accelerera. Varför har man förlorat/förstört alla ritningar på månlandaren samt alla original fotografier/filmer från månen? Befogade frågor men det är nästan på den här som väcker mest frågor. Var man där eller var man inte där? Vem har inte fått "rätt" memo?
https://www.youtube.com/watch?v=OmcwW-8CC6E
Om du inte bara är en gate keeper utan fortfarande bara fast i hjärntvätten så kommer du känna dig jävligt dum när det går upp för dig också. Att aldrig utsättas för klipp som jag ger dig så kan man fortfarande tro på det, men efter att ha sett dessa och mängder av andra klipp och fortfarande hävda att vi landade på månen 1969 så är man mer än lovligt pantad.