2022-11-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej.
Det märkliga är hans reaktion när han får se videon.

Hur menar du då att han skulle reagerat, för att du inte skulle uppleva reaktionen som märklig?
Citera
2022-11-15, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Hur menar du då att han skulle reagerat, för att du inte skulle uppleva reaktionen som märklig?
Han skulle ha skrattat lite överlägset och förklarat vad videon visar, och sedan svarat typ "Frågor på det?".

Att säga att "Om detta visat offentligt stämmer jag skiten ut dig!" är ett mycket märkligt svar.
Likaså svaret "Varför visar du detta för MIG? Ta det med mina chefer. Vi var bara PASSAGERARE!"

Tänk om jag sa så till någon elev som inte accepterar dom reella talen och anser sig ha BEVIS för att dom inte existerar. Då hade jag lyssnat på eleven och förklarat.

Buzz reaktion är en fullkomligt orimlig reaktion.
Men helt rimlig om allt var en bluff.
Citera
2022-11-15, 10:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nej.
Det märkliga är hans reaktion när han får se videon.
En otroligt märklig reaktion.

Men fullkomligt förståeligt OM månlandningarna var fejk.

Vi får finna oss i att några vaknar upp men att somliga sitter hårt fast i hjärntvätten. Kan vi så frön för ett kommande uppvaknande så är det gott nog. Jag kan på sätt och vis förstå det eftersom jag upplevde det som riktigt omvälvande och omtumlande när jag insåg att både månlandningen och den sk förintelsen inte alls var så sanna som jag hela mitt liv förespeglats. När man sedan fördjupar sig och börjar läsa på så kommer chocken... och raseriet.

Citat:
Han skulle ha skrattat lite överlägset och förklarat vad videon visar, och sedan svarat typ "Frågor på det?".

Att säga att "Om detta visat offentligt stämmer jag skiten ut dig!" är ett mycket märkligt svar.
Likaså svaret "Varför visar du detta för MIG? Ta det med mina chefer. Vi var bara PASSAGERARE!"

Tänk om jag sa så till någon elev som inte accepterar dom reella talen och anser sig ha BEVIS för att dom inte existerar. Då hade jag lyssnat på eleven och förklarat.

Exakt. Ponera att det var du som uppfann pi. Skulle din reaktion vara att slå folk på käften och springa undan om folk ifrågasatte pi eller skulle du förklara, visa bilder och få folk att se vad du upptäckt? Det finns tillräckligt offentligt, lättillgängligt, material för var och en att titta på och själv inse att något inte stämmer. De som skriker "konspirationsteoretiker" och "foliehatt" är antingen hjärndöda fårskallar eller gate keepers.
Citera
2022-11-15, 10:50
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi får finna oss i att några vaknar upp men att somliga sitter hårt fast i hjärntvätten. Kan vi så frön för ett kommande uppvaknande så är det gott nog. Jag kan på sätt och vis förstå det eftersom jag upplevde det som riktigt omvälvande och omtumlande när jag insåg att både månlandningen och den sk förintelsen inte alls var så sanna som jag hela mitt liv förespeglats. När man sedan fördjupar sig och börjar läsa på så kommer chocken... och raseriet.

Exakt. Ponera att det var du som uppfann pi. Skulle din reaktion vara att slå folk på käften och springa undan om folk ifrågasatte pi eller skulle du förklara, visa bilder och få folk att se vad du upptäckt? Det finns tillräckligt offentligt, lättillgängligt, material för var och en att titta på och själv inse att något inte stämmer. De som skriker "konspirationsteoretiker" och "foliehatt" är antingen hjärndöda fårskallar eller gate keepers.
Hur ska du klara dig när man skickar folk dit igen då? Hur ska du förklara bort det? Jösses.
Citera
2022-11-15, 11:23
Medlem
Citat:

Så det som gör dig helt övertygad om att månlandningarna är fejkade, är att dina förväntningar beträffande hur en person reagerar inte är uppfyllda.

Har du inte funderat över att det kanske är dina förväntningar som det kan vara fel på?

Varken du eller jag vet hur Buzz Aldrin förväntas reagera givet det han upplever... det är en annan människas tankar det handlar om.

Skulle du säga att du generellt är en stor människokännare som person, och att du därför är särskillt bra på att avgöra hur personer borde reagera givet dina förväntningar?

Tycker du isåfall att denna din antagna förmåga är viktigare i den slutliga bevisvärderingen än avsaknaden av verifierbara bevis för att månlandningarna verkligen skulle iscensatts?
Citera
2022-11-15, 11:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag tyckte det var lite märkligt att kameran hela tiden la av varje gång dom sa att "NU har vi en fin utsikt över jorden, vänta så ska vi visa den" och sen funkade aldrig kameran just när dom skulle filma jorden från halvvägs till månen.
Så när du ombeds att välja ditt starkaste vetenskapliga bevis för att månlandningarna var fejk så kommer du med detta svar?!

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ponera att det var du som uppfann pi.
Tråden fortsätter verkligen att leverera vetenskaps-humor år efter år...
Citera
2022-11-15, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Så det som gör dig helt övertygad om att månlandningarna är fejkade, är att dina förväntningar beträffande hur en person reagerar inte är uppfyllda.
Nej.
Men det väckte mitt intresse.
Citera
2022-11-15, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så när du ombeds att välja ditt starkaste vetenskapliga bevis för att månlandningarna var fejk så kommer du med detta svar?!

Tråden fortsätter verkligen att leverera vetenskaps-humor år efter år...
Nej.
Jag skrev att det var omöjligt att lägga fram något "starkaste bevis", och skrev istället vad det var som väckte min NYFIKENHET i frågan och fick mig att fördjupa mig i detta.
Citera
2022-11-15, 12:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Nej.
Jag skrev att det var omöjligt att lägga fram något "starkaste bevis", och skrev istället vad det var som väckte min NYFIKENHET i frågan och fick mig att fördjupa mig i detta.
Aha. Du svarade på något annat än det frågan gällde.

Kikade lite snabbt i din historik i tråden.
Jeez.
Du tar upp allt, oavsett hur korkat det är. Högt och lågt. Allt som någon någonsin har anfört som ett argument mot månlandningarna har du accepterat utan problem.
Från att "svära på bibeln" till "felansiktsuttryck vid svar på en fråga" vidare till "laser studsade på månen 1963" till "målandarens silvertejp" osv osv.
Det enda mer korkat än det andra.

Det gör din trovärdighet...låg...

Men går man in debatten med detta så är det inte så konstigt:
Citat:
Jag ska sammanfatta:
Jag är fullkomligt säker på att månlandningarna var fejk.
Inget någon skriver kan ändra på det.
Citera
2022-11-15, 12:50
Bannlyst
Citat:
Aha. Du svarade på något annat än det frågan gällde.
Ja, och det skrev jag mycket tydligt.
Citera
2022-11-15, 17:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja, och det skrev jag mycket tydligt.
Mot bättre vetande men wtf:

Kan du lista de tre punkter som enligt dig tydligast visar att månlandningen inte skett?

Du verkar ha någon form av omvänd logik. Varje punkt som anförs i sig har lågt "bevisvärde" men eftersom det är så många punkter som anförs med lågt bevisvärde så stärker det tesen att det hela var fejk?
I verkligheten är det ju tvärtom.
Att det anförs en mycket stor mängd skräpargument indikerar tydligt att man inte har något vettigt att komma med.
Citera
2022-11-15, 17:16
Bannlyst
Citat:
Mot bättre vetande men wtf:

Kan du lista de tre punkter som enligt dig tydligast visar att månlandningen inte skett?

Du verkar ha någon form av omvänd logik. Varje punkt som anförs i sig har lågt "bevisvärde" men eftersom det är så många punkter som anförs med lågt bevisvärde så stärker det tesen att det hela var fejk?
I verkligheten är det ju tvärtom.
Att det anförs en mycket stor mängd skräpargument indikerar tydligt att man inte har något vettigt att komma med.
Det är som sagt omöjligt att välja ut dom "bästa" argumenten, men att dom SKROTADE världshistoriens bästa och tillförlitligaste teknik, som tog 9 bemannade farkoster runt månen och tillbaka, varav 6 även lyckades landa och sedan lyfta och docka med kapseln som tog dom tillbaka, utan att någon ens stukade foten.........det är ett ganska tungt argument för att det var fejk.

Man skrotar inte en sådan teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in