2022-11-15, 17:45
Medlem
Hörde ngt om att JJ handlade ngt på dollar store som hade väckt många reaktioner
Citera
2022-11-15, 17:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja till slut kände väl polisen att de behövde göra nåt för att orka läsa tråden.

Skämt åsido. Om de gör detta så är det nog med hänsyn till anhöriga och vittnen (läs grannar). Och har de på fötter så lite pga allmänintresset också.

Och vill de ha in tips i viss riktning så kommer vi kanske se spår av sånt i det de uttalar sig om.
Jag tror att hänsynen till A, Js pappa och den skjutsade grannen framför allt är en stor bidragande orsak, om de nu släpper på lite info. Det är inte nådiga påhopp de stackarna fått utstå.
Möjligen kan polisen vara intresserad av specifika tips, men helt allmänt har jag känsla av att de har fått in vad de behöver.
Allmänintresset är ju helt underordnat utredningssekretessen så det behöver de eg. inte ta hänsyn till. Dock kan jag tänka mig att de kommer att släppa något som kan dämpa alla våldsamma spekulationer och kanske "rentvå" de som varit mest utsatta.
Citera
2022-11-15, 17:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Här finns häktningsframställan.
Enligt dessa dokument så begärs JJ enbart för mord.

https://www.bildtagg.se/bild/u0cronccykhbibk126v8ju1b

https://www.bildtagg.se/bild/ukq31arn6p63444ethjm0dg

Hur kommer du fram till den slutsatsen? Jag bara se att nya brott kommer till. Vilket ju inte va någon överraskning.

https://www.bildtagg.se/bild/u0cronccykhbibk126v8ju1b

https://www.bildtagg.se/bild/ukq31arn6p63444ethjm0dg
Citera
2022-11-15, 17:51
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Någon som har tidslinjen från Expressen ?
9 st viktiga tidpunkter

I princip inget nytt tyvärr. Det man kan notera är väl att:

*2:30 - Expressen hänvisar här endast till tidpunkten som åklagaren angett på häktningsftramställan, dvs inte till det samtal till pojkvännen som Aftonbladet säger sig ha uppgifter om (enl åtminstone en användare ska samtalet ha bekräftats av polisen, ev i Efterlyst)

*3:00-tiden - dunsar (här förekommer väl lite olika/vaga tidsuppgifter)

*3:15-tiden - grannen och JJ åker till McD (anges som 3:10 i bl a Grevens sammanfattning)

*3:45-tiden - grannen och JJ är tillbaka vid S*torgatan 71, cykeln står då kvar (inte heller nån ny uppgift väl?)
Citera
2022-11-15, 17:52
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfiiken
Hörde ngt om att JJ handlade ngt på dollar store som hade väckt många reaktioner

Det har nämnts i tråden förut. Vet du vad hon skulle ha handlat?
Citera
2022-11-15, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Aftonbladet just nu
skett
Än så länge är det inte känt hur Tove har mördats och man inväntar fortfarande obduktionsrapporten.
– Det brukar ta flera veckor innan den kommer, säger Adam Rullman.
Man har dock en bild av vad som har hänt den natten då Tove försvann, och hur hon mördades, enligt Adam Rullman.
– Vi har en bild av vad som har hänt, säger han.
I nuläget vill han inte kommentera det närmare.
Flera veckor? jävla amatörer må jag säga
Citera
2022-11-15, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det som är riktigt intressant är att ingen annan blivit gripen ännu. Big clue.

Det andra intressanta är att de fortfarande dyker trots att de har BO:s kropp. (Eller har de? Vad är känt om detta?)
Troll, eller dum i huvudet. kan inte avgöra!
De är nog inte fler inblandade, sen letar de efter toves tillhörigheter.
och ja kroppen är hittad i början av nov
Citera
2022-11-15, 17:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Flera veckor? jävla amatörer må jag säga

Att det tar tid är förmodligen för att obducenten/rättsläkaren är mer noggrann med T än om det var en random gangster som blivit skjuten. Ett skott säger allt- där går det säkert på någon dag.
Citera
2022-11-15, 17:58
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rubriceringen människorov, det låter lite som att man har något som tyder på:

1. viss planering (behöver inte vara inför ett planerat mord, men med ett mål att få med Tove till lägenheten

2. att man lurat Tove, under falska förepeglingar fått med henne till lägenheten

Det är något jag funderat på sen första början. Det att hon letade efter någon yngre person när hon talade med bartendern. Att hon blev ditlurad på något sätt.
Citera
2022-11-15, 17:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Det är något jag funderat på sen första början. Det att hon letade efter någon yngre person när hon talade med bartendern. Att hon blev ditlurad på något sätt.

Är det någon mer som är försvunnen? Är det så du tänker?
Citera
2022-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Det har nämnts i tråden förut. Vet du vad hon skulle ha handlat?
Jag har läst någonstans att hon ska ha handlat rengöringsmedel.
Citera
2022-11-15, 18:04
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Jag har läst någonstans att hon ska ha handlat rengöringsmedel.
Om det stämmer är hon totalt iq-befriad. Ska bli intressant att läsa om hennes inköp i FUP:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in