2022-11-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Får bara upp en tom sida med en sökruta när man klickar på länken?

Oj då. Skriv slottet 7 i sökrutan och du får en del alternativ. Klicka på det första alternativet och samtliga lägenheters planlösning dyker upp, inklusive källaren
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Aftonbladet just nu
skett
Än så länge är det inte känt hur Tove har mördats och man inväntar fortfarande obduktionsrapporten.
– Det brukar ta flera veckor innan den kommer, säger Adam Rullman.
Man har dock en bild av vad som har hänt den natten då Tove försvann, och hur hon mördades, enligt Adam Rullman.
– Vi har en bild av vad som har hänt, säger han.
I nuläget vill han inte kommentera det närmare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Här finns häktningsframställan.
Enligt dessa dokument så begärs JJ enbart för mord.

https://www.bildtagg.se/bild/u0cronccykhbibk126v8ju1b

https://www.bildtagg.se/bild/ukq31arn6p63444ethjm0dg

Grymt tack för länkarna. Detta är mycket märkligt, jag tänker mig att MH kan ha suttit i JJ:s lägenhet med en levande Tove medan JJ var på donken med grannen. Ifall Tove sedan bragdes om livet i JJ:s lägenhet så kanske MH var den som förflyttade kroppen..

Ifall vi leker med tanken att MH lyfter, medan JJ håller upp dörrarna, hade gravfridsbrottet då endast fallit på MH? Hade inte JJ blivit medhjälpare?
Citera
2022-11-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Om det inte va rörigt innan idag så blev det ännu röriga nu efter dagens häktesförhandlingar med all ny info från åklagare, media osv. Fattar ijust nu inte hoppas som du säger att det är en miss.

Man kan nästan tro att Rullman trollar tråden. Som om det inte fanns frågetecken innan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarten22
Kanske kan det vara så att dunsarna beror på att de under kamp band fast TT till händer och mun, därav inga skrik. Sedan fick hon under hot själv gå ut till bilen, därav inga ljud i trappuppgången. Sedan har de helt enkelt lämnat henne bunden i skogen där hon har frusit/törstat ihjäl. MGM erkänner inte mord därför att det inte riktigt känns så för dem om de "bara" har lämnat henne där. Sedan har de misstänkta synts morgonen efter när de gjort sig av med tillhörigheter.

Nånting ditåt, ja. En rimlig teori.
T behöver inte alls ha avlidit i lägenheten, Problemet är bara att vi inte känner till vad kriminalteknikerna har gjort för fynd i JJs lägenhet.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Gissar: antingen har åklagaren justerat den ena framställan eller så kompletterar han vid förhandlingen. Det framgår ju att det ska omfatta nytillkomna brott.

Kvalificerad gissning! Så kan det vara. Kanske även är fler dokument på väg till Eksjö tingsrätt, de har väl kontorstid till 17?
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Får bara upp en tom sida med en sökruta när man klickar på länken?

Sök efter SLOTTET 7

https://ritningsarkiv.vetlanda.se/C3WebPublic/DocumentList.aspx
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, normalt att sikta högt innan detaljerna klarnat. Inte helt omöjligt att rubriceringar tas bort eller alternativa rubriceringar läggs till.

Är fundersam över att människorov står kvar. Vart kan dom fått information ifrån att det startade med människorov? Samtalet/meddelandet till jojkvännen? Grannar som uppfattat röster? Har mgm berättat i förhör? Eller har några kompisar från kvällen fått vetskap om vad dom tänkt göra? Kanske inte mord då, men att dom skulle ta med T hem för att skrämma henne.

Ja, det är verkligen intressant.

Kan det här ha att göra med det lite ängsliga sökandet efter en person på krogen ha med det hela att göra?

Tove ska ju ha frågat efter personen flera gånger. Och visat på Snapkartan? Och verkade lite orolig över just detta, men annars märkte barkillen inget konstigt.

Kanske var denna person ett lockbete, eller en konfliktorsak?

Nu har det snurrat runt så mycket information så man blir ju helt bortkollrad, men var läste jag att denna person (tjeJ?) ska ha gått hem efter att Nöjet stängde, medan de andra tre slog följe till JJ:s?

Herregud, det känns ju helt overkligt att det kan ha hänt.

Jag tycker att rubricering människorov innebär att Tove inte gått med tjejerna på en basis av gemensamma beslut som innebär att det är typ konsensus om varför man går hem tillsammans och in i lgh?

En annan avvikande sak är ju hur cykeln står parkerad utanför JJ:s. Kanske då.
Citera
2022-11-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Oj då. Skriv slottet 7 i sökrutan och du får en del alternativ. Klicka på det första alternativet och samtliga lägenheters planlösning dyker upp, inklusive källaren

Den finns också sparad här https://imgbb.com/cwLnnq6, alt https://i.ibb.co/Qkdww0P/Storgatan71.png
Citera
2022-11-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Mhm, vet du var okbenet sitter?

Ja, okbenet är det som sitter runt ögat. Kanske menar skribenten egentligen tungbenet?
Citera
2022-11-15, 15:42
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Men åklagaren sa ju till tidningarna att han tänkte begära båda kvinnorna häktade för alla 3 brotten.

I de dokument som skickas in till Eksjö tingsrätt står det att det bara är 18-åringen som kommer att häktas misstänkt för människorov och gravfridsbrott. Men åklagare Rullman förtydligar i ett mejl till Expressen att han kommer att begära båda de unga kvinnorna häktade misstänkta för alla tre brotten.

– Nej så är det inte. Kommer begära att båda ska häktas för människorov, mord och gravfridsbrott vid kommande förhandling.

Vad kan det bero på att det nu inte blev så som han själv sa Miamania? vad har du för tankar?

Jo jag menar att om utredningen lutar åt att den ena har utfört mordet och den andra hjälpt till vore det logiskt att åtala den ena för medhjälp till mord, människorov och brott mot griftefriden och den andra för mord, människorov och brott mot griftefriden. Men eftersom det är tidigt i utredningen och ingen verkar snacka så är det väl säkrast att sätta samma rubriceringar på båda? Tror att det bara var en miss från åklagaren men menar alltså att det kan skvallra lite om hur han tänkt?
Citera
2022-11-15, 15:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Uttryckte jag mig oklart? Jag tycker de senaste dagarnas 1000-tals inlägg diskuterar samma saker och inget nytt har tillförts.

Varför en del av restriktionerna hävts så tidigt är mycket intressant och jag ber om hjälp att få fram information om hur det ser ut i andra fall, för att kunna tillföra fakta och inte ”jag har för mig, det känns som”

Nu kan du återgå till tv-spelet. Jag har hopp om att tråden blir bra med lite ny info och ger inte upp riktigt än.

jag gissar nu bara, men att restriktionerna lättades relativt snabbt kanske beror på den ändrade "fängelserabatten" för unga? man vet ju genom forskning att fulla restriktioner är mycket påfrestande/psykiskt skadligt för unga. Och att åklagaren är säker på att det kommer att bli en lång häktesperiod för dem?

Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Varifrån kommer infon att det ska ha rört sig om en film på snapkartan? Det enda jag sett skall röra sig om "inlägg på sociala medier".

Det var ett inlägg av nyreggad kontohavare (men trovärdig tycker jag) som skrev att uppgiften kom från TTs anhöriga och nära vänner att snapchatkartan var igång på mobilen fram till Nydalarondellen.

Eftersom TT verkade ha snapchatkarta igång redan på krogen Nöjet (visade för bartendern) så verkar det ju inte helt orimligt. Men det är mitt tycke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in