2022-11-15, 17:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Undrar vilka svar de väntar på som är så viktiga att de inte kan tala om dödsorsaken nu.
Kan ju inte vara uppenbar dödsorsak som kniv i hjärtat tex.

Droger, gift? Yttre, inre våld? Alla organ ska analyseras, vägas, mätas. Yttre och inre obduktion. Ungefär som att besikta en bil med skillnaden att det går snabbare med bilen och inga delar monteras ur
Undrar hur mycket bevismaterial som finns i bilen/bilarna? Kommer väl med i FUP:en?
Det ska bli intressant att läsa förhören med JJ, MH och vittnen. När den släpps.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-15 kl. 17:27.
Citera
2022-11-15, 17:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Här kommer nästa sak som enligt mig bekräftar att det här fallet är polisiärt klappat och klart.

Nr 1) de häktades restriktioner lättas.

Nr 2) polisen överväger att lätta på fu-sekretessen för att stilla folks nyfikenhet och sätta stopp för helt osannolika spekulationer och rykten.

Jag har aldrig hört talas om vare sig det ena eller andra i något fall jag följt, och nu check på båda?

Polis och åklagare har knutit ihop säcken och inväntar svar från NFC och har lite lösa trådar att knyta ihop, det är vad jag tror.

Sen lägger jag mina två cent på ktbockens teori oavsett om den är fabulerad eller ej. Det är den enda som känns rimlig med de fakta vi har i dagsläget.
Det skulle förklara hur dom kunde släppa på sekretessen.
Tror inte att det var enbart humanitära hänsyn, som en har trott.
Men fortfarande lite märkligt.
Citera
2022-11-15, 17:25
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket talar för det. dom vet ju inte om det är polisen eller grannen lixom, men de måste avslutas till varje pris

Precis. Jag har även undrat över hur tjejerna agerat efter att grannen knackat på. Eftersom de inte öppnar för grannen, så måste de nog vara oroliga över att grannen kanske ringer polisen, som kunde varit där efter någon minut. Så oavsett om det hela var planerat eller inte, så har de varit tvungna att planera om en del när grannen blivit misstänksam. Kan tänka mig att JJ skulle ut och köra fram bilen, när hon mötte grannen i trappen. Hon springer ju då tillbaka till lägenheten, innan de åker mot McD. Det känns som att hon gör det, för att meddela om en plan B, samt att hon ger nya instruktioner åt MH. 🤔
Citera
2022-11-15, 17:26
Medlem
Rapporteras i VP att sjöpolisen från Sthlm är klara med dykinsatsen i Kvarndammen:

– De har lämnat nu vid lunch. Vi har fått den hjälp vi behöver. Det är inte omöjligt att det blir något omtag framöver men i nuläget är de klara på platsen, säger han på tisdagseftermiddagen.

Kan de ha hittat något avgörande i och med att de bedöms vara ”klara i nuläget”?

https://www.smt.se/2022-11-15/polisen-kan-byta-taktik--for-att-stoppa-alla-rykten-efter-mordet
Citera
2022-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då har kanske alla vildsinta fantasier och allt dravel här inne fyllt en funktion?

Ja till slut kände väl polisen att de behövde göra nåt för att orka läsa tråden.

Skämt åsido. Om de gör detta så är det nog med hänsyn till anhöriga och vittnen (läs grannar). Och har de på fötter så lite pga allmänintresset också.

Och vill de ha in tips i viss riktning så kommer vi kanske se spår av sånt i det de uttalar sig om.
Citera
2022-11-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Varför häktas bara JJ nu då för mord och inte människorov och gravfridsbrott är inte det konstigt?
Hon är ju redan häktad för människorov, stod ju att det även skulle gälla nytillkomna rubriceringar.
Citera
2022-11-15, 17:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Vad annars ? Åker man med en död kropp och dumpar den i skogen då ?
Du har två som olycka och egen sjukdom, och sen då flytta kroppen så blir det griftefridsbrott istället.
Men visst är det så att mord och dråp är de mer troligare.
Citera
2022-11-15, 17:32
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Så fungerar det inte.

Hur fungerar det inte? Att poliser följer gängse protokoll? Eller att de kliar sig i huvudet? Om du läser några inlägg bakåt så ser du vad VP skriver att polisen säger angående det här fallet.
Citera
2022-11-15, 17:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Undrar vilka svar de väntar på som är så viktiga att de inte kan tala om dödsorsaken nu.
Kan ju inte vara uppenbar dödsorsak som kniv i hjärtat tex.
Jag är helt övertygad om att de skulle kunna tala om dödsorsaken - om de velat. Anledning är att de direkt när T anträffades gick ut med att hon blivit mördad. Hon hade dödliga skador som tydligt syntes och som hon inte skulle kunna åsamkat sig själv.
I ditt ex med kniv i hjärtat - om den är instucken framifrån, skulle hon själv kunna satt den där/fallit på den (Hm!) men om den är instucken i ryggen kan hon omöjligt gjort det själv.
Citera
2022-11-15, 17:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Den där "stackars" Johanna som är så begåvad 🤢🤮 ...

Hon påstår att hon är socialt begåvad (Läs Manipulativ). Hur kunde hon mörda sin kompis då?

Kvinnan är häktad i Tove-fallet – orden om sig själv: "Begåvad"

Två unga kvinnor sitter häktade sedan Tove, 21, försvann och senare hittades död utanför Vetlanda. En av dem arbetar som elevassistent och beskrev sig själv som både "socialt begåvad" och "ansvarstagande" när hon sökte sitt jobb, enligt Expressen.

https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/1099444-kvinnan-ar-haktad-i-tove-fallet-orden-om-sig-sjalv-begavad

Detta var dagens kräkmedel...
Citera
2022-11-15, 17:36
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Gissar: antingen har åklagaren justerat den ena framställan eller så kompletterar han vid förhandlingen. Det framgår ju att det ska omfatta nytillkomna brott.

Jag fick hem dagboksbladet vid 16-tiden och då hade inga justeringar skett. Tror som du att det kompletteras vid förhandlingen. Det finns ett mail från åklagaren (aktbilaga 56), men det handlar bara om att han är flexibel vad gäller tider för förhandling.
Håller med dina andra inlägg om att såna här misstag sker då och då. Gissar att det även för en åklagare är lätt att vara lite för snabb på skicka-knappen.

Dagboksblad 221115:
https://delafil.se/cd76937d2d96c343/Eksj%C3%B6_TR_B_1877-22_Dagboksblad_2022-11-15.pdf
Citera
2022-11-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De lättade restriktionerna tror jag helt och hållet har med deras mående att göra. Det går inte att hålla förhör med någon som är apatisk. OBS! Jag säger inte att tjejerna är apatiska/på väg att bli, men total isolering kan slå knut på psyket och ge allehanda utslag.

Nä inte en chans. Man får må hur dåligt som helst i häkte, pallar man inte kan det bli psyket istället. Lättade restriktioner beror på tidigare sagda, god bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in