2022-11-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Du menar som när USA hotar domare i ICC om de skulle döma amerikanska medborgare för krigsbrott?

https://www.theguardian.com/us-news/2018/sep/10/john-bolton-castigate-icc-washington-speech

Väst är mer än bara USA. När ska ni stackare lära er det?
Citera
2022-11-15, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför hör man inte om Ukrainska förluster i svensk media?

Är det seriös journalistik att köra ensidig rapportering?

För att Ukraina rapporterar inte sina egna förluster i samma utsträckning?

Hur menar du att svensk media ska få tillgång till information som inte finns?
Citera
2022-11-15, 09:59
Avslutad
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592415102699204610

Chinese refineries cut oil purchases from Russia, - Reuters
Citera
2022-11-15, 10:00
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Senast häromdagen hörde jag på radio en av alla experter säga att Ukraina naturligtvis också har stora förluster.

Varför ljuger du om annat?
Citera
2022-11-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Senast häromdagen hörde jag på radio en av alla experter säga att Ukraina naturligtvis också har stora förluster.

Varför ljuger du om annat?

Jo men det är väldigt mycket fokus på de ryska förlusterna, Sveriges krigshetsande bidrar även till stora Ukrainska förluster.
Citera
2022-11-15, 10:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Du måste verkligen vara totalblind om du lyckas missa detta.
I var och varannan artikel står det att Ukraina tar stora förluster. Det har varit flera reportage om personer som förlorat anhöriga i kriget etc.
Citera
2022-11-15, 10:04
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:

Varsågod, snabb googling:

Joakim Paasikivi om krigströtthet och lidande i Ukraina, inslag i Sveriges Radio.

Det rapporteras om stora förluster på båda sidor av kriget i Ukraina med brist på utrustning hos de ukrainska trupperna och brist på frontsoldater på den ryska sidan.

https://sverigesradio.se/avsnitt/joakim-paasikivi-om-krigstrotthet-och-lidande-i-ukraina
Citera
2022-11-15, 10:06
Medlem
Citat:
Jo men det är väldigt mycket fokus på de ryska förlusterna, Sveriges krigshetsande bidrar även till stora Ukrainska förluster.

Så du är orolig över de Ukrainska förlusterna?
Citera
2022-11-15, 10:08
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Du skrev att du höll med mig på mina två ståndpunkter, dvs att ryssarna måste nergöras och sedan hur man vidare kan krossa dem utan militär inblandning. När jag sedan frågade vad din synpunkt var, eftersom du inte gjort mer än hållit med var ditt svar att du först svarat ironiskt och sedan sarkastiskt. Du förstår vad det betyder va?

Hur ska du ha det? Det enda jag kan tyda det som är att du inte vill se ryssarna förlora och egentligen inte höll med, eller ska man uppfatta det som trippelsarkasm? Är fallet så borde du ha bättre vett och inse när det är lämpligt, och om inte bibehåller jag mitt omdömme om dig.

Oavsett missförstånd eller ej är det pga att du antingen förvirrat hela dialogen till pannkaka eller att du, som jag skrev har en jakande inställning men helt annan agenda egentligen.

Någon ursäkt får du dock inte.

Jisses..

Du får tro vad du vill, då vi lever i ett fritt land.

Men faktum kvarstår att jag höll med, men att du anklagar efter att jag höll med dig. Det kommer du inte undan hur mycket du försöker vrida och vända.

Jag kan erkänna att jag borde varit tydligare från mitt håll. Det ger dig dock fortfarande inte rätt att anta och förlöjliga att jag höll med dig.

Det kändes direkt från ditt håll efter att jag höll med dig, att det räckte inte, hade jag gett dig ett bättre formulerat svar som du tyckte du var värd hade det fortfarande inte varit tillräckligt.

Men nog om det.

Min bild kring vad du är för en person är glasklar och ser inget meningsfullt i att ge dig det du vill ha. Försök att i framtiden va lite försiktigare. Tips i all välmening.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det är ju bara inte svensk media som befinner sig i Ukraina och själva räknar stupade. Man får bedöma trovärdigheten på andras rapportering.

Och iaf jag har aldrig hört svensk media rapporterat om antalet döda ryska soldater utan att ange källa, och att det är svårt att bedöma trovärdigheten.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Vilken svensk media läser du? DN angav i helgen uppgifter om 100-200 dödade ukrainska soldater per dag. Duger inte det?
Citera
Medlem
Mycket kritik mot kriget o ryssarnas framfart i Kherson

Enligt Putin o Ryssland skall dessa kritiker fängslas eftersom Kherson tillhör Ryssland men Putin bara sväljer o tittar på.

Krigshandlingar mot Ryssland - när Ukraina dödar rysk soldat i annekterade områden som tillhör
Ryssland är detta en krigshandling mot Ryssland o specialoperationen har övergått till krig-
hur kan då ordet krig vara förbjudet för Ryssland som oförskyllt blivit attackerade i sitt eget land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in