2022-11-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Var skrev jag det?

Hade aldrig hört talas om köttfärs i en risgröts korv (låter som halvfabrikat i mina öron). Fick intrycket av att du försökte trolla.
Citera
2022-11-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde96
Hade aldrig hört talas om köttfärs i en risgröts korv (låter som halvfabrikat i mina öron). Fick intrycket av att du försökte trolla.
Google vet du - en lysande uppfinning som man BÖR ha tagit del av år 2022 om man ska var med i gemet. Du har säkert aldrig hört talas om sotolon heller - men lik förbannat äter du säkert potatis.

https://www.coop.se/handla/varor/kott-fagel-chark/notkott/fars-burgare/notfars-12-7300156577245
Citera
2022-11-14, 18:58
Medlem
Citat:
Google vet du - en lysande uppfinning som man BÖR ha tagit del av år 2022 om man ska var med i gemet. Du har säkert aldrig hört talas om sotolon heller - men lik förbannat äter du säkert potatis.

https://www.coop.se/handla/varor/kott-f-----chark/notkott/fars-burgare/notfars-12-7300156577245

Vad är fördelarna med färsen i grötkorv?
Citera
2022-11-14, 19:00
Medlem
Citat:

https://www.coop.se/handla/varor/kott-f-----chark/notkott/fars-burgare/notfars-12-7300156577245

Absolut, äter potatis också.
Citera
2022-11-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Om det inte hjälper att steka samma dag som du köpt kan det vara värt att testa en annan butik. Jag tror du kommer på svaret bara du rotar vidare i detta och kollar upp alla möjliga anledningar ordentligt.

En annan kommentar berättade om nötfärs i risgröts förpackning. Har aldrig hört talas om innan. Något du med mer kunskap kan rekommendera?
Citera
2022-11-14, 19:08
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Vad är fördelarna med färsen i grötkorv?

Färsen håller sig mycket längre i korv.

Testade en gång men gillade det inte, färsen blir mer finfördelad och kompakt i korven, funkar kanske bra för typ köttbullar men inte för köttfärssås.
Citera
2022-11-14, 19:16
Medlem
Karmans avatar
Vartannat paket köttfärs man köper är ju ankommet av bakteriell tillväxt och luktar mer eller mindre illa. Rena lotteriet att köpa köttfärs.
Citera
2022-11-14, 19:32
Medlem
Citat:
En annan kommentar berättade om nötfärs i risgröts förpackning. Har aldrig hört talas om innan. Något du med mer kunskap kan rekommendera?

Jag vet att Coop säljer den ibland, fryst. Men jag har aldrig provat så jag kan inte uttala mig. Dock borde rullpacken göra att mindre syre kommer åt färsen, så det kan absolut vara värt att prova.
Citera
2022-11-14, 19:40
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vartannat paket köttfärs man köper är ju ankommet av bakteriell tillväxt och luktar mer eller mindre illa. Rena lotteriet att köpa köttfärs.

Köp dagens nymalda på Ica,Coop,hemköp eller Willys tidigt , 2 dar senare är den sämre o sista dagen stek/kokbar men inte färsk

Tubfärs är för matlagning kokt/stekt och inte för råbiff
Citera
2022-11-14, 19:44
Medlem
Skulle kunna vara att kossorna flyttat in för vintern, med foderbyte som följd. Vet att det påverkar mjölksmaken iaf.
Citera
2022-11-14, 19:45
Bannlyst
Man har ju hört att dom fuskar såhär utrikes, dvs tar gammalt kött och säljer det som färskt, tack vare pandemin
Citera
2022-11-14, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Köp dagens nymalda på Ica,Coop,hemköp eller Willys tidigt , 2 dar senare är den sämre o sista dagen stek/kokbar men inte färsk

Tubfärs är för matlagning kokt/stekt och inte för råbiff
1+

Game changer. Färsen i plast paketen är gråa egentligen, med färgade med kemikalier för att se fresha ut. satan så äckligt egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in