2022-11-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Tack för svar!
Kan du kanske förklara hur? Eller varför det kan hända?

Också nyfiken. Aldrig varit med eller hört om någon substans som ska kunna korsvisa på zopiklon.

Men sen kan jag ju fråga dig också:
Menar du att detta hänt dig? Under vilka omständigheter? Jobb/laro/körkort/etc?

Handlade det om en sticka? (Frågar bara för att det är rätt ovanligt att ta på det. Finns sällan på multistickorna och det är rätt dyrt att köpa enskilda för bara detta).
Skulle isf mer tippa på att det är fel på stickan och då borde ju en labb-analys göras eller en till sticka tas?
Citera
2022-11-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Sertralin e ju inte nåt man blir berusad av. Varför ska du noja på de?
Men syns det på ett drogtest saliv som testar 26 substanser. ?
Citera
2022-11-13, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Men syns det på ett drogtest saliv som testar 26 substanser. ?

Nej varför skulle dom kolla efter något som inte är narkotikaklassat? Skulle dom se det har du ju inte gjort något olagligt eller knarkat så fattar inte?
Citera
2022-11-14, 07:37
Medlem
Citat:
Nej varför skulle dom kolla efter något som inte är narkotikaklassat? Skulle dom se det har du ju inte gjort något olagligt eller knarkat så fattar inte?

Om du tagit ett läkemedel som inte är förskrivet till dig så kommer du absolut få problem med vissa vårdinsatser etc även om det inte är narkotika klassat. Tror dock inte lagen säger något om det.
Vilka substanser som kollas efter beror helt på vad det rör sig om och vart det labbas. Svarats på ett par ggr nu
Citera
2022-11-14, 09:44
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Också nyfiken. Aldrig varit med eller hört om någon substans som ska kunna korsvisa på zopiklon.

Men sen kan jag ju fråga dig också:
Menar du att detta hänt dig? Under vilka omständigheter? Jobb/laro/körkort/etc?

Handlade det om en sticka? (Frågar bara för att det är rätt ovanligt att ta på det. Finns sällan på multistickorna och det är rätt dyrt att köpa enskilda för bara detta).
Skulle isf mer tippa på att det är fel på stickan och då borde ju en labb-analys göras eller en till sticka tas?
Hej!
Detta hände min kompis på en LVM/sis. Personalen har skickat det på analys så vi får se vad som händer. Tror inte att han skulle ljuga om detta.
Citera
2022-11-14, 11:58
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Tack för svar!
Kan du kanske förklara hur? Eller varför det kan hända?

Stickorna ger knäppa, falska utslag hellre än att missa ett positivt prov.
Citera
2022-11-14, 15:23
Medlem
D-izzys avatar
[quote=mongomanish|82248601]Är det ett nödfall? För att svara på frågan, det skulle säkert gå bra. Skulle jag chansa? Nej.

Tack för svar. Det var ett nödfall, och jag valde att chansa. Lyckligtvis gick det vägen denna gången, men kommer inte chansa igen. Förhoppningsvis får jag tillbaka mitt recept igen.
Citera
2022-11-14, 16:53
Medlem
Jag visade positivt på benzo och kokain på pissprov idag. Tog även salivprov och de sa att de visar ännu tydligare på drogtest säger dom?

Tog kokain i onsd/torsd senast, idag är de måndag. Benzo i torsd eller fredags.

Finns de något sätt för mig att få ut drogerna ur kroppen?
Citera
2022-11-14, 19:23
Medlem
Citat:
Men det står inte Sertralin nånstans på något provresultat om man tar drogtest via saliv som skickas till labb ?
Citera
2022-11-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Tja!

Blev inskickad på blodprov av polisen igår 10/11 vid 21.00 tiden.

Festade i fredags - lördag ( 4-5/11 ) och tog centralstimulerande och lite röka.

Nekade pissprov så dom tog bara blod på mig.

Tror ni jag klarar mig?

Citerar mig själv igen då jag blir tokig på detta… har sån grov nojja över vad analysen kommer visa, kan någon lugna mig med vad ni tror? Tog 1.5 E, en del 3cmc, kanske 2 linor kokain och 2-3 linor amfetamin. På lördag runt 16-17 tiden rökte jag 2 svaga jollar med en polare, Max 0.1-0.2 i varje. Innan det har jag inte rökt på 5-6 veckor.
Citera
2022-11-14, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Men det står inte Sertralin nånstans på något provresultat om man tar drogtest via saliv som skickas till labb ?

Hallå dom letar efter narkotikaklassade droger i salivtesten inget annat såvida inte dom inte gjort en extra beställning men tvivlar på att dom lägger extra slantar på att hitta antidepp då det varken e olagligt eller gör dig berusad... Skärp dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Citerar mig själv igen då jag blir tokig på detta… har sån grov nojja över vad analysen kommer visa, kan någon lugna mig med vad ni tror? Tog 1.5 E, en del 3cmc, kanske 2 linor kokain och 2-3 linor amfetamin. På lördag runt 16-17 tiden rökte jag 2 svaga jollar med en polare, Max 0.1-0.2 i varje. Innan det har jag inte rökt på 5-6 veckor.

5 dagar sen intagen innan proven alltså? Då bör det vara lugnt. Tänk på att THC i blodet gäller inte samma regler som i urin. Gäller alla droger iofs men speciellt cannabis då det sätter sig i fettet.

3 dagar efter intag borde du inte ha något kvar i blodet, 5 dagar borde vara ett säkert kort.

Du kan nog lugna dig. Hur som hoppas jag det går bra.

Peace
Citera
2022-11-15, 06:41
Medlem
Citat:

5 dagar sen intagen innan proven alltså? Då bör det vara lugnt. Tänk på att THC i blodet gäller inte samma regler som i urin. Gäller alla droger iofs men speciellt cannabis då det sätter sig i fettet.

3 dagar efter intag borde du inte ha något kvar i blodet, 5 dagar borde vara ett säkert kort.

Du kan nog lugna dig. Hur som hoppas jag det går bra.

Peace

Ja cirka 5 dagar blir det då. Jag har sett nån här bland alla inlägg här som skrev att den torskade efter 5 dygn för på analys i blod kan dom se så jäkla låga koncentrationer? Men hur mycket behövs för att man faktiskt ska bli dömd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in