2022-11-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Analys är 10ng/ml i Skåne. Men då är det för man misslyckades med 20ng/ml

Håller just nu på att äta några tabletter aktivt kol varje dag för att se om jag kan snabba på processen att bli ren. Tror jag kan bli ren på 2 veckor med denna metod
Är väldigt nyfiken på denna metod. Har slut på prodiagnostics-stickor annars hade jag testat det också.
Kul att du testar det och skriv gärna här i tråden hur det gick. Metaboliterna ska binda till kolet har jag läst.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulinosen
rökte dagligen i många månader, lite oklart precis hur länge.

Men jag har varit utan nu i över 5 veckor sen tog jag ett litet återfall, några bloss.

Men är bara positiv på 50ng, så hur länge kan de ta innan de 50mg försvinner? har så dålig koll.

edit: 50ng inte 50mg.

Många faktorer som spelar in där bland annat hur mycket kroppsfett du har för metaboliterna binder till fettvävnaden.
Tog mig några dagar att gå från 100ng till 25ng. Jag tränar en del och har inte så mycket kroppsfett.
Då hade jag rökt 1 månad rätt sporadiskt. Tog testet efter att jag inte rökt på 3v.
Citera
2022-11-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Dom enda drogtesterna som upptäcker i stort sett allt inklusive nätdroger är dom där testen där man gurglar runt en gul vätska i munnen för att sedan spotta ut i en behållare. Jag lämnade ett sånt test en gång och dom såg alla läkemedel jag gick på för tillfället. Helt sjukt.

Dom kollar dock aldrig efter kratom om man lämnar pissprov.

Inte helt sant.
Syns alltid på salivprov, som du säger.
Syns även om de labbar och om de har urinsticka för khat.
Citera
2022-11-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Låter lite för bra för att vara sant. Varför använder inte polisen och arbetsgivare det i så fall. Låter som en billig produkt, men kan ha fel här.

Skickades det på analys, eller får man besked inom kort?

Tops är väl hyfsat träffsäkert och där visar den inom ca 5 minuter, visar dock inte alla preparat.

Jobbat på plats där vi använt dessa och de Är långt ifrån billiga.
Våra labbades i Tyskland - fanns inget labb här som gjorde dessa än då och då tog de 6-10 dagar, och du får en lista på alla substanser som påträffats. (Inte ALLA alla, utan snarare alla som är läkemedels- eller narkotika-klassade och icke receptfria. Men ja i stortsett alla).

Anledningen då till att polisen inte använde det va helt enkelt att de inte hade blivit godkänt för användande inom rättsväsendet i Sverige än.
Plus att de ändå generellt ”måste” ta ett snabbprov och då kan de lika gärna skicka den urinen på analys med.
Dessutom va de åtminstone då väldigt dyra.
Citera
2022-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHooligan
Är det någon som lämnar körkortsprover? Kollar de efter Mitragynin?

Nu är det någon som skrivit över dig att de bara skulle testas för vissa substanser, vet inte om du med fått det?
När jag tog kort för några år sen testades jag för allt iaf. Inklusive ”droger från växt och svampriket” - något som brukar betecknas med ”khat”
Citera
2022-11-11, 06:08
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Inte helt sant.
Syns alltid på salivprov, som du säger.
Syns även om de labbar och om de har urinsticka för khat.

Det tillhör dock inte rutin att testa för kat Då måste misstanke om att man använt just kat finnas.
Citera
2022-11-11, 11:33
Medlem
Tja!

Blev inskickad på blodprov av polisen igår 10/11 vid 21.00 tiden.

Festade i fredags - lördag ( 4-5/11 ) och tog centralstimulerande och lite röka.

Nekade pissprov så dom tog bara blod på mig.

Tror ni jag klarar mig?
Citera
2022-11-11, 11:35
Medlem
Palisongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammis
Tja!

Blev inskickad på blodprov av polisen igår 10/11 vid 21.00 tiden.

Festade i fredags - lördag ( 4-5/11 ) och tog centralstimulerande och lite röka.

Nekade pissprov så dom tog bara blod på mig.

Tror ni jag klarar mig?

Borde vara lugnt med CS iaf, röka vet jag inte riktigt. Kanske kan sitta i marginellt längre om man brukat en längre period osv
Citera
2022-11-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Borde vara lugnt med CS iaf, röka vet jag inte riktigt. Kanske kan sitta i marginellt längre om man brukat en längre period osv

Aa jag tog ganska mycket cs, 1 E och uppskattningsvis 0.6g kola/ 3cmc. Tror du det är lugnt ändå?

Inte rökt på 2 månader innan i helgen, och delade 2 små spliffs med en polare
Citera
2022-11-11, 11:46
Medlem
Palisongs avatar
Citat:
Aa jag tog ganska mycket cs, 1 E och uppskattningsvis 0.6g kola/ 3cmc. Tror du det är lugnt ändå?

Inte rökt på 2 månader innan i helgen, och delade 2 små spliffs med en polare

Ja det borde vara lugnt och om jag verkligen ska dra en chansning så tror jag du kommer klara dig undan.

Citat:
Hur länge kan man spåra cannabis i blodet?
Cannabis kan vid dagligt missbruk spåras upp till max 7 dygn i blodet. Om en person bara har rökt en gång, kan det spåras i max ca 24 timmar.

https://www.ferle.se/cannabistestning/
Citera
2022-11-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Ja det borde vara lugnt och om jag verkligen ska dra en chansning så tror jag du kommer klara dig undan.

Tack för svar dom tog ju kortet så länge så det är väl bara att invänta analysen…
Citera
2022-11-11, 12:03
Medlem
Palisongs avatar
Citat:
Tack för svar dom tog ju kortet så länge så det är väl bara att invänta analysen…

Ouch, det har jag råkat ut för med och det gick inte så bra för mig

Håller tummarna för dig kompis
Citera
2022-11-11, 14:52
Medlem
Pumpleffes avatar
3-cmc. Sett många frågor men få svar. Detektionstid på analys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in