Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Men det är ju just agendan med "bekämpandet av miljöhotet", som den dagen när det verkligen implementerats fullt ut enligt planerna, kommer att göra de redan mäktiga ännu mycket mäktigare!
Tror du verkligen att personer som älskar makt skulle ha något emot att få mer makt? varför skulle de ha det?
Jag är osäker vad du syftar på med "om de som älskar makt skulle ha något emot att få mer makt?”. Personligen misstänker jag att risken är överhängande för att mänskligheten är för sent ute. Då besannas FN:s generalsekreterares varning om ett ”klimathelvete”.
Det innebär att kritiska trösklar i ”reglersystemet” redan har överskridits, så ingen återvändo finns.
Troligen går det då inte att utesluta ett mer dramatiskt förlopp i stil med en global ”klimatrevolution”.
Om situationen är så allvarlig som jag befarar måste givetvis alla försök att snabbt avvärja den akuta faran för en total kollaps, ha högsta prioritet. Sannolikt kommer de med makt att därvid försöka bibehålla sin makt inom ramen för respektive lands/stats konstitution om så är möjligt. Men det är ren spekulation från min sida, då rivalitet om ev kvarvarande begränsade tillgångar kommer att ta fram de sämre sidorna hos den ”aggressiva apan” vilket kan leda till att vår västerländska civilisation faller samman.