2022-11-14, 15:49
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Fel. Tove flyttade inte ihop med AW någon eller några veckor tidigare innan hon mördades.

En skribent som bor i närheten av AW har sett att Tove och hennes pappa har kommit med flyttkartonger till AW:s lägenhet, så hon var på väg att flytta ihop med AW. Hon bodde alltså fortfarande med pappan.

Försök hålla dig till sanningen.

Denna kommentarer påstår annat av en som bodde i närheten av AW.

Kände inte dig personligen Tove, träffade Albin o dig ibland ute med hunden.
Du flyttade in till Albin några dagar innan den hemska helgen.

Dagar gick till nån vecka, du blev inte hittad. Va hade dem gjort dig.
Efter 17 dagar fann dom dig, tyvärr ett tragiskt meddelande.
För ung att de tog dig från din familj och pojkvän.
Bara nåt som aldrig få hända.
Så ont i mitt hjärta när man tänker på vad har du blivit utsatt för, det går inte en dag man inte undrar. VARFÖR 😪
Så till alla dina nära och kära och Albin. Man kan inte annat än att bli så berörd av detta.
Styrke kramar till er alla i massor 😢❤”
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid06D8AZLtjkScpypHCH7hFkiQ mEuwREKDsthHA5nQZkeBoetHAFqCUJoLAg8HNunqMl&id=1000 05615015716

Screenshot på kommentaren:
https://ibb.co/GscD6Bv
Senast redigerad av thevowww 2022-11-14 kl. 15:53.
Citera
2022-11-14, 15:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja? 🤔 Mobilpejlingsspår kan väl betraktas som en stark indikation på att någon befunnit sig på en viss plats vid en viss tid?

Ja och nej; de hade kanske inte explicit gått ut med att det handlar om inkomna tips från vittnen men å andra sidan skulle de nog inte heller ljuga om det.

De hade sagt som vanlig. Inga kommentarer med hänvisning till fu-sekretessen.
Ja, mobilspår är en stark indikation, men jag visste inte att deras mobiler uppehållit sig vid dammen eller att Ts pejlats där.
Senast redigerad av sybel 2022-11-14 kl. 15:58.
Citera
2022-11-14, 15:52
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Stämmer det här?
Otroligt förvirrande när man har satt samma namn på två olik dammar.

https://kartor.eniro.se/?c=57.445123,15.055947&z=15&d={%22m%22:[[57.449914,15.051613,%22F%C3%B6redadammen%3F%0AHar% 20t%C3%B6mts%20och%20fylls%20nu%20%C3%A5ter%20p%C3 %A5.%22,1],[57.436635,15.072727,%22Kvarndammen%3F%0ADykningar% 20p%C3%A5g%C3%A5r%20nu%2014%2F11%22,1]]}&q=%22vetlanda%22;geo

Det finns även en liten damm på kyrkogården vet någon om man letat där ?
Citera
2022-11-14, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kan ju likagärna ha varit polisen som gjort detta märke efter de har gjort undersökningar runt huset.
för mig är det ett märke och inget skoavtryck som du "bekräftade".
Märket kan komma från en sko, det kan även komma från något annat.
Det kan komma från de inblandade, men det kan även komma från någon annan.
Du drar väldigt snabba slutsatser och det skapar trådsanning.
Nu ska vi fokusera på vad det är för sorts märke och hur det skulle kunna ha uppkommit, alltså teorier. Det finns inte på världskartan att du skulle kunna titta på någons bild på en skärm och till 100% veta att det är ett skomärke eller att det är från någon av dom inblandade.

Jodå, det är sulan på en sko!

Att det kommer från en skosula med mycket karakteristiska V eller U i mitten av sulan kan man inte missa. Tycker mig personligen känna igen det där mönstret, och då är det troligen från några skor jag haft i jobbet. Det som behöver identifieras är mönstret, och vilka skor JJ haft på fötterna, och även MH.
https://ibb.co/wRySc9y
Senast redigerad av Haldane 2022-11-14 kl. 15:56.
Citera
2022-11-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, mobilspår är en stark indikation, men jag visste inte att deras mobiler uppehållit sig vid dammen eller att Ts pejlats där.

Nej det verkar vara en helt ny uppgift, iaf för mig, har du någon källa att hänvisa till?
Citera
2022-11-14, 16:00
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
Tror t.o.m. att det är enklare än så. Saknas impulskontroll så kan en härdsmälta ske. Räcker med en blick eller ett konstigt ord. JJ är nog delaktigt till att det blev som det blev. Därav tystnaden. Å att erkänna gravfridsbrott vore dumt om man kan hålla tyst och hoppas att MH tar på sig allt
Jag misstänker grannen. Det gör inte åklagare Rullman. Grannen som hört de hårda dunsarna håller sej framme när en av tjejerna åker till Donken för att få höra mer om vad dunsarna gällde.. Hans granne lättar sitt hjärta och han beslutar sej för att hjälpa sin granne.

Tjejernas bil är synlig på väg mot dumpningsplatsen något senare. Kan tänka mej att grannen kör bilen medan tjejerna städar. Åklagare Rulle vägrar säga om nån av tjejerna varit synliga på de kamerabilder som visar bilen på väg. Varför mörkar Rulle allt som kan vara av intresse. Vad är han rädd för?
Citera
2022-11-14, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Varför måste man vara nedlåtande i sina kommentarer? Jag har rätt till mina teorier precis som du.
Därför att det låter som fan om dunsarna kommer från taket ute och de har ju sitt rum precis där under. Man kan inte alltid placera rätt varifrån ljuden kommer.

Förklara det här då från det andra vittnet? ljuden kom från badrummet och väggen vid ytterdörren, det är ju precis åt andra hållet än mot fönstret och stegen. Kopierat från GrevensFB sammanfattning.

Sonen i grannfamiljen under JJ uppger i podden ”Försvunnen” och till SVT:
Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.
- Hörde inga skrik eller röster
- Dunsarna var vid 3 på natten
- ”Det hördes jättehögt, från det hörnet”. Den misstänktes badrum ligger i det hörnet. Han vet det eftersom lägenheternas planlösningar är nästan identiska.
- Pappan sa att ”det här är ovanligt ljud, det brukar inte vara så”.
- Andra helger kunde det vara andra ljud, festljud, enligt pappan
- Kvinnan brukade ha fester hemma, uppger grannsonen
Sonen knackar på JJ:s dörr:
- Sonen går upp till JJ:s dörr. Samtidigt står pappan kvar nere utanför familjens lägenhetsdörr och ser på.
- Sonen ringde på dörren. Ingen öppnade. Väntade en minut. Ringde igen. Under den andra gången hörde han någon som sparkade. På vad han uppfattar som på innerväggar, inifrån.
- Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Han uppfattade ljuden komma från badrummet.
- Det lät som att någon sparkade 5-10 sparkar. Sparkarna sker efter han ringt på dörren.
- Ingen öppnade. Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
- Inne i lägenheten diskuterar fadern och sonen om de ska larma eller inte. ”Vi var oroliga”.
Citera
2022-11-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Förklara det här då från det andra vittnet? ljuden kom från badrummet och väggen vid ytterdörren, det är ju precis åt andra hållet än mot fönstret och stegen. Kopierat från GrevensFB sammanfattning.

Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.
- ”Det hördes jättehögt, från det hörnet”. Den misstänktes badrum ligger i det hörnet. Han vet det eftersom lägenheternas planlösningar är nästan identiska.
- Sonen går upp till JJ:s dörr. Samtidigt står pappan kvar nere utanför familjens lägenhetsdörr och ser på.
- Sonen ringde på dörren. Ingen öppnade. Väntade en minut. Ringde igen. Under den andra gången hörde han någon som sparkade. På vad han uppfattar som på innerväggar, inifrån.
- Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Det lät som att någon sparkade 5-10 sparkar. Sparkarna sker efter han ringt på dörren.
- Inne i lägenheten diskuterar fadern och sonen om de ska larma eller inte. ”Vi var oroliga”.

LÄRDOM: Larma hellre en gång för mycket än en gång för lite..

Det som gör mig så ledsen är att paniken TT måste ha upplevt...... Brutalt och fruktansvärt på alla sätt och vis!
Citera
2022-11-14, 16:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Tyvärr hittades hon så långt efter försvinnandet så ev droger har gått ut efter så lång tid tyvärr :/

Den nedbrytning av drogen som du åsyftar är beroende av fungerande organ, främst levern. Den upphör givetvis när döden infaller.
Citera
2022-11-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
LÄRDOM: Larma hellre en gång för mycket än en gång för lite..

Det som gör mig så ledsen är att paniken TT måste ha upplevt...... Brutalt och fruktansvärt på alla sätt och vis!

Håller med dej, det är hemskt och sannolikt då dom ströp tove o dunsarna var för att få ner henne på golvet och sprkarna är de sista ropet på hjälp
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25

Ljuden:

Det var nån i tråden som hade kollat på planlösningen och badrummet låg inte där som grannen hade beskrivit.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
En annan hetsporre? du kan citera mig om du så gärna vill.
Jag bad dig visa bevis på ditt påstående om att lådan var intressant för du sa att det var misstänkt att lådan fanns precis innan händelsen och försvann direkt efter.
Det ända bevis du kom med var en bild på från google streetview att lådan fanns på bild någon gång under oktober månad och att den sen var borta när det trillade in bilder efter händelsen.
Det är sista gången jag förklarar för dig att lådan kunde lika gärna ha hamnat på bild den 1 oktober och försvunnit dagen efter den 2 oktober. Du har fortfarande inte kunnat bevisa det mer än att du blev förbannad att din "lådteori" inte höll.
Att jag är tidigare "kåkfarare" är väl ändå helt irrelevant? Det är väl snarare något som skulle kunna hjälpa till t.ex när folk frågat om restriktioner och andra kringliggande frågor om insidan.
Jag tänker inte sitta och berätta för dig varför jag är "kåkfarare", Men det är ingenting med droger, våldsbrott eller liknande.

Du har tjatat om den här lådan lika mycket som du tjatat om fönstret.
Lådan kan du inte uppenbarligen inte bevisa då du inte har datum på vilken dag den kom dit och vilken dag den försvann.
Fönstret låter för mig och många andra helt otroligt eftersom det är en balkong under, då måste dom ju först ha bökat upp henne på fönsterbrädan för att sedan med rejäl kraft kastat ut henne så pass långt att hon skulle missa balkongen. det är på snudd omöjligt då det är fönsterkarmar osv som blockerar MGM att få den kraften dom behöver.

Nehej, det skrev jag inte alls, jag skrev att lådan var där före, och borta efter, och det är fortfarande ett fullständigt korrekt påstående! Vi kan ta din besynnerliga upprördhet i saken via PM om så önskas, så andra slipper läsa dina tirader, jag kommer ignorera dig i fortsättningen, för du tillför enligt min mening ingenting!

Edit: Där hade vi den du valde att inte svara på!
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Senast redigerad av Haldane 2022-11-14 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in