2022-11-14, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Ny teori igen:

De har antingen kvävt T eller gett henne en överdos.
De 3 dunsarna som hörs är när de ska ta ut T fönstervägen, kroppen landar ju på taket där under först. En av grannarna sa ju att det lät som att taket skulle rasa in.
Sen de andra ljuden som lät som sparkar eller hammarslag, det är när en av de tar emot kroppen som åker nerför stegen som står där.

Taket i grannens lägenhet ja, ditt ägg.
Citera
2022-11-14, 14:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
https://www.vetlandaposten.se/2022-11-14/extra-ny-insats-i-utredningen--sjopolisen-fran-stockholm-soker-i-damm

Kvarndammen är alltså den damm som ligger ett par hundra meter från JJs lägenhet, inte den damm som tömdes.

Det måste ju vara viktiga saker de letar efter, såsom mobilen.

Ev ett mordvapen/tillhygge eller annat som kan kopplas ihop med mordet som är av avgörande betydelse.

Vad jag fattade det som av det lilla som syntes i ingressen i Vetlandaposten häromdan, håller man på att återfylla den damm som tömdes tidigare, trots att det syntes en massa grejor som var kvar på botten.

Det fick mig att tänka att de sökningar man har gjort tidigare gjorda för att söka något som man kan hitta med metalldetektor (vilket ju användes).
Citera
2022-11-14, 14:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Sjöpolisen från Stockholm söker eventuella tillhörigheter som kan kopplas till Tove i kvarndammen i vetlanda idag. Har hört att JJ s pappa har lämnat Sverige, vet inte vart och om det ligger nån sanning i det

Bra, tack för uppdatering!

Det var någon i tråden som skrev för ett tag sedan att han förberedde sig för en resa.

Tror ni inte det är TT:s telefon man letar efter?
Citera
2022-11-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Det var någon i tråden som skrev för ett tag sedan att han förberedde sig för en resa.

Ja och andra ev tillhörigheter. Kvarndammen ligger ett stenkast från JJ s lägenhet. Ja Vetlanda är så litet så inget förvånar mig om det är sant om honom
Citera
2022-11-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag håller med att tystnaden är en viktig pusselbit.

Dels att Tove inte skrek, sopade iaf inte hörbart, och att tjejerna inte hördes snacka fast dom (iaf minst en) uppbenbarligen var där. Det går inte att komma ifrån, tack vare grannen!

Tystnaden och fullföljandet av brottet är spöklikt, som att det fanns ett djupare samförstånd.

Jag avskyr att tänka att de ändå måste ha varit två om det här.
Det är riktigt läskigt att det kan gå till så här.

Kanske t o m Tove tänkte att MH:s närvaro var lite lugnande?

Ett fall jag tänker på som jag sett på YT, är ett fall där fyra tjejer dödar en kompis. Om jag inte minns fel, så är det en som är typ ledare, som får med sig sin kompis på det här. Men det som är det mest underliga är hur ytterligar två tjejer luras in i ett fruktansvärt mord på den mycket unga tjejen. De kände inte ens offret.

USA förstås.

Så hur kan en sådan dynamik uppstå och hur kan personer medverka i något som inte (kanske) ens handlar om deras egen konflikt?

Vi får väl se om vi får någon slags svar. Något som kan kännas begripligt?

För jag tror som du, att konflikten verkligen är en skitgrej från början. Det är därför inget kommer fram om vad det handlat om. Konflikten har spårat ur i en "knäpp" hjärna som förstorar upp allt till för oss helt oproportionerliga dimensioner.

När man blir kvävd eller strypt kan man tyvärr inte skrika. Jag har själv blivit det, först nedslagen på golvet i hallen, sedan la sig personen så jag inte kom loss och med ena handen om jag minns rätt över min mun. Jag minns inte exakt hur det var mer än jag varken kunde andas eller skrika på hjälp eller röra mig. Om det funnits en vägg vid mina fötter så hade jag kanske kunnat sparka, vilket jag gissar att Tove gjorde. Jag hade dödsångest och önskar ingen ska behöva uppleva det. Plötsligt släppte han taget och jag hann fara upp och springa mot dörren som han låst och ut.
Citera
2022-11-14, 14:33
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Taket i grannens lägenhet ja, ditt ägg.

Ja, och ljuden kan färdas på olika sätt, eller hur. Han ändrade ju sin story hela tiden och tror nog inte att han kunde placera vart ljuden kom ifrån.
Besvärar mig inte att svara på din kommentar om att jag är ett ägg.
Citera
2022-11-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
När man blir kvävd eller strypt kan man tyvärr inte skrika. Jag har själv blivit det, först nedslagen på golvet i hallen, sedan la sig personen så jag inte kom loss och med ena handen om jag minns rätt över min mun. Jag minns inte exakt hur det var mer än jag varken kunde andas eller skrika på hjälp eller röra mig. Om det funnits en vägg vid mina fötter så hade jag kanske kunnat sparka, vilket jag gissar att Tove gjorde. Jag hade dödsångest och önskar ingen ska behöva uppleva det. Plötsligt släppte han taget och jag hann fara upp och springa mot dörren som han låst och ut.
Precis. Jag tror det var precis det grannen hörde när han ringde på hos MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ny teori igen:

De 3 dunsarna som hörs är när de ska ta ut T fönstervägen, kroppen landar ju på taket där under först. En av grannarna sa ju att det lät som att taket skulle rasa in.
Sen de andra ljuden som lät som sparkar eller hammarslag, det är när en av de tar emot kroppen som åker nerför stegen som står där.

Uteslutet av flera skäl, dels är ”taket” vid balkongen för smalt och sen tar man inte emot 60 kg från ca 2 m fallhöjd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nähä! Är det då NOAs folks telefonföljning som de arbetar efter månne? Starka indikationer måste de fått någonstans ifrån annars hade inte så stora insatser gjorts och görs.

Ja? 🤔 Mobilpejlingsspår kan väl betraktas som en stark indikation på att någon befunnit sig på en viss plats vid en viss tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Om de hade fått in några tips så hade de inte talat om det ändå

Ja och nej; de hade kanske inte explicit gått ut med att det handlar om inkomna tips från vittnen men å andra sidan skulle de nog inte heller ljuga om det.

De hade sagt som vanlig. Inga kommentarer med hänvisning till fu-sekretessen.
Citera
Medlem
Citat:
Ny teori igen:

Man hör ju skillnad på om det är taket ovanför eller om någon dumpar ca60kg rakt på ett väldigt klent altantak/balkong.
Dom flesta taken till olika uterum brukar ju dessutom inte vara allt för grovt byggda. tror nästan att taket eller iallafall en hel del saker runtomkring skulle gå sönder direkt.
Det kräver så extremt mycket mer energi och psyke att slänga ut någon från ett fönster på 3e våningen än att frakta ner genom trapphuset.
Det är min teori på varför fönstervägen är helt orimlig.
Citera
2022-11-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ok
Man gissar och spekulerar så människor kommer iklämm det är tråkigt men alla vill bara väl.

Vad säger man i Vetlanda om denna sorgliga historia ?
Vad tror ni/du hände ?
Det är riktigt ruskigt och ledsamt att detta har fått ske. Hela vetlanda är skakade
Citera
2022-11-14, 14:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sökning i Kvarndammen.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Vi får hoppas att det är TTs som man letar efter i Kvarndammen och som hittas för denna är mycket viktig.

Fast vad går det att få fram på denna efter kanske fyra veckor i vatten? Om nu inte polisen redan har hittat den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in