2022-11-14, 15:15
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Varför måste man vara nedlåtande i sina kommentarer? Jag har rätt till mina teorier precis som du.
Därför att det låter som fan om dunsarna kommer från taket ute och de har ju sitt rum precis där under. Man kan inte alltid placera rätt varifrån ljuden kommer.

Är det dunsar så lovar jag att det blir tydligt varifrån ljudet kommer. Bor i ett his byggt ungefär på samma tid som JJs hus och vi kan lätt placera från vilket rum ljuden kommer. Man hör, också om det låter utifrån, tydligt var ljudkällan är.
Citera
2022-11-14, 15:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Eftersom det var polisen som hittade henne så tror jag inte att några andra vet vilket skick hon var i. Visst, sånt kan läcka ut, men jag ser det inte som troligt i det här avseendet.

Det verkar som att polisen har gjort ett bra jobb där och tjejerna har nog börjat prata med dem. Jag kan inte minnas något annat fall (som jag följt här) där inga detaljer redovisas eller läcker ut under så lång tid.
Citera
2022-11-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
En annan hetsporre? du kan citera mig om du så gärna vill.
Jag bad dig visa bevis på ditt påstående om att lådan var intressant för du sa att det var misstänkt att lådan fanns precis innan händelsen och försvann direkt efter.
Det ända bevis du kom med var en bild på från google streetview att lådan fanns på bild någon gång under oktober månad och att den sen var borta när det trillade in bilder efter händelsen.
Det är sista gången jag förklarar för dig att lådan kunde lika gärna ha hamnat på bild den 1 oktober och försvunnit dagen efter den 2 oktober. Du har fortfarande inte kunnat bevisa det mer än att du blev förbannad att din "lådteori" inte höll.
Att jag är tidigare "kåkfarare" är väl ändå helt irrelevant? Det är väl snarare något som skulle kunna hjälpa till t.ex när folk frågat om restriktioner och andra kringliggande frågor om insidan.
Jag tänker inte sitta och berätta för dig varför jag är "kåkfarare", Men det är ingenting med droger, våldsbrott eller liknande.

Du har tjatat om den här lådan lika mycket som du tjatat om fönstret.
Lådan kan du inte uppenbarligen inte bevisa då du inte har datum på vilken dag den kom dit och vilken dag den försvann.
Fönstret låter för mig och många andra helt otroligt eftersom det är en balkong under, då måste dom ju först ha bökat upp henne på fönsterbrädan för att sedan med rejäl kraft kastat ut henne så pass långt att hon skulle missa balkongen. det är på snudd omöjligt då det är fönsterkarmar osv som blockerar MGM att få den kraften dom behöver.
Bry dig inte om honom... Han har helt snöat in på sin vilda teori att de dumpat kroppen genom fönstret. Det "finns" ju även "tydliga" fotspår som tyder på att någon släpat på något tungt nedanför..haha.. Som sagt, låt utredaren jobba i fred bara och invänta nästa fantastiska genombrott i utredningen bara.
Citera
2022-11-14, 15:24
Medlem
Glöm att kroppen kastats ner från ett fönster. Tjejerna hade iså fall varit misstänkta för grovt gravfridsbrott. Kroppen hade tagit skada av fallet och ansetts hänsynslöst.
Citera
2022-11-14, 15:24
Medlem
Har länge funderat. Delaktiga är dessa två häktade. Men jag är snarare övertygad om att det är MH som är drivande. Hon har tydligen ADHD och svårt med impulskontroll. Något fick bägaren att rinna över. Alkohol o droger kan bidra till att lättare tappa kontrollen. Tror inte mordet var planerat. MH har varit utbränd och deprimerad förmodligen pga sin ADHD. Vem vet hur mycket hon faktisk kommer ihåg av händelsen.
JJ håller nog snarare tyst då hennes fiende TT skadades och dog. Så hon agerar som ”vän” och håller tyst. Inte för att hjälpa MH, utan snarare för att TT död gagnar henne personligen.
Om TT var den där allt igenom snälla tjejen vet jag inte. Tjejer i flock kan vara mycket elaka och långsinta. Inget av dessa två falanger man vill vara vän med precis.
Min mening!
Citera
2022-11-14, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
Har länge funderat. Delaktiga är dessa två häktade. Men jag är snarare övertygad om att det är MH som är drivande. Hon har tydligen ADHD och svårt med impulskontroll. Något fick bägaren att rinna över. Alkohol o droger kan bidra till att lättare tappa kontrollen. Tror inte mordet var planerat. MH har varit utbränd och deprimerad förmodligen pga sin ADHD. Vem vet hur mycket hon faktisk kommer ihåg av händelsen.
JJ håller nog snarare tyst då hennes fiende TT skadades och dog. Så hon agerar som ”vän” och håller tyst. Inte för att hjälpa MH, utan snarare för att TT död gagnar henne personligen.
Om TT var den där allt igenom snälla tjejen vet jag inte. Tjejer i flock kan vara mycket elaka och långsinta. Inget av dessa två falanger man vill vara vän med precis.
Min mening!

Om jag vore JJ och så var fallet så hade jag lätt angett negern. Tror inte detta är så enkelt tyvärr.
Citera
2022-11-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Är ingen skoexpert, du syftar på JJ's dojor, inte avtrycket?
Ja precis. Dom som hon har på sig på hästbilderna. Det är samma ”tygflärpar” upptill som Blundstones har. Sen tycker jag sömmen mittpå mot skaftet skiljer sig lite mot dom jag har själv. Men det kan ju vara skillnad i modell och ålder kanske.
Citera
2022-11-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Blödande kropp? Det är inte konstaterat att hon har blött? Har hon ex dött genom kvävning så behöver det inte uppkomma något blod.

Nej precis jag svarade personen som pratade om att hon kanske hade blödigt
Citera
2022-11-14, 15:29
Medlem
Om det inte är så att JJ var delaktigt i att reta upp MH.
Citera
2022-11-14, 15:29
Medlem
Jag tror hon blev påbackad - erbjden skjuts. Avsiktligt eller olycka?
Citera
2022-11-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Om jag vore JJ och så var fallet så hade jag lätt angett negern. Tror inte detta är så enkelt tyvärr.

Tror t.o.m. att det är enklare än så. Saknas impulskontroll så kan en härdsmälta ske. Räcker med en blick eller ett konstigt ord. JJ är nog delaktigt till att det blev som det blev. Därav tystnaden. Å att erkänna gravfridsbrott vore dumt om man kan hålla tyst och hoppas att MH tar på sig allt
Citera
2022-11-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Konstigt att hon fortfarande är listad på birthday.se och ratsit.se.
rättsläkaren har väl inte skickat in dödsanmälan bör väl dock vara inskickad sen ca 3-5 dagar ratsit lite snabbare än mrkoll iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in