Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherLouie123
Varför måste man vara nedlåtande i sina kommentarer? Jag har rätt till mina teorier precis som du.
Därför att det låter som fan om dunsarna kommer från taket ute och de har ju sitt rum precis där under. Man kan inte alltid placera rätt varifrån ljuden kommer.
Förklara det här då från det andra vittnet? ljuden kom från badrummet och väggen vid ytterdörren, det är ju precis åt andra hållet än mot fönstret och stegen. Kopierat från GrevensFB sammanfattning.
Sonen i grannfamiljen under JJ uppger i podden ”Försvunnen” och till SVT:
Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.
- Hörde inga skrik eller röster
- Dunsarna var vid 3 på natten
- ”Det hördes jättehögt, från det hörnet”. Den misstänktes badrum ligger i det hörnet. Han vet det eftersom lägenheternas planlösningar är nästan identiska.
- Pappan sa att ”det här är ovanligt ljud, det brukar inte vara så”.
- Andra helger kunde det vara andra ljud, festljud, enligt pappan
- Kvinnan brukade ha fester hemma, uppger grannsonen
Sonen knackar på JJ:s dörr:
- Sonen går upp till JJ:s dörr. Samtidigt står pappan kvar nere utanför familjens lägenhetsdörr och ser på.
- Sonen ringde på dörren. Ingen öppnade. Väntade en minut. Ringde igen. Under den andra gången hörde han någon som sparkade. På vad han uppfattar som på innerväggar, inifrån.
- Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Han uppfattade ljuden komma från badrummet.
- Det lät som att någon sparkade 5-10 sparkar. Sparkarna sker efter han ringt på dörren.
- Ingen öppnade. Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
- Inne i lägenheten diskuterar fadern och sonen om de ska larma eller inte. ”Vi var oroliga”.