2022-11-14, 12:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vet inte.. lite konstigt är det, att vara född i Farshtun .. vad betyder det ?
Ledsen att jag frågar dig
Bra foto! Jo, det ser ut som ett fotavtryck. Men när är fotot taget? Det är många som lallat runt där.
Citera
2022-11-14, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag ska försöka. Men den andra bilden är ganska suddig. Jag jobbar på det.

Helt jävla otroligt att Polisen alltså inte varit där och gipsat dessa avtrycknpå baksida under JJ's fönster, det är fan tjänstefel!
Citera
2022-11-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det gör dom alltid tills dom hittat kroppen eller någon vital kroppsdel. I teorin kan dom ha hittat en arm i badrummet och ändå sagt att dom letar efter en levande person.

Ok tack för svaret.
Tycker för övrigt inte som några andra här inne att denna tråden är kass och missvisande, några troll finnes tyvärr men det får man räkna med. Själv tycker jag denna tråd för det mesta bidrar med väldigt intressanta teorier.
Citera
2022-11-14, 12:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag tyckte också att det såg ut som ett skoavtryck, men valde att inte skriva det, pga att det då kommer då en miljon teorier om det. 😂

Var exakt är märkena? Vid framsidan av huset, under JJs fönster? Kan någon rita på en google maps karta?
Citera
2022-11-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att det inte ens verkar varit en högljudd argumentation innan, pekar på någon sorts planering. Att inga skrik hördes tyder på ett plötsligt överfall med påse, buntband, skärp eller liknande. Dunsarna kan vara offret som vevar och drar ner möbler som bokhyllor eller tunga möbler som faller i golvet. Dom kanske drog in henne i badrummet just för att offret stretade emot och välte saker i vardagsrummet. Kanske tryckte dom ner henne på golvet och dom sista krafterna gick åt till att sparka i väggen i det lilla badrummet.
Jag tror att de har strypt Tove. Hon hör att grannen ringer på och försöker påkalla uppmärksamhet genom att sparka i väggen. Hon kunde inte skrika eftersom hon höll på att bli strypt. (Eller möjligen kvävd.)
Citera
2022-11-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Ok tack för svaret.
Tycker för övrigt inte som några andra här inne att denna tråden är kass och missvisande, några troll finnes tyvärr men det får man räkna med. Själv tycker jag denna tråd för det mesta bidrar med väldigt intressanta teorier.

Håller med. Att teorierna och tankarna spretar åt alla möjliga håll är inget konstigt då det finns så lite fakta på bordet. Det är ett förbryllande och ovanligt fall som engagerar många.

Är glad att så många lägger så mycket tid och bidrar med sin kunskap och egna teorier om vad som kan ha hänt. Tids nog får vi veta det mesta!
Citera
2022-11-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag tror att de har strypt Tove. Hon hör att grannen ringer på och försöker påkalla uppmärksamhet genom att sparka i väggen. Hon kunde inte skrika eftersom hon höll på att bli strypt. (Eller möjligen kvävd.)

Ja vi är inne på samma spår. Kvävning är vanligare än strypning när det kommer till kvinnor, just för att det vid strypning kräver ett större styrkeförhållande mellan offer och gm. Men nu var dom troligen två. En kan ha strypt/kvävt medans den andre höll fast.

Otäckt att grannen troligen stod några meter ifrån på andra sidan dörren!
Citera
2022-11-14, 12:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Något som jag funderat på ett tag är det här med att polisen tidigare utgick ifrån att hitta Tove vid liv..vad är det som gör att dom trodde detta? Har man alltså inte hittat blod i lägenheten som gjort att man trott detta? Rena funderingar bara här och spekulationer.

FUP en kommer ju förmodligen ta lång tid innan man får tillgång till denna men den ser man fram emot något enormt.

Blod och blodspår i sig behöver inte betyda att den försvunne personen är avliden.

Det kan ta ett tag att hitta, insamla och analysera blodprover.

När man vet vems blodet är kan man titta på blodbesudlingarna i detalj, bland annat om blodet har stänkt, droppat, runnit eller kommit på plats på annat vis. Storlek, riktning, höjd, bredd, längd, mängd osv.

På så sätt kan man bilda sig en uppfattning om vad som har hänt, hur det har gått till, vem som befann sig var i förhållande till varandra.

Innan man har analyserat färdigt och har anledning att misstänka att den försvunne är avliden förutsätts att vederbörande kan vara i livet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Haha nä det är inget speciellt med dem.. troligtvis har man gjort någon åtgärd där ich missat att fylla igen och så om. Men det är inte märken som skulle kunna uppstå om man blev nedkastad från fönstret. Jag hade förväntat med en större grop efter det de sa i podden, där man tydligt ser en sänka i gräsmattan.

Jag kan garantera att de inte använt varken fönster eller stege denna kväll. Grannarna hade definitivt märkt det och vaknat av det och reagerat på det.

Du kan inte garantera ett smack i detta, det äger du inte varseblivningsförmåga till, det kan jag garantera. Sluta posta en massa illiterat dynga i tråden.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Kontexten!!

Att en ung flicka mördas av två andra unga flickor på en liten bruksort i bibelbältet mitt i de Småländska skogarna..

Addera alla spännande bifigurer och detaljer, klar det blir ett extra stort intresse:

*JJs mystiska israeliske far med hästgård nära fyndplatsen

*Den adopterade MHs högt ansedda predikantfamilj(Knutby-vibbar)

*De vänliga invandrargrannarna som hörde dunsar, knackade på och slutligen körde ena GM till McDonalds i nära anslutning till mordet

*Toves oskuldsfulla och ambitiösa aura som sporttjej, läkarstuderande, extrajobbet med skolelever

*Annonsen på den obskyra potatisgrepen som JJ och JJs far la ut dagen efter mordet

*Cykelns märkliga plats på gränsgatan

etc

Allt är som en pusseldeckare upphöjt i kvadrat.

Ett mycket bra inlägg.

Du har helt rätt i det du tar upp. Ett helt unikt fall i Sverige. Detta är redan nu ett s. k. klassiskt fall och det kommer att göras dokumentärer och skrivas böcker om Vetlanda - fallet. Dessa båda unga damer har för alltid skrivit in sig i den svenska kriminalhistorien.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-11-14 kl. 12:25.
Citera
2022-11-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Helt jävla otroligt att Polisen alltså inte varit där och gipsat dessa avtrycknpå baksida under JJ's fönster, det är fan tjänstefel!

Du vet absolut ingenting om deras utredningsåtgärder. OM det ens är fotspår kan det lika gärna vara polisens. Men mest troligt är det inget särskilt alls. Tror du kan glömma fönstervägen nu.
Citera
2022-11-14, 12:20
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane

Jag hittade inte fler sådana avtryck.
Kan iofs vara fotografens avtryck dennes sko syns längst till vänster i den stora bilden.
https://imgur.com/a/QRwhWWp

Kanske är det JJs avtryck, vem vet?

Jag kollade en bild på JJs sko när hon sitter på en häst, men den bilden är för mörk.
https://imgur.com/a/HyU6Edf

Jag har för mig att jag såg en annan bild på JJ där hon har vita skor men den hittar jag inte nu.

Om man kan se vad det är för skor, typ model, tillverkare osv så kanske man kan se vilka avtryck de ger.

OM det nu är avtryck från JJ förstås..

Det får bli ett jobb för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in