Citat:
Ursprungligen postat av
Sodastreamcoca
Har funderat och funderat nu. Försökt få ihop tidsschemat med hur de ska hinna allt.
Grannen får alltså upp och knackar på hos JJ. Han gör bankande och som att någon slår med hammare och spik. Plötsligt slutar detta och grannen går ner till sig. Han hör någon i trappuppgången och kollar ut och det är JJ. De samtalar och bestämmer att han ska köra upp henne till mc. Där köper hon en hamburgare och chilicheese. Träffar på några personer i en röd bil. Och de är tillbaka vid lägenheten runt 03.20 efter det syns en bil som går att koppla till JJ i en övervakningskamera.
Nu till mina spekulationer
När grannen bankar på dörren så hör han bankande, kan de vara så att det är Maja han hör som är påväg ut med TT genom fönstret med hjälp av brandstegen? De har alltså kastat TT genom fönstret och Maja tar stegen ner. Under tiden som JJ är på mc så fixar MH med kroppen och lastar i bilen. Kör iväg en bit och JJ möter upp MH efter donken? För hur i hela friden skulle de få ut TT på 30 min med utan att grannen som körde upp till donken inte reagerar. Han kan ju knappast somnat så hårt på 30 min.
Är det bekräftat till 100% vem personen/erna vid mc är? Kan det varit MH som var där så de bestämde vart de skulle mötas upp, det är därför samtalet är så kort och det är också därför man kunnat pinna TT's tel hela vägen till donken också. Hon har haft telefonen på sig. Strax innan 04 stängs den av.
Lite rättelse:
Det är inte samma granne som knackar på som hör ”hammare och spik”.
Grannen som knackar på hör de andra ljuden till vänster om dörren när han står där.
JJ köper, enligt grannen, något litet, som en hamburgare eller chilicheese.
Om man kastar något från fönstret landar det sannolikt på balkongen under.
De två personerna i bilen på parkeringen vid McD är två killar i 20-års åldern.