Citat:
Ursprungligen postat av
Katciu88
Niklas har svarat men det var väldigt intetsägande. Jag bryr mig inte ens om att klippa in det här. Han svarar bl a att det har tagits ut eth för att betala woaweekend och metaverse.
Följdfrågor på det:
-vad är budget för woaweekend?
-vad är budget för metaverse?
-vad kommer det vara för löpande kostnader för metaverse? Hur länge kommer det kunna hållas igång med de resurser som finns i projektet idag?
Önskar de kunde svara på detta, UTAN att räkna med alternativa fantasiinkomster som de hela tiden gör. Dessa alternativa inkomster finns ingenstans på horisonten. Hur länge kan de hålla igång med dagens 0-försäljning? För det är ju nuläget och verkligheten man måste kalibrera utifrån. Inte utifrån att någon rik galning kommer och tappar hela sin plånbok i deras knä eller att de plötsligt säljer slut och andrahandsförsäljningen drar iväg som en raket. I dagens försäljningstakt är de väl slutsålda år 2150 eller nåt.
Citat:
Annapanna_ — Idag 06:37
Thank you, my comment regarding mods and admins was just because if reading about cost cuttings, right now I am not sure where I read it. It was not about not seeing them in here, I see them all of the time.
What is actually hard to understand is the total cost of setting up a metaverse and how big part of the woa fundings that will require, compared with monthly cost of ~200.000 SEK that has been previously mentioned. If we have the policy of securing funds, does that mean that we invest in something more stable than crypto? 😄
Nikals┃World of Alidia — Idag 07:03
The policy of securing the funds pretty much means selling to fiat or stable coins so the fiat value doesn’t go down, so that’s what we have been doing. It’s pretty hard to find any investment that is doing good at the moment😅 We are working on a basic pie chart that we can post here or in an announcement so you can see how we allocate the funds.
Det är ingen policy han beskriver. När säljer ni? Hur stor andel säljer ni som minst/som mest? Köper ni någonsin tillbaka och i så fall när?
"Working on a basic pie chart" – det borde ta ungefär fem minuter att leta upp siffrorna och slänga in dem i Canva, som jag gissar att de använder till sina spretiga Instagram-inlägg. Det är verkligen fräckt hur de konsekvent undviker att svara direkt på frågor som rör ekonomi.
EDIT:
Där kom den upp! Och nog var den basic alltid hahaha
https://media.discordapp.net/attachments/961277564960272484/1041614157021196338/IMG_1239.png
De har verkligen noll tilltro till köparnas intellekt.
Såg detta på Vanjas blogg:
Citat:
Vanja Wikström -> Linda
Hej! Jag läser inte Flashback, och det tycker jag inte att någon annan ska göra heller. Vi försöker göra något verkligt bra här, och kommer fortsätta göra det bästa vi kan för både World of Alidia som projekt och för våra medlemmar. 💞 Att den globala världsekonomin kraschade samtidigt som vi lanserade var såklart något vi inte kunde förutse och heller aldrig hade önskat, men vi kommer som sagt fortsätta att jobba stenhårt och göra vårt allra bästa framöver.
Låter ändå som att ursäkterna börjar planteras. Ekonomin, "försöker göra något bra", "göra det bästa vi kan", "göra vårt bästa".