2022-11-12, 11:13
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Min sambo är en holder och har kontakt med ganska många inom communityt. Alla är besvikna och helt säkra på att projektet är dött. Hjälpte henne för ett litet tag sedan att formulera ett meddelande med lite sakliga synpunkter till en av upphovspersonerna i projektet. Det mottogs med precis så mycket naivitet som ni kan föreställa er. Frågan är om kännedomen kring hur projektets investerare känner bara inte förstås för att de är uppe i det blå eller om de helt enkelt skiter i det???

Om du ber henne skicka till lite fler originals så tror vi på det...

Mvh, en av de första 20 enlightened (eller?? Vem vet vad folk ljuger om på flashback??)
Citera
2022-11-12, 12:19
  #350
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Min sambo är en holder och har kontakt med ganska många inom communityt. Alla är besvikna och helt säkra på att projektet är dött. Hjälpte henne för ett litet tag sedan att formulera ett meddelande med lite sakliga synpunkter till en av upphovspersonerna i projektet. Det mottogs med precis så mycket naivitet som ni kan föreställa er. Frågan är om kännedomen kring hur projektets investerare känner bara inte förstås för att de är uppe i det blå eller om de helt enkelt skiter i det???

Om det stämmer att det finns missnöje; vilken jävla mardröm för vanja att hålla i woaweekend. Tänk att stå där och le mot folk du lurat; och hålla uppe fasaden för de som kommer förbi. Stå och blåljuga om hur fantastiskt det är att köpa nfts.... bara tanken ger mig rysningar.
Citera
2022-11-12, 12:38
  #351
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Innehåller ett hundratal WoA-NFTer? Köper de "konst" av sig själva och använder pengarna för att köpa mer "konst" av sig själva? Det är till att tro stenhårt på sitt projekt!

Haha ja jag skrev om det tidigare i tråden. De skröt om att de ”nu sålt 30%!!!” - jag kollade vilka som köpt och de hade själva köpt typ 100 st till galleriet för att nå målet. Detta var dock ”helt normalt” och ”alla gör så”, enligt Vanja.
Citera
2022-11-12, 12:41
  #352
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Min sambo är en holder och har kontakt med ganska många inom communityt. Alla är besvikna och helt säkra på att projektet är dött. Hjälpte henne för ett litet tag sedan att formulera ett meddelande med lite sakliga synpunkter till en av upphovspersonerna i projektet. Det mottogs med precis så mycket naivitet som ni kan föreställa er. Frågan är om kännedomen kring hur projektets investerare känner bara inte förstås för att de är uppe i det blå eller om de helt enkelt skiter i det???

Starkt av din sambo! Jag hade nog inte vågat tala emot sekten. Kan vi få läsa meddelandet? Var det förslag på vad som borde göras eller kritik mot det som redan gjorts?
Citera
2022-11-12, 13:19
  #353
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Innehåller ett hundratal WoA-NFTer? Köper de "konst" av sig själva och använder pengarna för att köpa mer "konst" av sig själva? Det är till att tro stenhårt på sitt projekt!
Jag hittade den A Clockwork Orange-inspirerade bilden på discord under #woa-gallery. En google bild-sök ger inga träffar men det kan å andra sidan förklaras med bildens ekivoka natur.

Fast det har varit på tapeten hela tiden i vanjas blogg att de ska stötta kvinnliga nft konstnärer "för den goda sakens skull". Men du har förmodligen rätt i att de hade baktanken att de skulle tjäna $$ pengar på det.

Det är dock rätt uppenbart att nft marknaden i stort är stendöd och kommer inte komma tillbaka. Så att köpa den här "konsten" är pengar i sjön.

Sedan är ju digital konst i stort också eventuellt på G att döden dö. Det finns gratis AI program som genererar fram otrolig konst på några sekunder. Du skriver in några ord i webbläsaren bara. Här finns en demo:

https://youtu.be/1__9fz54WPY

Det är väldigt nytt så det återstår att se vad det får för konsekvenser. Men jag skulle tro att digital konst dör nästan helt och traditionell konst får ett uppsving.
Citera
2022-11-12, 13:22
  #354
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Minns att hon poddade med den betydligt intressantare Josefin Dahlqvist eller Dahlström (osäker på namn - men har barn med film Fares) för några år sedan och då var det också mest sälj från Vanjas sida, och nåt gemensamt kontor de refererade till som 'drömmizzz' som jag inte begrep om det existerade och någonsin befann sig där eller om det bara romantiserades? Verkar va en fena på luftslott, hur som...
Citera
2022-11-12, 13:34
  #355
Medlem
De hade förmodligen tjänat mer på att öppna ett coworking-ställe, men det hade ju även haft mer omkostnader.
Citera
2022-11-12, 15:07
  #356
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Sedan är ju digital konst i stort också eventuellt på G att döden dö. Det finns gratis AI program som genererar fram otrolig konst på några sekunder. Du skriver in några ord i webbläsaren bara. Här finns en demo:

https://youtu.be/1__9fz54WPY

Det är väldigt nytt så det återstår att se vad det får för konsekvenser. Men jag skulle tro att digital konst dör nästan helt och traditionell konst får ett uppsving.

Viktig poäng där om NFT-marknaden - den kommer sannolikt inte att återhämta sig. När kryptomarknaden vänder kommer det vara något helt annat som åker snålskjuts på bitcoins cykliska beteende och NFT kommer att vara glömt.
Citera
2022-11-13, 08:06
  #357
Medlem
kaktusplastiks avatar
För 10 dagar sen postades detta på WoA:s twitter och ligger fastnålad högst upp i profilen:
Citat:
✨💖 We are 50 % minted! 💖✨

2733 sålda enligt opensea idag, var väl kanske några färre för 10 dagar sen. 2733x2=5466

Glömde de köpa ett gäng extra till galleriet först eller? Så underlig grej att ljuga om när alla kan se själva att det inte stämmer.
Citera
2022-11-13, 13:04
  #358
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
För 10 dagar sen postades detta på WoA:s twitter och ligger fastnålad högst upp i profilen:


2733 sålda enligt opensea idag, var väl kanske några färre för 10 dagar sen. 2733x2=5466

Glömde de köpa ett gäng extra till galleriet först eller? Så underlig grej att ljuga om när alla kan se själva att det inte stämmer.

Ja skumt. Ska dom ljuga kan dom väl lika gärna göra det ordentligt, jag unnar dem ett exempel

%^# we are 90 % minted!!1 Hurry to buy our exklusive nft to get all the bonus $^*
Citera
2022-11-13, 17:33
  #359
Medlem
kaktusplastiks avatar
Kör hårt Anna! Inget svar än dock. Vanja har varit inne och postat GIFs i andra trådar under dagen.

Citat:
Annapanna_ — Idag 09:00
A question regarding this week's announcement:

"🐚 As you all know, it´s been been a rocky week (to say the least &#129322 in the crypto community. No need to worry about WoA´s funding though, we have a policy of selling and securing funds to safeguard us from crypto volatility. "

For how long did you have this policy, how much has been sold and transferred into what currency?

Will the Swedish moderators be replaced? Will Amanda and Stephanie also step down? (We heard indications about upcoming savings)
Citera
2022-11-13, 18:14
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Jag är i stort helt ointresserad av NFT-segmentet inom kryptovaluta men med tanke på att bitcoin och kryptovaluta varit ganska dött det senaste halvåret så har jag valt att sätta mig in i diverse NFT-projekt och då har ett specifikt svenskt projekt fångat mitt intresse. Primärt kanske inte för projektet i sig utan för den väldigt intressanta målgruppen någorlunda resursstarka medelklassstockholmskvinnor 30ish upp till klimakteriet, ofta med meningslösa yrkestitlar inom administration eller någon form av "kreativt yrke" (läs av mannen sponsrad dagaktivitet). Typiska kärringar som gör "karriär" och sedan när de nosar på 40-talet plötsligt kommer på att de måste ha en unge också och inleder IVF-behandlingar.

Projektets namn är World of Alidia och hjärnan bakom detta är superentreprenören Vanja Wikström och hennes man Niklas Malmqvist. Vanja driver sina sociala konton där hon postar bilder på sin perfekta familj (de långhåriga barnen har såklart smeknamn som anspelar på överklasstillhörighet, ref. tv-serien Solsidan), visar tallrikar med nyttig mat och spammar reklam för WoA. Vanja har gjort leopardmönstrat till sitt signum.

Projektets mål är att bygga en "hub" eller flera "hubbar" för powerwomen, kanske blir det bara en discordserver - kanske blir det en lokal (på Södermalm) med "co-working space", yogarum, gratis kurser - och får man förmoda - gurkvatten. Inträdet till "hubben" är gratis för NFT-innehavare och man får ta med en vän (med inte samma vän för många gånger). Man ska även sponsra kvinnligt företagande, göra en barnfilm om karaktären Alidia och ge bort pengar till ME-forskning. Finansieringen sker genom försäljning av sk. "NFT"-er, dvs. glorifierade jpg-bilder, i detta fall riktig fula sådana med föreställande överviktiga kvinnor och hens med olika attribut. Det ska säljas/ges bort 10.000 sådana jpg-bilder, en första batch ("mintning") på 5000 är igång nu och idag (2022-07-12) är knappt hälften sålda. Priset är 0.1 Eth, alltå runt 1000 SEK. De övriga 5000 ska ges bort till "aktiva discordmedlemmar", dvs. devalvera värdet brutalt. Det är värt att nämnas att planerna för projektet avslöjades i Mårten Anderssons (han som förlorade massor med pengar i en annan kryptoscam och drog med sig många lyssnare i fallet) pod, länk nedan, när 0.1 Eth kostade 3000 kr. Idag återstår det alltså 1/3 av budgeten och då har man hittills inte ens fått in hälften av detta. Det riskerar att bli väldigt trångt i hubben där en mellanchef ska strosa runt med en kaffekopp i handen och stryka medarbetare på axeln samtidigt som det utövas yoga och undervisas i kvinnligt nätverkande.

Som så många andra NFT-projekt/scams byggs även WoA runt en community företrädesvis på discord och detta är egentligen den stora scamvarningen men också godbiten i detta projekt. Discorden har varit igång ett tag och tack vare hårt arbete på sociala medier är medlemsantalet stort och med hög aktivitet. Man följer alltså NFT-scammens instruktionsbok 1A där man bygger ett community först för att sedan sätta press på medlemmarna att köpa NFTer för att få fortsätta vara med och få tillgång till den inre kretsen. Jag har noterat (via andra kryptodiscords) att det är fler som lurkar på WoA-discorden och roas av detta projekt samt spekulerar i dess framtid, speciellt nu i den istid som råder inom krypto och en NFT-bubbla som möjligen håller på att spricka. Därför känns tiden mogen att dela med sig till en större publik här på Flashback. I dessa mintningstider är discorden full galenskap när kvinnorna skriver om hur många fula jpg-bilder de köpt, hur de håller detta hemligt för sin övriga familj, hur de "connectar" till bilderna, väntar på barnbidrag så de kan köpa fler jpg-bilder osv. osv. så många skratt utlovas men snälla - trolla inte för hårt - detta är ett guldkorn som kan skänka glädje i lång tid framöver.

Så vad tror ni, kommer WoA lyckas med att starta en hub på Södermalm? Är det någon på Flashback som köpt/tänker köpa en WoA-NFT och därmed få gratis inträde till co-workingspace med gratis wifi samt yogarum (och gurkvatten)?

Länkar:
Hemsida: https://www.worldofalidia.com/ (roadmap, jpg-bilder, Leopard-Vanja med vänner dricker kaffe/äter glass/skrattar och som bonus: en samvetsneger!)
Intervju hos Dom kallar oss krypto: https://poddtoppen.se/podcast/1561725313/dom-kallar-oss-krypto/54-skandinaviens-storsta-nft-projekt
Intervju hos Ekonomi på riktigt (Tjockisarna Charlie & Mathias från Lyxfällan): https://play.acast.com/s/pariktigt/17f650acaea26c1da0d1411c44d24a5c
Intervju hos Nina & Valerie: https://play.acast.com/s/ninaochvalerie40plus/avsnitt-12-vanja-wikstrom-vi-kvinnor-maste-vaga-ta-plats
Discord: https://discord.gg/J7QYBP4T6m
Instagram: http://instagram.com/worldofalidia
Twitter: https://twitter.com/WorldofAlidia
OpenSea: https://opensea.io/collection/world-of-alidia


Sorry men så fort jag får feministvibbar "kvinnligt företagande" så kastar jag det i soptunnan. Dels på grund av att kvinnor är sämre entreprenörer, dels på grund av att kvinnor inte ens borde jobba, dels på grund av att dessa typer av företag som ska förespråka "kvinnor" är lågoddsare på att sluta illa, och dels för att de ofta är sponsrade av judar. Men tack för informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in