2022-11-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte lite konstigt då att pojkvännen inte kontaktade polisen mycket tidigare?

Om jag hade hört något i samtalet som lät misstänkt hade jag inte väntat många timmar om flickvännen sa att hon var på väg.

Han sov förmodligen. När han vaknade ville han nog ringa runt till Toves familj och vänner för att kontrollera om någon av dem sett henne. Jag tror han agerade så fort han kunde.
Citera
2022-11-13, 14:37
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Inte konstigt om han inte reagerade på att hon inte kom hem ifall hon skulle sova hemma hos sig själv, vilket jag personligen tyckt varit mer troligt från hela början då hennes hem ligger väldigt nära JJ, så kan varit därför hon tyckte det var lönt att hänga med så sent till JJ för att prata(motsatt håll än till pojkvännen) och även därför pojkvännen inte uppfattade att hon var borta förens på morgonen där efter när hennes anhöriga (pappan som hon bor med) kanske började ringa runt.

Kanske T ville till lgh för att se om pojkvännen var hos JJ, om de nu har en historia ?

Om nu pojkvännen visste hon skulle sova hemma ?
Citera
2022-11-13, 14:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
På söndagen fanns inga brottsmisstankar. Det var först på måndagen dom jobbade utefter brottsrubriceringen människorov. Därför tror jag inte det påstådda röstmeddelandet var det avgörande. Utan det var grannarnas vittnesmål och platsundersökningen i J s lägenhet som fick dom att reagera.

Men för att förhöra grannar och söka igenom hus, lgh och marken runt om huset, det gör inte polis utan brottsmisstanke.

TT var ju vuxen, hon kan ju ha sprungit på någon gammal vän, följt med denna hem och sovit över....

Nej, polisen har något som får dem att sätta in stora resurser direkt, dessutom riktade resurser, mot 2 personer.
Citera
2022-11-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
En sak jag kom på inatt är ju att MH inte ens gått ut gymnasiet än, och tar studenten nästa år.

So long med dessa planer i fängelset.

Hon går på individuellt program, dvs. en förlängning av högstadiet. Hon har inte ens börjat gymnasiet ännu.

Men å andra sidan, JJ har tagit studenten - hon har knappast något försprång i livet för det.

Får väl anta att de kan studera i fängelset, de har förhoppningsvis gott om tid till det.
Citera
2022-11-13, 14:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
TTs telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, och det är väl snapkartan som ger sista mobilplatsen till den där rondellen.

Klart att 2 hatiska tonårstjejer inte kan lämna BOs mobil ifred, det är säkerligen JJ och MH som kollat igenom den, vänlista, bilder m.m. och gapskrattat........

Med stor sannolikhet gick de båda misstänkta igenom BOs telefon noga.

När de i s f gjorde detta så lär de nog ha haft roligt åt vad de hittade och kommenterat till varandra vad som fanns där.
Citera
2022-11-13, 14:40
Medlem
Citat:
En sak jag kom på inatt är ju att MH inte ens gått ut gymnasiet än, och tar studenten nästa år.

Hon började inte gymnasiet förrän i år. Hon har, enligt en intervju som möjligtvis är länkad i sammanfattningen, haft problem med skolan och var mycket frånvarande under högstadiet.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-13, 14:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

De lär ha en gedigen utbildning när de ev kommer ut
Citera
2022-11-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men varför tror du att vittnen blev förhörda och platsundersökning gjordes i ett så tidigt skede?

När en ung skötsam tjej försvinner under oklara omständigheter behöver dom agera så snabbt som möjligt då det handlar om liv och död. Det tycker jag dom gjort, och följ dom mallar som finns.

Finns inget agerande hos polisen som pekar på att dom misstänkte brott sön förmiddag. Det som framkommer under söndag eftermiddag och måndagen pekar på att ett brott kan ha skett. Om det ev röstmeddelandet hade innehållit hot, bråk, T som försöker larma, skrik m.m tror jag polisen hade anhållit J och M direkt för att förhindra tjejerna att prata ihop sig och undanröja spår.

Det grannarna berättade stämde ju inte överens med det tjejerna sa, så redan där kom väl första misstanken. Platsundersökningen som pågick i J s lägenhet långt in på natten stärkte gissningsvis deras misstankar. Och när förhören hölls måndag förmiddag där dom misstänkta vidhöll sig historia som inte överensstämde med allt annat som framkommit anhölls dom.
Citera
2022-11-13, 14:43
Medlem
Citat:

Tror jag läst om grova brottslingar som studerat i fängelset.
Citera
2022-11-13, 14:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget försprång.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Hon går på individuellt program, dvs. en förlängning av högstadiet. Hon har inte ens börjat gymnasiet ännu.

Men å andra sidan, JJ har tagit studenten - hon har knappast något försprång i livet för det.

Får väl anta att de kan studera i fängelset, de har förhoppningsvis gott om tid till det.

Det är helt riktigt.

Även om JJ har tagit studenten så har hon ändå inget försprång med vare sig fortsatta studier eller på arbetsmarknaden.
Citera
2022-11-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta

Svenska fängelse är ju förjävla bra där kan hon plugga färdigt under tiden hon sitter och allt betalas av oss skattebetalare
Citera
2022-11-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej, men men det aktualiserar ju helt andra frågor isf.
1. Varför blir det ens ett röstmeddelande då om han nu var vaken vid den tiden, missade han att svara?

2. Om han då ändå lyssnade innan han la sig, då innebär det isf att spekulationerna här i tråden om att det framkommer något i röstmeddelandet som gör polisen alert på en gång är helt fel.

3. Varför har vi inte hört något alls om att pappan reagerat på att T inte var hemma när han vaknade på morgonen då? Det vore ju det naturliga i så fall. Såvitt jag har läst i media och på sociala medier så finns det ingenstans något som antyder att T skulle hem till sin pappa för att sova där, det finns inget heller som antyder att pappan undrade vart hon var på morgonen, det finns inte heller något som antyder att A sökte T hos pappan på morgonen heller, snarare låter det ju som att han sökt MGM först.

4. Om nu A var vaken vid den tiden, vore inte det naturliga att T eller A runt 03:00 hör av sig igen och frågar "kom du hem tryggt och säkert?"/"jag kom hem tryggt och säkert" eller liknande som par normalt gör om man inte ska sova tillsammans den natten?

5. Osv...

Håller helt med dig!
Om han nu var uppe längre den natten då borde han fått nederlagets eller undrat och ringt igen varför hon inte kommer hem efter att hon sagt att hon är på väg .
Det går inte ihop att säga att han varit vaken senare efter samtalet för att sedan somnat och inte vaknat förrän 11 dagen efter & missat toves samtal .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in